رشد چشمگیر خودروسازان چینی در فوریه ۲۰۲۵
عملکرد خودروسازان چینی در دومین ماه سال ۲۰۲۵ نشاندهنده رشد قابلتوجه فروش، توسعه فناوریهای جدید و گسترش بازارهای جهانی است. شرکتهای دیپال، گریت وال موتورز، ژیجی اتو و زیکر تکنولوژی گروپ در این ماه توانستند جایگاه خود را در صنعت خودروسازی تقویت کنند.
شرکت دیپال اتومبیل در ماه فوریه ۱۸ هزار و ۷۳۸ دستگاه از مدلهای دیپال را به مشتریان تحویل داد. این شرکت اعلام کرده است که بهزودی از محصولات جدید خود بهطور رسمی رونمایی خواهد کرد.
گریت وال موتورز نیز در این ماه موفق شد ۷۷ هزار و ۸۸۳ دستگاه خودرو به فروش برساند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد ۹.۶۵ درصدی را نشان میدهد. فروش خودروهای برقی و هیبریدی این شرکت به ۱۵ هزار و ۱۲۱ دستگاه رسید که ۲۳.۲۴ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است.
در میان برندهای زیرمجموعه گریت وال موتورز، هاوال ۴۳ هزار و ۳۰۱ دستگاه خودرو فروخت و مجموع فروش جهانی خود را به ۹ میلیون و ۵۵۳ هزار دستگاه رساند. برند وی (WEY) با فروش سه هزار و ۶۴۳ دستگاه، رشد ۳۷.۵۲ درصدی را تجربه کرد. برند تانک نیز با فروش ۱۱ هزار و ۷۶۲ دستگاه، ۱۵.۷۲ درصد افزایش فروش داشت. برند اورا (Ora) 1898 دستگاه خودرو فروخت و مجموع فروش جهانی این برند به ۵۱۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسید. مدل گریت وال کنون نیز با فروش ۱۷ هزار و ۲۶۳ دستگاه، افزایش ۶۵.۰۴ درصدی را ثبت کرد.
ژیجی اتو شرکت دیگری است که در بازه زمانی ژانویه تا فوریه سال جاری، هفت هزار و ۳۷ دستگاه خودرو تحویل داد و تنها در ماه فوریه رشد ۷۰ درصدی را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرد. این شرکت قصد دارد در ماه مارس از فناوری “کابین هوشمند اکولوژیکی مبتنی بر هوش مصنوعی” رونمایی کند. علاوه بر این، از ماه آوریل عرضه چهار مدل جدید شامل دو مدل کاملاً برقی و دو مدل برد توسعهیافته را آغاز خواهد کرد.
ژیجی اتو همچنین برنامههای خود برای ورود به بازارهای جهانی را سرعت بخشیده است. در اواخر فوریه، نخستین محموله صادراتی مدل LS6 IM6 به بازارهای بینالمللی ارسال شد و قرار است این خودرو در اواسط تا اواخر ماه مارس در تایلند عرضه شود. این شرکت همزمان توسعه بازار خود را در اروپا و استرالیا نیز دنبال میکند.
زیکر تکنولوژی گروپ نیز در ماه فوریه موفق شد ۳۱ هزار و ۲۷۷ دستگاه خودرو بفروشد. برند زیکر با فروش ۱۴ هزار و ۳۹ دستگاه، رشد ۸۶.۹ درصدی سالانه و ۱۷.۶ درصدی ماهانه را ثبت کرد. این برند قصد دارد در ماه آوریل مدل زیکر 007GT را به بازار معرفی کند.
برند لینکاندکو نیز با فروش ۱۷ هزار و ۲۳۸ دستگاه، افزایش ۳۰.۵ درصدی را تجربه کرد. ۴۷.۹ درصد از فروش این برند مربوط به خودروهای برقی و هیبریدی بوده است. همچنین، مدل لینکاندکو ۹۰۰ قرار است در سهماهه دوم سال ۲۰۲۵ در چین رونمایی شود.
افزایش تولید و فروش خودروسازان چینی در ماه فوریه نشاندهنده تقاضای بالای بازار برای محصولات این شرکتها است. توسعه فناوریهای هوشمند، معرفی مدلهای جدید و برنامههای گسترش در بازارهای بینالمللی از جمله عواملی هستند که انتظار میرود به رشد بیشتر این شرکتها در ماههای آینده منجر شود.