مزدا EZ-60 یکی از جدیدترین شاسی‌بلندهای هیبریدی بازار است که با برد فوق‌العاده خود، موفق شد در همین ابتدا توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند.

این خودرو به تازگی در بازار چین معرفی شده است و قبل از رونمایی رسمی، اطلاعات فراوانی از آن منتشر شد. مزدا EZ-60 قادر است برد الکتریکی برابر با ۱۶۰ کیلومتر و قدرتی معادل ۱۹۰ کیلووات (معادل ۲۵۵ اسب بخار) به ارمغان بیاورد. این شاسی‌بلند قرار است در بازارهای جهانی با نام مزدا CX-6e عرضه شود.

معماری پیشرفته

مزدا برای ساخت مدل EZ-60 از معماری ماژولار EPA1 خودروسازی چانگان استفاده کرد. این پلتفرم در کراس‌اوور دیپال S07، سدان دیپال L07 و سدان مزدا EZ-6 به کار رفته بود.

پیش از این، ویدیو و تصاویر رسمی از شاسی‌بلند هیبریدی مزدا EZ-60 منتشر شده بود و حالا قرار است در 23 آوریل یعنی حدودا یک هفته دیگر، به صورت زنده از EZ-60 در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی شود.

مزدا EZ-60

طراحی خیره‌کننده

این خودرو مجهز به زبان طراحی کودو با خطوط روان و چراغ‌های متفاوتی بوده و با دوربین‌های جانبی اختیاری و دستگیره‌های همسطح درب‌ها، ظاهری مدرن و آیرودینامیک به این خودرو بخشیده‌اند. ورودی هوای ذوزنقه‌ای شکل، تزئینات پلاستیکی در اطراف بدنه پایینی و درب صندوق عقب مینیمالیستی با یک نوار نوری یکپارچه، از دیگر ویژگی‌های طراحی این خودرو به شمار می‌روند.

مزدا EZ-60 یک کراس‌اوور پنج نفره بزرگ است و در ابعادی برابر با ۴۸۵۰/۱۹۳۵/۱۶۲۰ میلی‌متر و فاصله محوری ۲۹۰۲ میلی‌متر ساخته شده است. این خودرو به چرخ‌های ۱۹ یا ۲۱ اینچی مجهز شده و وزنی بین ۱,۹۹۲ تا ۲,۰۴۸ کیلوگرم خواهد داشت.

سیستم پیشرانه هیبریدی پیشرفته

سیستم پیشرانه هیبریدی شامل موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱.۵ لیتری CM469NE1 است که می‌تواند انرژی را به باتری و موتور الکتریکی انتقال دهد. این مدل به صورت استاندارد با یک موتور الکتریکی ۱۹۰ کیلوواتی (۲۵۵ اسب بخار) در محور عقب عرضه می‌شود.

باتری LFP ۳۱.۷ کیلووات‌ساعتی ساخت دو کمپانی CATL و چانگان تا 160 کیلومتر برد الکتریکی را فراهم خواهد کرد.

هنوز اطلاعات زیادی از قیمت مزدا EZ-60 منتشر نشده است اما احتمالا قیمت این مدل از کراس‌اوور دیپال S07 (با همان پلتفرم) گران‌تر خواهد بود.

این مدل در گذشته با قیمتی بین ۱۴۹,۹۰۰ تا ۱۹۷,۹۰۰ یوان (۲۰,۴۰۰ تا ۲۶,۹۳۰ دلار) روانه بازار شده بود. البته، مزدا باید بتواند با روش‌های بازاریابی اختصاصی خود، مشتریان را قانع کند تا به جای خریداری کراس‌اوور دیپال S07، به سراغ این محصول مزدا بیایند. این یکی از بزرگترین چالش‌های مزدا شناخته می‌شود.

source

توسط khodrocamp.ir