نشست خبری مپنا و رونمایی از سه محصول جدید

نشست خبری مدیران عامل گروه مپنا و مکو با رسانه ها با موضوع شبکه شارژ خودروهای برقی و رونمایی از سه محصول جدید برگزار شد.
گروه مپنا و سایر زیرمجوعه ها و شرکت های همکار با این گروه را می توان در حال حاضر یکی از هایتک ترین و پیشروترین مجموعه های ایرانی در زمینه خودروهای برقی و شارژ این محصولات برشمرد. به همین سبب گروه مپنا و مکو در یک نشست خبری ویژه با رسانه ها با موضوعیت شبکه شارژ خودروهای برقی و رونمایی از محصولات جدید، به طور مفصل به اقدامات صورت گرفته در زمینه های فوق پرداخته و نیز در خصوص برنامه های آتی این گروه توضیحاتی را ارائه دادند.
نشست خبری مپنا
مدیرعامل شرکت برق و کنترل مپنا در ابتدای این نشست از توسعه شبکه شارژ خودروهای برقی در کشور خبر داد. ایشان افزود تا تاریخ ۱۹ اسفند، تعداد ۱۳۴ ایستگاه شارژ عمومی و ۴۱۴ شارژر فعال در سراسر کشور راهاندازی شده است.
در این نشست خبری مطرح شد که در سال ۱۴۰۳ تولید حدود ۱۲ هزار شارژر محقق شده و تا پایان سال ۱۴۰۳ مجموع تولید شارژرها به ۳۲ هزار واحد خواهد رسید که عدد قابل توجهی به شمار می آید.
در نشست خبری مپنا در خصوص مبحث ناترازی برق هم پرسش شد که آیا استفاده از شارژرها می تواند به مسئله ناترازی دامن بزند یا خیر، که پاسخ به این شرح بود:
«راندمان وسایل نقلیه برقی بیش از دو برابر وسایل نقلیه درون سوز است. یعنی میزان سوخت مورد نیاز برای راه انداختن یک خودروی درون سوز، دو برابر میزان سوخت مورد نیاز برای راهانداختن یک خودروی برقی است. از طرفی این شارژرها قابلیت تنظیم دارد. مثلاً اتوبوسهای برقی از ساعت ۲۳ تا ۵ صبح که خارج از زمان پیک مصرف برق است شارژ میشوند.
در خصوص قرارداد همکاری مپنا با کرمان موتور و نبکا نیز در این نشست خبری توضیحاتی ارائه شد. مدیرعامل مپنا، کرمان موتور را اولین خودروساز کشور دانست که با سرمایهگذاری سنگین توانسته است خودرویی با پلتفرم صددرصد ایرانی به نام ایگل را تولید کند و این خودرو را در چهار مدل برقی، بنزینی، هیبرید و هاچ بک (کی ام سی شدو) در سال آینده روانه بازار کند. برنامه همکاری با نبکا نیز در تولید اس یو وی برقی (اسکای ول) از دیگر مواردی بود که رفان، مدیر عامل مپنا، به آن اشاره داشت.
مپنا با محصولات جدیدی در این نشست خبری حضور یافته بود. شارژر وال باکس DC که برای منازل مناسب نیست، اما هدف از طراحی آن این بوده است که با توجه به دیواری بودن شارژر، نیاز به فضای کمی دارد. این شارژر با طراحی مدرن و هماهنگ با معماری شهری، انتخابی ایدهآل برای فضاهای عمومی مانند پارکینگها، مراکز خرید و ایستگاههای شارژ است. پشتیبانی از استانداردهای CCS2 و GB/T، امکان شارژ سریع انواع خودروهای برقی اروپایی و چینی را فراهم میکند.
شارژر جدید پرتابل مکو نیز برای تعمیرگاهها، نمایندگیها، سولهها و شبکه خدمات طراحی شده است. این شارژر با قابلیت حمل آسان، راهکاری انعطافپذیر برای فضاهایی مانند محیطهای کارگاهی، نمایشگاهها، مراکز تعمیراتی و نمایندگیهاست. استاندارد حفاظتی IP54، عملکرد بهینه در محیطهای سرپوشیده و باز را تضمین میکند. پشتیبانی از CCS2 و GB/T، این محصول را به ابزاری کاربردی برای متخصصان حوزه خودروهای برقی تبدیل کرده است.
گروه مپنا در این نشست خبری با همکاری نبکا از شارژهای سیار نیز رونمایی کردند. این شارژرها علاوه بر امکان شارژرسانی به دو خودرو به صورت همزمان، قابلیت امدادرسانی را به خودروهای برقی که شارژ تمام کرده اند نیز دارند. به این نحو که راننده از طریق نرم افزار شارینت و با اعلام میزان شارژ باتری های خودروی خود، درخواست امداد شارژ می کند. علاوه بر این، چنانچه یکی از ایستگاه های دائمی شارژ خودروهای برقی با ازدحام مواجه شوند، از این خودروهای سیار می توان به عنوان بازوی کمکی بهره گرفت. افزون بر موارد فوق، در شرایط بحرانی مانند حوادثی چون زلزله و آتش سوزی و…، از این خودروها می توان به منظور تأمین برق برای یک ساختمان یا یک تجهیز کمکرسان هم بهره گرفت.
شارژر خودروهای برقی مپنا مکو
source