شرکت مرسدس قصد دارد با حذف نام EQ از مدلهای برقی، مرز میان برقیها و مدلهای درونسوز را از میان ببرد. این اتفاق سال گذشته و با مدل G580 شروع شد و قرار است در چند روز آینده با نسل جدید CLA تکرار شود. خودروساز آلمانی قصد دارد با قرار دادن عبارت with EQ Technology در انتهای نام مدلهای برقی، مخاطب را از هویت این مدلها آگاه کند.
مرسدس EQC پس از 4 سال حضور در بازار، در سال 2023 از خط خارج شد. این خودرو هرگز به ایالات متحده راه پیدا نکرد، اما جانشین آن یعنی GLC with EQ Technology ویزای آمریکا را دریافت کرده است.
مرسدس GLC برقی که در دو تیپ محرک-عقب و چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد، فعلا با پوششی از روکش استتاری در منطقه Arjeplog سوئد در حال آزمایش است.
بنابر اعلام مرسدس، در تیپهایی از GLC که به تعلیق فورماتیک مجهز شدهاند، یک یونیت قطعکن نصب خواهد شد، تا برای صرفهجویی در مصرف انرژی، محور جلو را از مدار خارج کند.
مرسدس از طراحی موتور عقب به همراه انتقال قدرت دو سرعته در مرکز مهندسی خود خبر داده است. در هر دو موتور برقی این خودرو از مبدل سیلیکون کربید استفاده شده است.

به لطف ساختار 800 ولتی مرسدس GLC برقی، باتری این خودرو از جریان 320 کیلووات پشتیبانی میکند. توجه داشته باشید که این رقم در EQC از 110 کیلووات فراتر نمیرفت. مرسدس بر پایداری جریان دریافتی توسط باتری، تاکید دارد.
درباره پلتفرم مرسدس GLC برقی اطلاع دقیقی نداریم، ولی بنابر اعلام سازنده، این خودرو از ابتدا به عنوان یک شاسیبلند برقی طراحی شده است. از میان چند مجموعه باتری قابل انتخاب برای این خودرو، بهترین نمونه آن است که از اتصال اکسید سیلیکون با گرافیت در آنودها، بهرهمند شده است تا چگالی انرژی بالاتری ارائه کند.
همچون گذشته، پمپ گرمایی برای جلوگیری از اتلاف انرژی نصب شده است. برای گرم کردن کابین این خودرو، تنها از یک سوم انرژی پیشرفته مصرف خواهد شد. این پمپ همچنین باتری را برای دریافت شارژ سریع در شرایط مختلف، آماده میکند.
مرسدس GLC برقی علاوه بر سامانه بازیابی نیروی ترمز، به سیستم ترمز جدیدی مجهز شده، که اجزای مختلف شامل بوستر، سیلندر اصلی و کنترل ESP را در یک ماژول کوچک و سبک جمع کرده است.
مرسدس اخیرا اعلام کرد که قصد دارد فرم تخم مرغی سری EQ را حذف و طراحی ظاهری مدلهای برقی را به مدلهای درونسوز شبیه کند. ب ام و این استراتژی را از مدتی قبل بکار گرفته است.
مرسدس قصد دارد تا انتهای 2027، 17 مدل برقی و 19 مدل درونسوز جدید را عرضه کند. نسخه برقی کلاس C و E مراحل طراحی را طی میکند ضمن اینکه G کلاس کوچک نیز احتمالا با موتور برقی همراه خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source