ب ام و R 12 G/S مدل 2026 ؛ طراحی کلاسیک با امکانات پیشرفته

ب ام و واقعاً فرمول موفقی را با معرفی مدل اصلی R nineT بیش از یک دهه پیش به دست آورد و هنگامی که این خط تولید را گسترش داد، چندین ایده مختلف را امتحان کرد تا سلیقه های مختلف را راضی کند.
در حالی که ب ام و R 12 G/S ظاهر بصری معروف R 80 G/S را داشت، اما واقعاً به آن استانداردها نرسید و نتوانست بهطور قابل توجهی در کلاس ادونچر جای باز کند. اما به نظر میرسد R 12 G/S برای سال ۲۰۲۶ تصویر نوستالژیک را در بستهای که واقعاً برای سواری در مسیرهای آفرودی طراحی شده، ارائه کرده است.


این موتورسیکلت از همان موتور ۱۱۷۰ سیسی هوا خنکی استفاده میکند که در موتورسیکلت R 12 nineT استفاده می شود. شاسی دارای تعلیق کاملاً قابل تنظیم در جلو و عقب، رینگ ها و لاستیکهای مناسب برای خارج از جاده و مجموعه کاملی از کمکهای راننده است که برای کاوش در جاده و خارج از جاده طراحی شده است.
مارکوس لدرر، رئیس سری باکسر، گفت: «با ب ام و R 12 G/S جدید، BMW Motorrad یک اندوروی کلاسیک برای سواری خالص خارج از جاده ارائه میدهد».
مشخصات فنی ب ام و R 12 G/S


برخلاف جدیدترین مدلهای R 1300 GS، ب ام و R 12 G/S از پیشرانه باکسر هوا/روغن خنکشوندهای استفاده میکند که امتحان خود را پس داده است. این موتور دارای ابعاد پیستون ۱۰۱ در ۷۳ میلیمتر و ظرفیت ۱۱۷۰ سیسی است. خروجی ادعایی آن ۱۰۹ اسب بخار در ۷۰۰۰ دور در دقیقه و ۱۱۵ نیوتن متر گشتاور در ۶۵۰۰ دور در دقیقه است. قدرت از طریق یک جعبه دنده شش سرعته به یک گاردان منتقل می شود. همچنین سیستم Shift Assist Pro به عنوان گزینهای برای تعویض دنده بدون کلاچ در دسترس است.
همه نسخههای G/S به طور استاندارد با سه حالت رانندگی: باران، جاده و اندورو ارائه میشوند. با ارتقا به Enduro Package Pro (۸۹۵ دلار)، حالت Enduro Pro بر روی این مدل میشود. درون این حالتهای از پیش تعیینشده، راننده میتواند حساسیت کنترل کشش دینامیک (DTC) را تنظیم کند که میتواند به طور کامل خاموش شود، کنترل گشتاور کشش موتور (MSR) که به کلاچ کمک میکند تا از قفل شدن چرخ عقب در هنگام تعویض دنده ناگهانی جلوگیری کند.
حالتهای رانندگی و شاسی
حالت بارانی (Rain) پاسخ گاز نرمتری را ارائه میدهد و کنترل حداکثری کشش را فراهم میکند، حالت جاده (Road) پاسخ گاز مستقیمتری دارد و کنترل کشش در حد متوسطی است، در حالی که حالت اندورو (Enduro) پاسخ گاز نرمتری دارد اما کنترل کشش، MSR در حالت حداقلی است. کسانی که میخواهند موتور در حالت آفرودی کامل قرار گیرد، باید گزینه Enduro Package Pro و حالت Enduro Pro را انتخاب کنند. این حالت به راننده این امکان را میدهد که پاسخ موتور را به سطح موجود در حالت جاده برساند، کنترل کشش حداقلی و ABS چرخ جلو داشته باشد و ABS عقب و MSR را برای بهبود کنترل در خاک غیرفعال کند. همچنین ABS Pro به صورت استاندارد در تمام تیپ ها وجود دارد.
تعلیق و ترمزها

در بخش سیستم تعلیق این موتور دارای یک سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس ۴۵ میلیمتری کاملاً قابل تنظیم در جلو و یک بازوی پارالور تکسویه و مونو شاک کاملاً قابل تنظیم در عقب است. دامنه حرکتی تعلیق در جلو ۸.۲ اینچ و در عقب ۷.۸ است. فاصله از زمین در مدل استاندارد ۹.۴ اینچ و با بسته اندورو به ۱۰.۰ اینچ افزایش مییابد. سیستم ترمز توسط دو کالیپر دوپیستون و دیسکهای ۳۱۰ میلیمتری در جلو، و یک کالیپر دوپیستون و دیسک ۲۶۵ میلیمتری در عقب عرضه شده است.
ب ام و R 12 G/S در سه رنگ موجود است: رنگ استاندارد Night Black Matte با فریم سیاه، رینگ طلایی، و صندلی مشکی؛ رنگ اختیاری Light White با فریم سیاه، رینگ طلایی، و صندلی قرمز (۳۲۵ دلار)؛ و رنگ اختیاری ۷۱۹ Aragonite با رنگهای Sand Rover Matte/Racing Red Matte/Mineral Grey Metallic Matte، فریم قرمز، رینگ سیاه و صندلی مشکی/ قرمز (از ۱۹۴۵ تا ۲۱۹۵ دلار).
ب ام و ب ام و R 12 G/S ب ام و R 12 G/S مدل 2026
source