جایگزین شدن خط BRT با تراموای ART

اسفند 1403: محسن هرمزی، معاون حمل ونقل شهرداری تهران، در نشست خبری پایان سال خود، درباره سرانجام تستهای دو رام تراموای چرخ لاستیکی (ART) گفت: بعد از  تست، ورود ART به تایید شورای شهر میرسد و بعد از آن اجرایی میشود. دقت داشته باشید که ما پولی پرداخت نکرده بودیم بلکه شهرداری تهران با کمک مجموعه های خارجی و وزارت امور خارجه به صورت امانت دریافت کرد.

به گزارش ایسنا، معاون حمل ونقل شهرداری تهران با بیان اینکه تراموا تستهای مختلف را طی کرده است و شبیه سازی با کیسه شن نیز انجام شده است، گفت: نتایج تست تاکنون موفقیت آمیز بوده و بررسی های کارشناسی نشان داده که به ART چهل ودو متری و چهار واگنه نیاز داریم اما در  برخی ساعات  که پیک ترافیک کمتر است، نیاز به قطار سه واگنه داریم. این ترامواها در مسیر BRT و جایگزین اتوبوسها خواهد شد.

شروع به کار تراموا در تهران از سال 1404

اسفند 1403: علیرضا زاکانی، شهردار تهران، در حاشیه مراسم رونمایی از نخستین بسته ناوگان حمل و نقل برقی شهر تهران که دو رام تراموا نیز در میان آنها بود، گفت: تراموا چرخ لاستیکی، در حال گذراندن تست‌های خود است و تست‌ها را نیز بسیار خوب گذرانده و در سال 1404 خط یک BRT از «شرق تا آزادی» با تراموا طی خواهد شد و برای خط دو تراموا نیز مجوز تردد از «جنت آباد تا لویزان» به صورت نعل اسبی، از سوی شورای عالی ترافیک صادر شده است.

به گزارش ایسنا، شهردار تهران در تشریح ویژگی‌های تراموا با بیان اینکه یکی از خاصیت هایش، میزان مسافرپذیری است که مابین مترو و اتوبوس حدود 360 مسافر می‌گیرد، گفت: بنا داریم ترامواهای چهار واگنه در تهران داشته باشیم و ایستگاه‌های BRT با تغییراتی کم، قابلیت استفاده برای تراموا را دارند.

وی ادامه داد: دقت داشته باشید که تراموا استهلاک‌ پایینی دارد و عمر ۳۰ ساله دارد. ضمن اینکه کل خط را به مانند مترو، مدیریت کرده و سر ساعت حرکت می‌کند و با هر بار شارژ، دوبار خط را می‌رود؛ البته در ابتدا و انتهای خط، شارژر است.

اولین تست آزمایشی تراموا در تهران

بهمن 1403: طبق وعده قبلی مدیران شهرداری، تست ترامواها در مسیر میدان آزادی تا پایانه شرق قدیم و از ساعت 24 تا 3 بامداد روز 22 بهمن‌ماه انجام شد.

فرایند آزمایش آنها 2 ماه به طول می‌انجامد و بعد از موفقیت آمیز بودن تست و احصای نتایج، نسبت به دریافت مجوز از شورای ترافیک و شورای شهر تهران اقدام خواهد شد. طول این ترامواها 32 متر با ظرفیت 300 مسافر است.

انجام تست‌های نهایی تراموا در بهمن‌ 1403

دی 1403: محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اعلام کرد یک رام تراموا نهایتا تا 25 دی‌ماه وارد تهران می‌شود و بعد از آن عملیات بعدی را آغاز می‌کنیم تا طی هماهنگی های انجام شده بتوانیم در بهمن ماه این تراموا را وارد خط کرده و تست‌های نهایی و عملیاتی اخذ شود.

وی درباره دستور ویژه رییس جمهور برای حل مشکل خرید واگن مترو از چین نیز توضیح داد رئیس جمهوری به درستی پیگیر ساخت و ورود واگن‌های متروی چینی به تهران است و دوستانمان در دولت و وزارت کشور نیز پیگیری زیادی انجام داده و نماینده چینی‌ها نیز مقرر شده تا هفته آینده به تهران بیاید و امید است مشکل حل شود.

source

توسط khodrocamp.ir