تویوتا C-HR پلاس برقی در راه بازار

تویوتا C-HR پلاس
تویوتا C-HR پلاس

تویوتا با مدل جدید C-HR پلاس به مهمانی خودروهای برقی اروپا وارد شده و با ۳۳۸ اسب بخار قدرت، آماده است رقبا را به چالش بکشد.


تیگو 8


تیگو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، تویوتا، بزرگ‌ترین خودروساز جهان، که تا مدت‌ها در عرضه خودروهای تمام‌برقی در اروپا تأخیر داشت، حالا با سرعت در حال جبران است. پس از به‌روزرسانی bZ4X و معرفی Urban Cruiser، این شرکت ژاپنی از مدل جدید C-HR پلاس رونمایی کرده است.

این خودرو که در نگاه اول ممکن است با C-HR هیبریدی و پلاگین-هیبریدی اشتباه گرفته شود، محصولی کاملاً متمایز است.

هر چند نامش کمی گیج‌کننده به نظر می‌رسد، اما تویوتا با کنار گذاشتن سیستم نام‌گذاری bZ (مخفف Beyond Zero)، راهی آشنا برای مشتریان انتخاب کرده و از احیای نام‌های قدیمی مثل آکورا RSX هم پرهیز کرده است. C-HR پلاس قرار است تا پایان سال ۲۰۲۵ در برخی بازارهای اروپا عرضه شود و تا اواخر سال ۲۰۲۶ به طور کامل در قاره سبز در دسترس باشد.

ابعاد تویوتا C-HR پلاس برقی

تویوتا C-HR پلاس با طول ۴۵۲۰ میلی‌متر (۴.۵۲ متر)، حدود ۱۶۰ میلی‌متر بلندتر از مدل استاندارد C-HR است. فاصله بین دو محور آن نیز به ۲۷۵۰ میلی‌متر (۲.۷۵ متر) رسیده که ۱۱۰ میلی‌متر بیش‌تر از نسخه‌های بنزینی و هیبریدی است. این افزایش ابعاد، فضای پای بیش‌تر برای سرنشینان و ظرفیت بار بزرگ‌تری را به ارمغان آورده است.

پشت صندلی‌های عقب، ۴۱۶ لیتر فضا برای چمدان‌ها وجود دارد؛ یعنی ۲۸ لیتر بیش‌تر از C-HR هیبریدی با موتور ۱.۸ لیتری، ۵۲ لیتر بیش‌تر از نسخه ۲.۰ لیتری هیبریدی و ۱۰۶ لیتر بیش‌تر از مدل پلاگین-هیبریدی.

از نظر ظاهری، دستگیره‌های در عقب که در ستون C مخفی شده‌اند، دستگیره‌های معمولی درهای جلو (برخلاف مدل پاپ‌آپ هیبریدی)، درهای عقب کشیده‌تر، چراغ‌های به‌روز، سپرهای بازطراحی‌شده و خط میانی رو به بالا، این خودرو را متمایز می‌کنند. همچنین یک شیشه کوچک ربع‌دایره‌ای در ستون A نیز به چشم می‌خورد.

امکانات کابین تویوتا C-HR پلاس برقی

داخل C-HR پلاس با یک صفحه ابزار دیجیتال بالای داشبورد و یک نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی که سیستم تهویه را هم در خود جا داده، کاملاً بازطراحی شده است.

برخلاف C-HR معمولی که دکمه‌های فیزیکی جداگانه برای تنظیمات تهویه دارد، این‌جا همه‌چیز در نمایشگر ادغام شده است، تصمیمی که شاید همه طرف‌دارش نباشند.

با این حال، چند دکمه فیزیکی برای دسترسی سریع به برخی عملکردها، دو پد شارژ بی‌سیم، سیستم تهویه عقب، سانروف پانورامیک و یک اهرم دنده کوچک‌تر، از امکانات این کابین مدرن هستند.

مشخصات فنی تویوتا C-HR پلاس برقی

تویوتا C-HR پلاس در دو نسخه تک‌موتور (محور جلو) و دو موتور (چهارچرخ محرک) عرضه می‌شود. نسخه تک‌موتور با باتری استاندارد ۵۷.۷ کیلووات‌ساعتی، ۱۲۳ کیلووات (۱۶۵ اسب بخار) قدرت دارد. با ارتقا به باتری ۷۷ کیلووات‌ساعتی، این قدرت به ۱۶۵ کیلووات (۲۲۱ اسب بخار) می‌رسد.

تویوتا تخمین زده است حداکثر برد این نسخه در چرخه WLTP به ۶۰۰ کیلومتر برسد، که البته این رقم به مدل و سطح تجهیزات بستگی دارد. اما نسخه دو موتور با باتری ۷۷ کیلووات‌ ساعتی، قدرت ترکیبی ۲۵۲ کیلووات (۳۳۸ اسب بخار) ارائه می‌دهد و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۵.۲ ثانیه طی می‌کند‌. یعنی این که این مدل سریع‌ترین تویوتای بازار اروپا، بعد از جز GR Supra خواهد بود.

این خودرو از شارژ سریع DC با حداکثر توان ۱۵۰ کیلووات پشتیبانی می‌کند و تویوتا ادعا کرده است باتری پس از ۱۰ سال استفاده، حداقل ۷۰ درصد ظرفیتش را حفظ می‌کند. C-HR پلاس روی پلتفرم e-TNGA ساخته شده که با bZ4X مشترک است، نه C-HR معمولی.

تویوتا با C-HR پلاس نه‌تنها به دنبال جبران تأخیرش در بازار برقی‌های اروپاست، بلکه می‌خواهد نشان دهد که می‌تواند خودرویی قدرتمند، کاربردی و جذاب بسازد.

این کراس‌اوور الکتریکی با طراحی جسورانه، فضای بیش‌تر و قدرت چشم‌گیر، رقیبی جدی برای مدل‌هایی مثل تسلا مدل Y و هیوندای آیونیک ۵ خواهد بود.

source

توسط khodrocamp.ir