ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۷؛ همه آنچه از نسل جدید این خودرو می دانیم

به زودی تغییرات عمدهای برای سری ۳ محبوب و پرطرفدار در راه است که در ادامه این محتوا به آن ها می پردازیم.
آماده یک تغییر اساسی در دنیای ب ام و باشید. زبان جدیدی برای طراحی سری سه جدید در راه است و خوشبختانه این تغییرلت و زبان جدید فقط مختص خودرو های برقی نیست. زبان طراحی مینیمالی که تا پیش از این فقط در کانسپت های جدید ب ام و دیده ایم، قرار است اواخر امسال با مدل iX3 وارد مرحله تولید شود، اما یک سدان جدید از سری ۳ نیز با این زبان سال آینده با ندل ۲۰۲۷ روانه بازار خواهد شد.
ب ام و سری ۳ مدل ۲۰۲۷


نسل فعلی سری ۳ در سال ۲۰۱۸ با مدل ۲۰۱۹ معرفی شد و در سال ۲۰۲۲ به روزرسانی نسبتاً جزئیای روی آن صورت گرفت که از جمله شامل زوایای متضاد جدید در نمای جلویی و سیستم اطلاعات و سرگرمی iDrive 8 بود. با این حال، حتی پس از این بهروزرسانی، فروش سری ۳ در سال ۲۰۲۴ حدود ۷.۸ درصد کاهش یافت. این کاهش فروش دو علت می تواند داشته باشد؛ یا خریداران در انتظار نسل بعدی هستند، یا اینکه به روزرسانی های انجام شده چندان برایشان جذاب نبوده است. پس نوبت یک تغییر اساسی فرا رسیده است.
ب ام و در سال ۲۰۲۳ با معرفی کانسپت i Vision Dee آینده خود را شرح داد و در ادامه همان سال، نسخهای کمتر مفهومی به نام Vision Neue Klasse را رونمایی کرد. هر دو کانسپت تفاوتی چشمگیر با زبان طراحی پیچیده و فعلی ب ام و داشتند؛ جایی که خبری از ورودیهای هوا، خطوط متقاطع و جزئیات شلوغ نبود و در عوض، بدنهای ساده با جزئیات حداقلی و مینیمال ارائه شد.
برخلاف نمای جلو، در قسمت عقب، احتمالاً ظاهر نسل جدید سری ۳ تفاوت زیادی با مدل فعلی نخواهد داشت، بهجز چراغ های عقب باریکتر و مستطیلی شکل و خطوط صاف تر در سپر.
فارغ از طراحی، سدان جدید ب ام و سری سه قرار است مملو از فناوری های نوآورانه و مدرن باشد؛ از قوای محرکه گرفته تا امکانات داخلی. البته در حال حاضر جزئیات زیادی در دست نیست، اما چند نکته درباره مدل جدید میدانیم. در ادامه، نگاهی میاندازیم به آنچه میتوان از نسل بعدی سری ۳ ب ام و انتظار داشت.
نسل بعدی سری ۳ همچنان همان سری ۳ نام دارد و نسخه برقی نیز i3 خواهد بود. به این ترتیب واژه Neue Klasse جایگاهی در نام گذاری رسمی خودرو نخواهد داشت.
نسل جدید سری ۳ چه مشخصاتی خواهد داشت؟
نسل بعدی سری ۳ به احتمال زیاد همچنان از پیشرانه های چهار سیلندر و شش سیلندر خطی فعلی استفاده خواهد کرد. برای یادآوری، مدل پایه 330i به موتور ۲.۰ لیتری توربوشارژ ب ام و مجهز است که ۲۵۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. موتور شش سیلندر خطی ۳.۰ لیتری توربوشده ۳۸۶ اسب بخار قدرت دارد و البته، نسخه M3 با موتور شش سیلندر توئین توربو که قدرت به مراتب بیشتری ارائه میدهد نیز رسماً تأیید شده که بازخواهد گشت.
اینکه نسخه پلاگین هیبرید دوباره به بازار آمریکا بازگردد یا نه، هنوز مشخص نیست؛ ب ام و مدل 330e را در سال ۲۰۲۴ کنار گذاشت، اما با توجه به محبوبیت کلی خودرو های هیبریدی و پلاگین در حال حاضر، انتظار میرود نوعی از این مدل همچنان در نسل جدید سری ۳ حفظ شود.
ب ام و ب ام و سری 3
source