توزیع قطعات یدکی پیش از آغاز عرضه خودروهای جدید
شرکت آرین پارس موتور، در راستای توسعه شبکه خدمات پس از فروش برند لاماری، اعلام کرده است که تأمین قطعات یدکی برای محصولات جدید خود را یک ماه پیش از آغاز تحویل این خودروها به مشتریان آغاز خواهد کرد. بر اساس اعلام مهرداد حاجیقربانی، مدیر قطعات برند لاماری، این اقدام با هدف ارتقاء رضایت مشتریان و اطمینان از خدماترسانی بدون وقفه صورت میگیرد.
وی با تأکید بر اینکه گروه آرین نگاه تجاری صرف به حوزه قطعات یدکی ندارد، اظهار کرد سیاست اصلی مجموعه، تمرکز بر بهبود سطح دسترسی و کیفیت خدمات به دارندگان خودروهای تولیدی و وارداتی این شرکت است.
دستیابی به ضریب دسترسی بالاتر از متوسط صنعت
در سال ۱۴۰۳، برند لاماری موفق به دستیابی به ضریب دسترسی ۸۸ درصدی در زمینه تأمین قطعات یدکی شد؛ آماری که از میانگین صنعت خودرو کشور (۸۵ درصد) بالاتر است. به گفته حاجیقربانی، تلاش بر این است که در سال آینده نیز این عدد بهبود یابد و شبکه نمایندگیها در سراسر کشور بتوانند بدون نیاز به ثبت سفارشهای زمانبر، قطعات پرمصرف را از پیش در اختیار داشته باشند.
افزایش ظرفیت انبار و بهینهسازی توزیع
در ادامه این روند، فضای انبار قطعات گروه آرین به ۱۲ هزار مترمربع افزایش یافته و همکاری با شرکتهای حملونقل نیز ساختارمندتر شده است. به این ترتیب، مدت زمان ارسال قطعه برای نمایندگیها به حداکثر ۲۴ ساعت کاهش یافته و در مواردی کمتر از این زمان نیز محقق میشود. برنامهریزی برای توسعه ناوگان حملونقل در سال آینده با هدف رساندن زمان تحویل قطعات به شهرهای دوردست به زیر ۴۸ ساعت نیز در دستور کار قرار دارد.
.jpg)
افزایش چشمگیر فروش قطعات در پی گسترش ناوگان
با رشد تعداد خودروهای لاماری در بازار و ورود مدلهای جدید وارداتی، آمار فروش و ارسال قطعات یدکی در حوزه گارانتی و خدمات مشتریان رشد پنج برابری را تجربه کرده است. به گفته مدیر قطعات لاماری، این افزایش، هم در بعد کمی و هم کیفی، نشاندهنده افزایش ظرفیت پاسخگویی گروه آرین به نیاز بازار است.
افزایش تنوع آپشنها و ضمانت نصب رسمی
یکی دیگر از اقدامات شاخص این برند، ارائه رسمی آپشنهای خودرویی همزمان با فروش خودروها است. از جمله این آپشنها میتوان به کیت بدنه، دوربین ۳۶۰ درجه و کیت درب صندوق برقی اشاره کرد. این قطعات مستقیماً از شرکت مادر تأمین میشوند و با نصب در نمایندگیها تحت پوشش گارانتی کامل خودرو (۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر) قرار میگیرند.
بر اساس آمار ارائهشده توسط واحد فروش لاماری، ۳۰ درصد از خریداران در آخرین طرح فروش، حداقل یکی از این آپشنها را نیز برای نصب انتخاب کردهاند. این روند قرار است با افزایش تنوع به ۱۰ مورد در سال آینده ادامه یابد. از جمله افزودهها، چراغهای LED، پوششهای تزئینی، سینی و رادار جانبی خودرو خواهد بود.
ضمانت قطعات خارج از طرح فروش
برای مشتریانی که آپشنها را خارج از طرح فروش خریداری میکنند، گارانتی ۶ ماه یا ۱۰ هزار کیلومتر مطابق با سایر قطعات الکترونیکی در نظر گرفته شده است. این موضوع شامل تمامی قطعات استفادهشده در شبکه خدمات پس از فروش برند لاماری نیز میشود.

عرضه مکملهای خودرویی GAT به صورت رسمی
در کنار قطعات، گروه آرین تنها توزیعکننده رسمی محصولات برند GAT آلمان در ایران است. این مجموعه، مکملهای سوخت، شویندههای سیستم موتور، خنککنندهها و اسپریهای حرفهای را به بازار عرضه کرده که برای خودروهای توربوشارژ، بهویژه مدلهای لاماری، پیشنهاد میشود. حاجیقربانی هشدار داده است که استفاده از مکملهای تأیید نشده میتواند موجب خروج خودرو از گارانتی شود.
تأمین زنجیره قطعات پیش از تولید انبوه
برنامه توسعهای گروه آرین برای سال آینده شامل تولید مدلهای جدیدی از خودروهاست. به همین دلیل، تأمین قطعات یدکی مربوط به این خودروها تا پایان فروردین ۱۴۰۴ انجام خواهد شد؛ بهگونهای که پیش از ورود اولین خودرو به خطوط تولید، قطعات مورد نیاز آن در انبارها ذخیره شده و در شبکه خدمات پس از فروش توزیع شود.
روغن موتور اختصاصی با فرمولاسیون ویژه
در حوزه مایعات مصرفی نیز، گروه آرین از روغن موتورهای اختصاصی با فرمولاسیون خاص برای خودروهای خود بهره میبرد. این محصولات نهتنها برای لاماری، بلکه برای خودروهای میتسوبیشی و دیگر محصولات جدید در سال آینده نیز در نظر گرفته شدهاند.
این اقدامات نشاندهنده رویکردی ساختارمند، پیشگیرانه و حرفهای در حوزه تأمین و توزیع قطعات یدکی و خدمات پس از فروش برند لاماری است. توجه به کیفیت، دسترسی سریع، گارانتی کامل و توسعه مداوم محصولات و خدمات، از مهمترین شاخصههای برنامهریزی گروه آرین در سال پیشرو محسوب میشود.
source