به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، میانگین سن خریداران لکسوس 57.6 سال اعلام شده، در حالی که این عدد برای مرسدس بنز 55.7 و برای بیامو 54.3 سال است. این آمار نشان میدهد که لکسوس بیش از دیگر برند ها مورد توجه مشتریان مسنتر قرار دارد. علاوه بر سن خریداران، سطح درآمد آنها نیز متفاوت است، حدود 47٪ از خریداران لکسوس متوسط درآمد سالانه زیر 150 هزار دلار دارند، در حالی که بیش از 65٪ خریداران BMW متوسط درآمد بالای 150 هزار دلار دارند. این امر حاکی از آن است که لکسوس در میان خریداران با درآمد متوسط نفوذ بیشتری نسبت به رقبای آلمانی خود دارد.
لکسوس در جذب خریداران زن نیز موفق عمل کرده است، در حالی که به شکل میانگین فقط 40.6٪ از خریداران برند های لوکس زن هستند، این رقم در مورد لکسوس 50.4٪ گزارش شده است. این موضوع میتواند نشان دهنده طراحی و ویژگی هایی باشد که برای مشتریان زن جذابتر است.
با وجود سن بالاتر مشتریان محصولات لکسوس، این برند همچنان عملکرد قدرتمندی در بخش فروش دارد. این برند در 3 ماهه اول سال 2025 رشد فروش 5.8 درصدی را تجربه کرده و بهترین عملکرد فصلی خود را ثبت کرده است. همچنین سال 2024 پرفروشترین سال لکسوس بوده است.
جالب است که در برخی بازار های جهان مثل هند، خریداران لکسوس جوانتر شدهاند. میانگین سن خریداران در هند به 45 تا 50 سال کاهش یافته و طی دو سال گذشته این میانگین 3 تا 4 سال پایین آمده است. افزایش ثروت در میان جوانان، مخصوصا کارآفرینان و متخصصان حوزه تکنولوژی از جمله عوامل اصلی این تغییر است.
در نهایت لکسوس همچنان به عنوان یکی از قابل اعتمادترین برند های خودرو در جهان شناخته میشود. این برند برای چهارمین بار در پنج سال گذشته در نظرسنجی Auto Trader بریتانیا به عنوان “قابل اعتمادترین برند” انتخاب شده که بر اساس بازخورد بیش از 220 هزار مالک خودرو بوده است.
source