

با وجود کاهش فروش در سالهای اخیر، نیسان قصد ندارد از برند لوکس خود، اینفینیتی، دست بکشد. برخلاف آمار فروش رو به کاهش، این خودروساز ژاپنی برنامهریزی کرده تا با معرفی مدلهای جدید و ایجاد تمایز بیشتر بین محصولات نیسان و اینفینیتی، این برند را احیا کند.
رقابت در بازار لوکس آمریکا
آمار فروش اینفینیتی در آمریکا در سال ۲۰۱۷ به اوج خود (۱۵۳,۴۱۵ دستگاه) رسید، اما در سال ۲۰۲۴ به حدود ۵۸,۰۷۰ دستگاه کاهش یافت. این در حالی است که رقبایی مانند آکورا (۱۲۲,۶۰۰ دستگاه) و لکسوس (۳۴۵,۶۶۹ دستگاه) عملکرد بهتری داشتند.
مدلهای جدید در راهند
در رویداد اخیر نیسان در مرکز تحقیقاتی نزدیک توکیو، مقامات شرکت تأکید کردند که اینفینیتی بخش مهمی از استراتژی آنها باقی خواهد ماند. از جمله برنامههای آتی این برند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- ارتقای QX60 (احتمالا با گزینههای هیبریدی یا E-Power)
- پکیج اسپورت برای QX80
- مدل جدید QX65 (یک کراساوور کوپه الهامگرفته از مدل محبوب FX)
- شاسیبلند تمامبرقی بر اساس مدل مفهومی Vision QXe که در میسیسیپی تولید خواهد شد
با این حال، نیسان اعلام کرده که به آیندۀ اینفینیتی متعهد است و برای رشد آن برنامهریزی کرده است. شرکت نیسان قصد دارد با سرمایهگذاری سنگین و معرفی مدلهای جدید، برند لوکس اینفینیتی را احیا کند. برنامهها شامل بهروزرسانی QX60، عرضه QX65 کوپه، و معرفی اولین شاسیبلند تمامبرقی تا سال 2027 است.
نیسان همچنین با کاهش زمان توسعه محصولات از 55 به 37 ماه و تمرکز بر فناوریهای پیشرفته مانند E-Power نسل سوم، میخواهد جایگاه اینفینیتی را در بازار خودروهای لوکس تقویت کند.
نیسان قصد دارد روند توسعۀ خودروهای جدید را سریعتر کند. در حال حاضر، طراحی و تولید یک مدل جدید حدود ۵۵ ماه طول میکشد، اما هدف جدید کاهش این زمان به ۳۷ ماه برای مدلهای اصلی است. این اتفاق با اشتراکگذاری بیشتر پلتفرمها و طراحیها محقق خواهد شد.
آیندهای با تمرکز بر تولید شاسی بلند و احتمالا یک سدان ورزشی
اگرچه تمرکز اصلی بر روی شاسیبلندهاست، اما طراحی مفهومی Vision Qe نشان میدهد که اینفینیتی ممکن است در آینده یک سدان لوکس و اسپرت نیز به خط تولید خود اضافه کند.
اینفینیتی با تمرکز بر مدلهای پرطرفدار SUV و احتمالاً معرفی یک سدان اسپرت، هدفگذاری کرده تا تا سال 2028 به فروش 100,000 دستگاه در سال بازگردد. سرمایهگذاری 500 میلیون دلاری در کارخانه میسیسیپی و توسعه بازارهای چین و خاورمیانه بخشی از این استراتژی است. با این حال، رقابت با برندهایی مثل لکسوس چالشی بزرگ پیش روی این برند خواهد بود.

source