سی اف موتو 750SR-R؛ موتورسیکلت چینی با یک فناوری جدید

برند چینی CFmoto در تلاش است تا با یک تکنولوژی جدید، آیرودینامیک و هندلینگ موتورسیکلت های جدید خود را افزایش دهد.
موفقیت گسترده سری مسابقات World Supersport، که به انواع مختلفی از موتورسیکلتها با ظرفیتها و پیکربندیهای متفاوت اجازه میدهد تا با استفاده از مجموعهای از تدابیر افزایش عملکرد در یک میدان رقابتی برابر شرکت کنند، باعث معرفی موتورسیکلتهای اسپرت جدید و قابل دسترس مانند R9 یاماها شده تا جایگزینی برای تعداد رو به کاهش موتورسیکلتهای اسپرت چهار سیلندر ۶۰۰ سیسی باشند. با معرفی 750SR-R ،CFMoto یک موتورسیکلت معتبر خواهد داشت تا به این میدان وارد شود، هرچند هنوز بهطور رسمی رونمایی نشده، اخبار اخبار حاکی از آن است به زودی رونمایی خواهد شد.
این موتورسیکلت در دسامبر گذشته معرفی شد، که احتمالاً در ایالات متحده آمریکا 750SS نامیده خواهد شد تا با بقیه خط تولید موتورسیکلتهای اسپرت CFMoto مطابقت داشته باشد، اما در بازارهای دیگر با نام 750SR-R شناخته خواهد شد. این موتورسیکلت، فاصله بین 675SS سه سیلندر و سوپر بایک V-4 یک لیتری برنامهریزی شده از این شرکت را پر خواهد کرد که هماکنون در حال آزمایش است و سال گذشته با کانسپت “Master of Speed” به نمایش درآمد.
سی اف 750SR-R بر پتانسیل ریسینگ تأکید بیشتری دارد و با افزودن یک پوشش آیرودینامیک بر روی سمت راست چرخ عقب، که به دلیل بازوی متحرک یکطرفه موتورسیکلت نمایان است، این ویژگی را به دست آورده است. آخرین تصاویر نشان میدهد که پوشش چرخ به عنوان یک لوازم جانبی اختیاری وجود دارد.

پوشش چرخ عقب، که در عکس جدید در یک کادر کوچک نشان داده شده، صرفاً یک ابزار ظاهری نیست، بلکه موضوع، ایده جدید برند CFMoto نیز بوده برای بهبود آیرودینامیک موتورسیکلت. CFMoto میگوید که پوشش چرخ، تلاطم اطراف چرخ عقب را کاهش میدهد و در عین حال، از عدم انتقال گرما به ترمز عقب به خوبی پشتیبانی میکند، که باعث کاهش درگ، بهبود کارایی و افزایش ثبات در سرعتهای بالا میشود.

از نظر مکانیکی، موتورسیکلت همان نسخهای است که سال گذشته به نمایش گذاشته شد و دارای موتور چهار سیلندر ۷۴۹ سیسی (مدل ۴۷۲MV) با قطر ۷۲.۰ میلیمتر و کورس ۴۶.۰ میلیمتر است. این قطر و کورس همانند چندین مدل کلاسیک ۷۵۰ سیسی چهار سیلندر است، از جمله نسخههای Suzuki GSX-R750 و Yamaha YZF750R، و قطر نیز با CFMoto 675SS مشترک است، که نشان میدهد موتورسیکلتها ممکن است قطعاتی مانند پیستونها و سوپاپها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.
حداکثر قدرت موتورسیکلت طبق اعلام رسمی برند ۱۱۰ اسب بخار ذکر شده است، که رقمی نسبتاً پایینی است و به راحتی توسط بسیاری از چهار سیلندرهای ژاپنی ۷۵۰ سیسی چند سال قبل شکست میخورد، اما این عدد موتورسیکلت را در فاصله نزدیکی با چندین رقیب Next-Gen World Supersport مانند R9 یاماها و SRK 800 RR رقیب چینی QJMotor قرار میدهد.
شاسی از طراحی فولادی به سبک ترلیس است، مانند چندین موتورسیکلت اسپرت با ظرفیت کوچکتر CFMoto، و بازوی متحرک یکطرفه نیز با برخی از مدلهای کوچکتر و خاص این شرکت همخوانی دارد.
رونمایی رسمی از این موتورسیکلت به زودی در چین انجام خواهد و ممکن است نسخه ای که برای بازار چین و بازار های جهانی عرضه می شود از نظر جرئیات طراحی با یکدیگر تفاوت داشته باشند.
CFMoto سی اف موتو 750SR-R
source