کرمان موتور طرح پیش فروش سه محصول کی ام سی j7، کی ام سی X5 و جک J4 را با قیمت غیر قطعی و موعد تحویل آبان ماه سال جاری اعلام کرد.
در این طرح پیش فروش هر سه خودرو با پرداخت دو مرحله ای عرضه می شوند، مرحله اول پرداخت همزمان با ثبت نام و مرحله دوم همزمان با صدور دعوتنامه تکمیل وجه و پس از مشخص شدن قیمت نهایی خودروها انجام خواهد شد، در این طرح میزان سود انصراف سالیانه 26% و جریمه تاخیر خودروها ماهانه 3 درصد در نظر گرفته شده و دو شرایط سود مشارکت 26 یا 22 درصدی(با مبلغی تخفیف در قیمت نهایی خودرو) برای خریدار به شرح جدول ذیل در نظر گرفته شده است.
نام خودرو | مرحله اول پرداخت | مرجله دوم پرداخت | سود مشارکت | تخفیف | موعد تحویل |
کی ام سی J7 | 750 میلیون تومان | همزمان با صدور دعوتنامه تکمیل وجه | 21% | 75 میلیون تومان | آبان ماه 1404 |
24% | 0 | ||||
کی ام سی X5 | 800 میلیون تومان | 21% | 80 میلیون تومان | ||
24% | 0 | ||||
جک J4 | 450 میلیون تومان | 21% | 50 میلیون تومان | ||
24% | 0 |
خودرو ها در 5 رنگ سفید، مشکی، خاکستری طوسی روشن متالیک، قرمز و آبی زنگاری عرضه می شوند. زمان ثبت نام در این طرح پیش فروش نیز 1 الی 7 اردیبهشت ماه 1404 اعلام شده است.
معرفی KMC J7
J7 از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو GDi بهره می برد که توانایی تولید 172 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 280 نیوتن متر گشتاور از 1800 تا 3500 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه DCT به چرخ های جلو منتقل شده و طبق اعلام کمپانی سازنده موجب می شود تا KMC J7 طی 8 ثانیه از سرعت 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین قابل ذکر است که موتور و گیربکس این خودرو دقیقا با جک S5 نیوفیس و KMC k7 مشترک است.
کی ام سی j7 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی بوده که به امکاناتی نظیر ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی هیدرولیکی HBA و ترمز کمکی اضطراری BOS نیز مجهز اند.
KMC X5 یک کراس اور متوسط شهری است که توسط شرکت کرمان موتور به بازار ایران عرضه می شود. این خودرو در اصل Sehol X6 نام داشته و یک فیس لیفت ماژور از جک S5 به شمار می آید!
KMC X5 از همان موتور و گیربکس استفاده شده روی جک S5 نیوفیس بهره می برد؛ یک موتور 1.5 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi، قدرت 181 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متری که توان خود را از طریق همان گیربکس 6 دنده دو کلاچه تر (Wet DCT) قدیمی و عذاب آور به چرخ های جلو منتقل می کند. با این حال، این موتور و گیربکس اکنون در KMC X5 عملکردی نسبتا هماهنگ تر دارند. همچنین، حساسیت موتور به کیفیت سوخت نیز در این خودرو کمتر شده است.
جک J4 یک سدان کوچک شهری از کمپانی JAC چین است که در سال 1397 توسط کرمان موتور به عنوان جایگزین جک J5 معرفی شد و به مونتاژ رسید. پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی این خودرو 103 اسب بخار قدرت و 143 نیوتن متر گشتاور تولید میکند و با گیربکس CVT این نیرو به محور جلو منتقل می شود. مصرف سوخت اقتصادی (5.8 لیتر در صد کیلومتر) و استهلاک پایین، از مزایای جک J4 است. این خودرو امکانات رفاهی و ایمنی محدودی از جمله 2 ایربگ، کروز کنترل و سنسور نور را ارائه میدهد.
source