استراتژی بخش خصوصی برای ایران خودرو

 یک بعد از واگذاری مدیریت ایران خودرو به بخش خصوصی سهامدار ایران شرکت، استراتژی‌ها و برنامه‌های تیم جدید مبتنی بر ارتقای کیفیت محصولات اعلام شد. مجموعه سیاست‌هایی که به رشد کیفیت خودروهای تولیدی خواهد انجامید. حسن قره‌ئی قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو از نخستین گام‌های تیم مدیریتی جدید را کنار گذاشتن پلت‌فرم‌های قدیمی مانند P100 و P700 اعلام کرد.

 

ارتقای پلتفرم ری‌را و تارا

قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول خبر داد پلتفرمی که «ری‌را» روی آن تولید شده ارتقاء می‌یابد. بر اساس توضیحات مسئول ارشد ایران خودرو 16 ایراد محصولات «تارا»، «دنا» به ویژه «ری‌را» شناسایی و اقدامات لازم صورت پذیرفته است.

 

ارتقای محصولات کلاس C ایران خودرو

به گفته قره‌ئی محصولات ایران خودرو همواره در کلاس C از رقبای خود جلوتر بودند و برنامه داریم همواره در این بخش لیدر بازار باشیم. عرضه محصولات کلاس C ایران خودرو در ابعاد بزرگتر در اندازه خودروی کرولا یکی از اهداف مدیریت جدید ایران خودرو است.

 

تمرکز بر تولید خودروهای هیبرید

تولید خودروهای هیبریدی از برنامه‌های مهم مدیریت جدید ایران خودرو است که از سوی قائم مقام مدیرعامل ایران‌خودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول تببین شد. بر پایه گفته‌های وی، در قدم اول بازنگری در پروژه تارای هیبرید به منظور تغییر ظاهری مطلوب و همچنین ارتقای کیفیت در دستور کار قرار دارد. خودروهای هیبریدی از ترکیب دو یا چند منبع قدرت مانند برق و بنزین برای حرکت استفاده می‌کنند که به کاهش مصرف سوخت، آلودگی کمتر و بهبود کارایی خودرو کمک می‌کند.

 

استانداردهای سختگیرانه در تامین قطعات

علاوه بر تغییر و تحول در حوزه‌ پلتفرم‌ها، استانداردهای جدید و سخت‌گیرانه‌ای برای تأمین قطعات موردنیاز ایران خودرو اتخاذ شده است؛ از جمله فعال‌شدن «تیم اقدام سریع» در واحد کیفیت که قرار است با هدف ارتقای کیفی محصولات ایران خودرو، نظارت و بررسی دقیق‌تری در فرآیند تأمین قطعات داشته باشد.

 

تغییر ساختار واحد «تضمین کیفیت»

قدم اول مدیریت جدید ایران خودرو برای ارتقای کیفیت محصولات این گروه صنعتی، تغییر ساختار واحد تضمین کیفیت این شرکت بود. بر اساس توضیحات قره‌ئی، واحد تضمین کیفیت در دوره مدیریت دولتی، زیر مجموعه یکی از قائم مقام‌های ایران خودرو بود اما مدیریت جدید از بخش خصوصی به واسطه اهمیت بالایی که برای تولید محصولات با کیفیت قائل است، واحد تضمین کیفیت را به عنوان یکی از واحدهای مهم زیرمجموعه مدیرعامل تعریف کرده است. بر این اساس «واحد تضمین کیفیت» به عنوان یک معاونت مستقل اختیارات بیشتری خواهد داشت.

 

آغاز همکاری با یک شریک معتبر بین‌المللی

آنگونه که مدیر ارشد این مجموعه توضیح داد، مدیریت جدید ایران خودرو در نظر دارد که سال آینده همکاری خود با یک شریک خارجی معتبر را آغاز کند تا علاوه بر ارتقای برندینگ ایران خودرو زمینه تولید محصولی با کیفیت در داخل این شرکت را فراهم آورد؛ چراکه به گفته قره‌ئی شریک خارجی فعلی ایران خودرو حتی در مقایسه با سایر تولیدکنندگان داخلی از اعتبار و قدرت چندانی برخوردار نیست. ده فرمان یا ده گام جدید مدیریت ایران خودرو در صورت اجرایی‌شدن یک معنا بیشتر ندارد؛ ارتقای کیفیت محصولات که منجر به رضایت مصرف‌کنندگان و احیای نام ایران‌خودرو خواهد شد.

از دیگر برنامه های مدیریت جدید ایران خودرو که از سوی قائم مقام این شرکت تبیین شد می‌توان به نظارت بر خرید قطعات خارجی و ارتقا گارانتی آن؛ ارتقا و استانداردسازی موتور و جلوگیری از پراکندگی پلتفرم‌های موتوری و به زبان ساده تر ارتقا و استاندارسازی موتور در این شرکت است.

source

توسط khodrocamp.ir