هرچند 5 سال از معرفی نسل هشتم شورولت کوروت میگذرد، اما فعلا نباید منتظر کوروت C9 باشیم. البته شورولت با معرفی چند کانسپت مختلف، قصد دارد تصورات خود از نسل بعدی این خودروی اسپرت را به نمایش بگذارد.
خودروی موردبحث در این مطلب که توسط شعبه جدید جنرال موتورز در بریتانیا طراحی شده است، یکی از چند کانسپت کوروت است که در طول سال جاری رونمایی خواهند شد.
کانسپت کوروت در عین وفاداری به تاریخ طراحی این خودرو، به مدلهای حاضر در بازیهای ویدیویی شباهت دارد. درهای گالوینگ و نوار فلزی جداکننده در شیشههای جلو و عقب، کوروت استینگری 1963 را به یاد میآورد. البته در کانسپت جدید، این میله مرکزی، نقش سازهای دارد درحالیکه دید راننده به جاده و محیط اطراف توسط Apex Vision فراهم خواهد شد.

طول، عرض و ارتفاع این کوروت کانسپت به ترتیب 4.66، 2.17 و 1.03 متر اعلام شده است، که بر رینگهای 22 و 23 اینچ محور جلو و عقب، استوار میشود. در مقام مقایسه بد نیست بدانید که طول، عرض و ارتفاع کوروت C8 به ترتیب 4.63، 2.17 و 1.23 متر است.
تقریبا دو سال پیش بود که مدیر جنرال موتورز در لینکدین از برنامه این شرکت برای ساخت کوروت برقی براساس پلتفرم برگرفته از Ultium، خبر داد. مدیرعامل جنرال موتورز هم در تابستان گذشته بر تعهد این شرکت به تولید خودروهای برقی تاکید کرد. اما با تمام اینها، هنوز نمیتوان با اطمینان گفت که نسل بعدی کوروت بدون پیشرانه درونسوز تولید خواهد شد.
فرم شیشه عقب و برآمدگی گلگیرها نیز به نسلهای قبلی کوروت اشاره دارد، درحالیکه طراحی پیشرفته مسیرهای جریان هوا در بدنه، این کانسپت را از وجود باله یا زیرسپری بینیاز کرده است.

در مدارک فنی کوروت کانسپت، به سیستم تعلیق پوشراد و همچنین طراحی شاسی با الهام از خودروهای مسابقهای، اشاره شده استبه گفته قائم مقام بخش جهانی طراحی GM، این شرکت از تیمهای طراحی درخواست دارد که چیزی فراتر از نمونههای عادی درحال تولید طراحی کنند. بنابر اظهارات وی، شبکه جهانی تیمهای طراحی جنرال موتورز در طراحی مدلهای عادی و کانسپت با یکدیگر همکاری میکنند، تا تصویری از خودروهای 5، 10 یا حتی 20 سال آینده ارائه کنند.
با توجه به ویژگیهای خاص این کوروت کانسپت، به نظر میرسد که برای دیدار با آن حداقل باید 5 سال منتظر بمانیم.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source