یکی از هاچبکهای نمادین دهه ۱۹۸۰ به عنوان یک خودروی برقی قدرتمند برخواهد گشت. رنو ۵ توربو 3E ادای احترامی به رنو ۵ توربو اما با رویکردی متمرکز بر قدرت و کارایی بالا است.
فابریس کامبولیو، مدیرعامل رنو درباره این مدل برقی جدید گفته است: “برند رنو با ایجاد دستهبندی جدید “مینی ابرخودرو” برقی به وسیله رنو ۵ توربو3E ، بار دیگر شور و اشتیاق و جسارت و نوآوری همیشگی خود را به نمایش میگذارد. رنو با این مدل به افزایش جذابیت خودروهای الکتریکی ادامه میدهد و توانایی خود برای ارائه محصولاتی به منظور رفع تمام نیازها و خواستهها را بهبود میبخشد.
خاطرات نوستالژیک
با دیدن تصاویر رنو ۵ توربو 3E شاید آن را با یک رستومود برقی دیگر براساس رنو ۵ کلاسیک اشتباه بگیرید. در واقع رنو نسخهای سفارشی از رنو 5 E-Tech EV جدید خود را با فاصله محوری بیشتر و شیشه جلوی مورب طراحی کرده است.
برخلاف رنو ۵ معمولی، توربو3E به شکل سهدر عرضه میشود و به جای صندلیهای عقب آن یک رولکیج مسابقهای قرار دارد.
پلتفرم جدید از سیستم دیفرانسیل عقب پشتیبانی میکند و رنو از موتورهای درونچرخ برای انتقال قدرت به چرخها استفاده میکند.
دستیار دریفت
پک باتری ۷۰ کیلووات ساعتی رنو ۵ توربو3E برد حرکتی نزدیک به ۲۵۰ مایل را ارائه میدهد. استفاده از مواد سبکوزن باعث شده تا این مدل برقی فقط ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشد.
3E با حداکثر خروجی ۵۴۰ اسب بخار، در عرض ۳.۵ ثانیه از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسد و نهایت سرعت آن بیش از ۲۶۵ کیلومتربرساعت است. دکمه بوست نصبشده روی فرمان امکان افزایش قدرت را فراهم میکند.
مهندسان زیربرند آلپاین در تنظیم سیستم تعلیق مشارکت داشتهاند و حالتهای مختلف رانندگی برفی، معمولی، اسپرت و مسابقهای برای این خودرو در نظر گرفته شده است. ویژگی “دستیار دریفت” و ترمزدستی عمودی مسابقهای نشان میدهد که رنو این مدل را برای رانندگان ماجراجو طراحی کرده است.
رنو ۵ توربو 3E به لطف معماری الکتریکی ۸۰۰ ولتی میتواند فقط در ۱۵ دقیقه با اتصال به شارژر عمومی ۳۵۰ کیلوواتی، از ۱۵ تا ۸۰ درصد شارژ شود.
طراحی رترو در داخل و خارج
فضای داخلی رنو ۵ توربو3E به لطف دو صندلی باکت با روکش آلکانترا و استفاده از فیبرکربن برای قطعات کلیدی، به اندازه نمای بیرونی جذاب و چشمگیر است.
پنل ابزار دیجیتال ۱۰.۱ اینچی یادآور کلاستر رنو ۵ توربو از دهه ۱۹۸۰ است، در حالی که سیستم چندرسانهای مدرن روی یک نمایشگر لمسی اجرا میشود.

مشتریان میتوانند کابین را با سلیقه خود سفارشیسازی کنند و روکشهای مختلفی برای صندلیها، داشبورد، پنل درها و کنسول میانی سفارش دهند.
مانند رنو ۵ توربو اصلی، خریداران میتوانند علاوه بر رنگهای بدنه کلاسیک و جذاب، رنگهای سفارشی را برای این هاچبک انتخاب کنند.
با وجود اینکه ظاهر رنو ۵ توربو3E خیلی شبیه به خودروهای کانسپت است، اما رنو میگوید که این مدل وارد فاز تولید میشود.
فقط ۱۹۸۰ دستگاه از این مدل ساخته خواهد شد. دلیل انتخاب این تعداد به افتخار سالی است که رنو ۵ توربو اصلی به بازار عرضه شده بود. رنو اشارهای به قیمت این مدل نکرده است.
هر یک از ۱۹۸۰ خودرو به صورت جداگانه شمارهگذاری خواهند شد و مشتریان میتوانند با آغاز زمان ثبت سفارشات در هفتههای آینده، رنو ۵ توربو3E با شماره موردنظر خودشان را رزرو کنند.
source