به نظر میرسد که نیروگاه W-16 به خط پایان رسیده است. شرکت بوگاتی پس از دو دهه نصب این پیشرانه 8 لیتری کواد توربو در مدلهای رکوردشکن ویرون و شیرون، حالا قصد دارد استفاده از آن را خاتمه بدهد.
آخرین نمونههای پیشرانه W-16 در بوگاتی میسترال نصب خواهد شد. تحویل این همتای روباز شیرون به مشتریان، آغاز شده است. دو دستگاه نخست به ایالات متحده ارسال میشود.
یکی از این دو مسافر آمریکا، لباسی به رنگ مشکی کربن و دیگری تنپوشی به رنگ سفید Glacier با جزئیات آبی و قرمز را به همراه دارد. کابین نمونه مشکی با آبی روشن Bugatti و فضای داخلی نمونه سفید با رنگ مشابه بدنه تزئین شده است. حتی در روکش پیشرانه این خودروها نیز میتوان شخصیسازی را مشاهده کرد، چراکه در نمونه مشکی با جزئیات مات و در نمونه سفید رنگ با پوشش فیبرکربن و جزئیات آلومینیوم روبرو هستیم.

تنها 99 دستگاه بوگاتی میسترال در فرانسه تولید خواهد شد. هریک از این خودروها میتواند به سرعت 453 کیلومتر برساعت دست یابد.
توجه داشته باشید که بوگاتی بولاید به عنوان همتای مسابقهای شیرون نیز پیشرانه W-16 را به همراه دارد. این مدل به عنوان خشنترین محصول برند بوگاتی در زمان تملک توسط گروه فولکس واگن، شناخته میشود.
پس از پایان مونتاژ بوگاتی میسترال، بوگاتی بر توربیون و پیشرانه V-16 آن، متمرکز خواهد شد. این پیشرانه تنفس طبیعی برای تولید نیروی بیشتر از سه موتور برقی کمک میگیرد تا بتواند استانداردهای آلایندگی جدید را دریافت کند.

این پیشرانه V-16 میتواند تا 9 هزار دور بر دقیقه دوران کند، که به مراتب از پیشرانه قبلی بیشتر است. هرچند پیشرانه W-16 در یادها باقی میماند، اما پیشرانه 8.3 لیتری V-16 هم جانشین شایستهای خواهد بود. احتمالا بوگاتی میتواند به یاری این پیشرانه از رکورد سرعت 500 کیلومتر برساعت نیز عبور کند.
برخلاف بوگاتی ویرون و شیرون که به ترتیب در تیراژ 450 و 500 دستگاه تولید شدند، تعداد تولید بوگاتی توربیون فقط به 250 دستگاه محدود شده است. این خودرو از سال 2026 به مشتریان تحویل خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source