فیس لیفت پژو پارس با هوش مصنوعی

در این محتوا به سراغ فیس لیفتی از پژو پارس آمده ایم که توسط هوش مصنوعی انجام شده است.
سگمنت سدان های خانوادگی را هنوز هم می توان یکی از پرطرفدارترین دسته های خودرویی در بازار داخلی دانست. سگمنتی که حالا در کانال زیر یک و نیم میلیارد عضو چندانی ندارد و اگر هم دارد معمولاً گزینه هایی هستند که یا کمبود قطعه و خدمات دارند مانند چینی ها و یا به نمونه هایی چون تارا و دنا پلاس ختم می شوند. به نظر می رسد جای یک خودرو مانند پارس فیس لیفت که با طراحی خوب و فضای کابین مناسب بتواند تا سال ها در بازار یکهتازی کند خالیست، اما پیشنهاد هوش مصنوعی برای نسل جدید پارس چیست؟
پژو پارس فیس لیفت

پارس فیس لیفت را می توان یکی از پروژه هایی دانست که ایران خودرو تا پیش از خصوصی سازی، سخت به دنبال آن بود. حتا در این شرکت پروژه ای با نام نیو پارس نیز تعریف شده بود که از پلت فرم و قوای فنی تارا برای آن قرار بود استفاده شود.
اما حالا با خصوصی سازی ایران خودرو احتمالاً پروژه پارس جدید به فراموشی سپرده خواهد شد. به همین سبب از هوش مصنوعی خواستیم تا نسل جدید پژو پارس را با سبک و سیاق زبان طراحی جدید کمپانی پژو برایمان طراحی و ارسال نماید. نتیجه فراتر از انتظار بوده و پروژه جذابی از کار درآمد.
هوش مصنوعی برای نمای جلوی خودرو از پژو ۳۰۸ و ۴۰۸ استفاده کرده و سدان جذابی را پدید آورده است. در نمای کناری رینگ ها را ساده طراحی کرده و دستگیره ها را از نوع ایزی اوپن در نظر گرفته و خط شخصیت را هم نزدیک به محصولات جدید پژو خلق کرده است.
اما بخش عقب را می بایست کمی عجیب دانست، جایی که چراغ های کشیده پارس با یک بهروزرسانی حفظ شده است و این چراغ ها به سبک جدید پژو با یک نوار مشکی به هم متصل شده اند. روی این نوار نیز عبارت PEUGEOT درج شده است.
داخل کابین

هوش مصنوعی در توصیف کابین این خودرو بیان کرد از آنجاییکه پارس در بازار ایران در دسته خودروهای بهنسبت لوکس ارزان و خانوادگی محسوب می شود، پس کابین خودرو را با تریم دورنگ و سبک طراحی جدید در نظر گرفتم. سبکی که در آن همچون سیستم i-cockpit پژو، کلاستر به صورت دیجیتالی به بالاترین نقطه داشبورد منتقل شده و مانیتور نیز جدا از آن در پیشانی کنسول میانی داشبورد جانمایی شده است. غربیلک فرمان جدید پژو، سیستم تهویه دوگانه، گرمکن صندلی های جلو، صندلی های برقی، شیفتر الکترونیکی خلبانی مشابه ریرا، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تریم چرمی دورنگ و… از دیگر مواردی هستند که هوش مصنوعی برای نسل جدید پارس به عنوان امکانات ایمنی و رفاهی در نظر گرفته است.

اما قوای فنی چه باشد؟
بی تردید برای این پروژه به عنوان قوای فنی اقتصادی می توان از پیشرانه و گیربکس فعلی تارا اتومات یعنی موتور TU5+ با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و گیربکس ۶ سرعته DAE استفاده کرد.
اما پیشرانه جذاب تر نمونه ای است که در ریرا و دنا پلاس آپشنال هم اکنون استفاده می شود. موتور EF7 توربوشارژ پلاس با ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور.
نظر شما چیست؟ آیا موافق تولید چنین خودرویی به نام پارس جدید و با قوای فنی بیانشده هستید؟
پژو پارس فیس لیفت پژو پارس هوش مصنوعی
source