کامیونت فوسو؛ ارزش خرید یکی از باکیفیت‌ها

کامیونت فوسو محصولی ژاپنی و محبوب در بازار کشورمان است. این کامیونت در تناژهای ۵، ۶ و ۸ تن توسط گروه مایان در ایران عرضه شده و جزو بهترین کامیونت هاست. 


تیگو 8


تیگو 8

خودروهای کار و تجاری مانند خودروهای سواری طیف بزرگی از محصولات و کلاس ها را شامل می شود که کامیونت ها یکی از همین دسته خودروهای کار و تجاری هستند. کامیونت ها در بازار ایران اکنون تنوع زیادی پیدا کرده و درست مانند خودروهای سواری از کشورهای مختلف خصوصا ژاپن و چین وارد کشورمان شده‌اند. 

فوسو یکی از همین کامیونت هاست که در اصل محصولی از میتسوبیشی بوده اما چند سالی است که برند آن تحت مالکیت دایملر بوده و با نظارت آن تولید می‌شود. کامیونت فوسو چند سالی است که توسط گروه مایان به بازار کشورمان عرضه شده و در همین مدت توانسته به محبوبیت بسیار بالایی دست پیدا کند. 

کامیونت فوسو همانطور که ابتدای متن اشاره کردیم با تناژهای مختلفی در بازار کشورمان حضور داشته که شامل ۵.۶ تن، ۶ تن و ۸.۵ تن می‌شوند. کامیونت‌های فوسو به دلیل کیفیت ساخت بالا در کنار استهلاک پایین مانند دیگر هموطنش یعنی کامیونت‌ ایسوزو توانسته در سراسر دنیا خصوصا ایران سر و صدای زیادی به پا کند و موفقیت بالایی را از آن خود کند. 

طراحی ظاهری 

کامیونت فوسو از نظر چهره و طراحی ظاهری با اینکه بسیار ساده طراحی شده اما اصلا نمی‌توان به آن خرده گرفت. با اینکه امروزه در کشورمان کامیونت‌های چینی پر زرق و برق در حال تسخیر بازار هستند اما همچنان فوسو از آن دست محصولاتی است که با ژن و روحیه ژاپنی که دارد وقارش را در بازار حفظ کرده است. 

فوسو در نمای جلو چراغ‌هایی مربعی و بزرگ را دارد که وظیفه تامین نورهای اصلی، کوچک و راهنما را دارند اما مه شکن‌ها و البته چراغ روز هالوژنش بر روی سپر جای گرفته‌اند. در این کامیونت ژاپنی خبری از جلو پنجره‌های بزرگ نیست و در میان چراغ‌ها این بخش به چند قسمت باریک و نسبتا نازم تبدیل شده که نشان میتسوبیشی را هم در دل خود جا داده‌اند.

کابین

فوسو در بخش کابین اما کمی ساده و به دور از تزئینات خاصی بوده که البته برای یک خودروی کار و تجاری مورد چندان منفی نیست اما با توجه به وجود کامیونت‌های روز در بازار کشورمان ممکن است کمی برای خریداران اذیت کننده باشد. داشبورد در ساده‌ترین حالت ممکن بوده و همه ادوات به راحتی در دسترس راننده قرار داشته و خبری از امکاناتی همچون سیستم مالتی مدیا و اینچنین آپشن‌های رفاهی به صورت فابریک نیست. 

مقابل راننده هم یک فرمان دو شاخه ساده اما خوش دست قرار گرفته که در پشت خود کلاستر آنالوگ کامیونت را به همراه یک کامپیوتر سفری کارآمد دارد. سادگی بیش از حد کابین شاید کمی آزاردهنده باشد اما در مقابل کیفیت متریال به کار رفته درست مطابق انتظاری است که از یک ژاپنی داریم، با کیفیت و عمر بالا. 

کامیونت فوسو داخل کابین خود همچنان هیچ مقص مونتاژی یا تولیدی نداشته و همین مورد سبب شده تا تمام مالکین از آن به شدت راضی باشند. البته تمام مدل‌های فوس عرضه شده به کشورمان بدون جای خواب بوده و همین مورد هم شاید دیگر نقطه ضعف آن باشد درست مانند بزرگترین رقیبش یعنی ایسوزو که آن هم بدون جای خواب به بازار آمده است. 

مشخصات فنی 

کامیونت فوسو در نسخه‌های ۵.۶ تن، ۶ تن و ۸.۵ تن به موتوری ساخت میتسوبیشی با کد 4P10 مجهز شده که یک موتور ۴ سیلندر با استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. این موتور توانایی تولید ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور را داشته که از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به تک محور عقب کامیونت ارسال می شود. 

سیستم ترمز کامیونت‌های فوسو از نوع دیسکی دو مداره بوده که قدرت بسیار خوبی دارند. مخزن سوخت تمام نسخه‌های این کامیونت نیز ۷۰+۱۰۰ بوده که برای این ابعاد مناسب است. ضمن اینکه ترمز اگزوز هم بر روی تمام تیپ‌ها به کار رفته است تا هنگام ترمز گیری و کاهش سرعت به کمک راننده آید. 

امکانات رفاهی و ایمنی

کامیونت فوسو در بخش امکانات اما چندان محصول دست پر و آپشنالی نبوده اما حداقل امکانات کارآمد در آن وجود دارد. از جمله آپشن‌های این کامیونت می‌توان به گرمکن سوخت، لاستیک زاپاس، چراغ روشنایی در روز، برف پاک کن چند زمانه، زاپاس بند در قسمت تحتانی اورهنگ عقب، جعبه ابزار و جک بالابر، چراغ داخل اتاق، قفل مرکزی درب ها و ریموت کنترل، شیشه بالابر برقی، مه شکن عقب، سیستم مه زدا، زیر سیگاری بر روی درب راننده و شاگرد، بوق دنده عقب (در داخل اتاق و خارج از آن)، فندک، محدود کننده سرعت، تاخوگراف، آفتابگیر سمت راننده و شاگرد، گرمکن آینه ها، آینه داخل اتاق، سیستم تهویه اتوماتیک، کیت گاز دستی موتور برای کاربری های مرتبط، صندلی دارای زیر دستی و پر کن گودی کمر و تعلیق هیدرولیکی صندلی راننده با قابلیت تنظیم متناسب با وزن راننده اشاره کرد.

source

توسط khodrocamp.ir