عرضه موتورسیکلت های پژو توسط آسان سیکلت پیشتاز در نمایشگاه تهران 1403

موتورسیکلت پژو PM-02 249
موتورسیکلت پژو PM-02 249

پنجمین نمایشگاه تخصصی دوچرخه و موتورسیکلت از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب در حال برگزاری است و در این رویداد برندهای مختلف موتورسیکلت سازی ایرانی غرفه دارند.


تیگو 8


تیگو 8

نمایشگاه موتورسیکلت تهران، شهرآفتاب ۱۴۰۳ تا ۲۶ بهمن ماه ادامه دارد و این رویداد فرصتی عالی برای تولیدکنندگان و بازدیدکنندگان فراهم کرده است. تولیدکنندگان موتورسیکلت می‌توانند محصولات متنوع خود را معرفی و رونمایی کنند، در حالی که بازدیدکنندگان علاوه بر مشاهده این محصولات، از طرح‌های فروش، تست سواری و مزایای دیگر موتورسیکلت‌ها بهره‌مند می‌شوند.

در پنجمین نمایشگاه موتورسیکلت ایران که در شهر آفتاب در حال برگزاری است، شرکت موتورسیکلت‌سازی آسان سیکلت پیشتاز نیز غرفه‌ای دارد. این شرکت در غرفه خود محصولات کمپانی پژو را در کلاس‌های مختلف، از جمله اسکوترهای شهری و موتورسیکلت‌های نیکد، عرضه کرده است. در این مقاله قصد داریم مدل‌های مختلفی که این شرکت ارائه و رونمایی کرده را به شما معرفی کنیم.

اسکوتر شهری پژو TWEET 200

اسکوتر شهری پژو TWEET 200
اسکوتر شهری پژو TWEET 200

اسکوتر جدید پژو توئیت ۲۰۰ دارای موتوری تک سیلندر، چهار زمانه، هوا خنک با سیستم (SOHC) است که حجم آن ۱۷۰ سی‌سی می‌باشد. این موتور اقتصادی قادر است حداکثر ۱۲ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور بالای ۱۲.۵ نیوتن متر گشتاور در ۶۰۰۰ دور در دقیقه تولید کند. سیستم تزریق سوخت آن باعث بهبود کارایی می‌شود، در حالی که مخزن سوخت ۵.۲ لیتری دامنه حرکتی کافی را تضمین می‌کند. ترکیب کلی این اسکوتر شهری، شتابی نسبتا خوب و عملکردی قابل تطبیق با شرایط رانندگی شهری را فراهم کرده است.

برای ارائه توان پایدار، این سکوتر دارای گیبرکس (CVT) است، همان‌طور که در اکثر اسکوترهای در این کلاس مشاهده می‌شود. در عین حال، سیستم ترمز آن شامل دیسک برای هر دو چرخ جلو و عقب است، در حالی که تجهیزات تعلیق شامل سیستم تعلیق تلسکوپی در جلو و شوک‌های دوتایی در عقب می‌باشد. هر دو چرخ جلو و عقب از لاستیک‌های سایز ۱۱۰/۷۰-۱۶ استفاده می‌کنند که به ثبات، کشش و احساس سبکی کمک می‌کند.

موتورسیکلت پژو Metropolis

موتورسیکلت پژو Metropolis
موتورسیکلت پژو Metropolis

پژو متروپولیس با DNA طراحی پژو که تمام ویژگی‌های خود را در این اسکوتر به نمایش گذاشته است، شامل جلوپنجره شناور، چشمان بادامی شکل در جلو و نورهای بومرنگی در عقب، با ترکیبی از مواد مختلف نظیر فلز و کروم، امضای منحصر به فردی دارد. جلوپنجره شناور این اسکوتر به‌طور مستقیم در کانون توجه قرار دارد. طراحی مایل در جلو و ارتفاع بالاتر قسمت عقب، مشابه پژو ۲۰۸، شخصیت اسپرت این سکوتر را برجسته می‌کند.

موتور جدید ۴۰۰ سی سی پژو متروپولیس که توسط مهندسان پژو توسعه یافته و در فرانسه تولید شده، توان ۳۵.۶ اسب بخار و گشتاور ۳۸.۱ نیوتن‌متر را فراهم می‌کند و بهترین قدرت را در کلاس خود دارد. افزایش گشتاور در دور پایین، لذت رانندگی را بیشتر کرده و با استفاده از فناوری LFE که بر اساس یک لینک دوگانه بر روی بلبرینگ‌ها طراحی شده، میزان صدای خروجی و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

از نظر راحتی، پژو متروپولیس به اندازه یک سدان نرم و راحت به نظر می رسد. پشتی صندلی راننده و جای پای مسافر، راحتی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. این سکوتر با ویژگی‌های جذاب و شهودی مانند امضای نوری اختصاصی برای بهبود دید در ترافیک، فضای ذخیره‌سازی بزرگ، شیشه جلو قابل تنظیم برای تمام قدها و سیستم کیلس استارت، از پیشرفته‌ترین اسکوترها به شمار می‌رود.

موتورسیکلت پژو PM-02 249

موتورسیکلت پژو PM-02 249
موتورسیکلت پژو PM-02 249

پژو ادعا می‌کند که قدیمی‌ترین شرکت موتورسیکلت در جهان است و نخستین موتورسیکلت خود را در سال ۱۸۹۸ تولید کرده است. پس از یک دوره طولانی که تنها اسکوتر تولید می‌کرد، این برند در سال ۲۰۲۲ با رونمایی از PM-02 در دو مدل ۱۲۵ سی‌سی و ۲۵۰ سی‌سی به تولید “موتورسیکلت‌های واقعی” بازگشت.

پژو PM-02 249 از یک موتور تک سیلندر ۲۵ اسب بخاری و ۲۵۰ سی‌سی بهره می‌برد. هر دو مدل تقریباً مشابه هستند و دارای طراحی متمایز چراغ جلو هستند که به عنوان نمادی از چنگال شیر طراحی شده است، که شیر به عنوان نماد پژو شناخته می‌شود. موتور PM-02 249 از قطر سیلندر ۷۸ میلی‌متر و کورس ۶۱.۲ میلی‌متر برخوردار است.

سیستم تعلیق این موتورسیکلت از نوع تلسکوپی معکوس در جلو و مونوشاک در عقب است. حجم باک آن ۱۳ لیتر بوده و سیستم ترمز در جلو و عقب از نوع دیسکی همراه با سیستم ABS دو کاناله می‌باشد.

اسکوتر پژو DJANGO CLASSIC 125 و KISBEE 50

اسکوتر پژو DJANGO CLASSIC 125 و KISBEE 50
اسکوتر پژو DJANGO CLASSIC 125 و KISBEE 50

اسکوتر پژو DJANGO CLASSIC 125 دارای مشخصات فنی قابل توجهی است. این اسکوتر مطابق با استاندارد یورو ۵ طراحی شده است. موتور آن از نوع تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۱۲۵ سی‌سی است که با سیستم تزریق الکترونیکی تغذیه می‌شود و با سیستم هوا خنک کار می‌کند. حداکثر قدرت این موتور ۱۰ اسب بخار (۷.۸ کیلووات) در ۸۰۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۹.۳ نیوتن‌متر در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. این اسکوتر قادر است به سرعت حداکثر ۹۵ کیلومتر در ساعت برسد و مصرف سوخت آن ۲.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است، در حالی که انتشار CO2 آن ۲.۹ گرم در کیلومتر می‌باشد. سیستم استارت این اسکوتر برقی بوده و انتقال قدرت آن از طریق یک گیبرکس CVT انجام می‌شود. با یک محدوده حرکت ۲۷۰ کیلومتر، DJANGO CLASSIC 125 گزینه‌ای مناسب برای استفاده روزمره به شمار می‌آید.

اسکوتر پژو KISBEE 50 با ظاهر مینیمال خود بیشتر برای افراد مبتدی یا بانوان مناسب است. این اسکوتر مطابق با استاندارد یورو ۵ طراحی شده است. موتور آن از نوع تک سیلندر چهار زمانه با حجم ۴۹.۹ سی‌سی است که با سیستم تزریق الکترونیکی تغذیه می‌شود. قطر سیلندر و کورس آن به ترتیب ۳۹ و ۴۱.۴ میلی‌متر است و سیستم خنک‌کنندگی آن از نوع هوا می‌باشد. حداکثر قدرت این موتور ۳.۵۳ اسب بخار (۲.۶ کیلووات) در ۷۷۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور آن ۳.۲ نیوتن‌متر در ۷۳۰۰ دور در دقیقه است. این اسکوتر می‌تواند به سرعت حداکثر ۴۵ کیلومتر در ساعت برسد و میزان انتشار CO2 آن ۴۱ گرم در کیلومتر است. سطح صدای تولیدی این اسکوتر ۷۸ دسی‌بل می‌باشد. همچنین، این موتور دارای دو سوپاپ و گیبرکس CVT است.

اسکوتر ادونچری پژو XP400

موتورسیکلت پژو XP400 یک اسکوتر ادونچری است که واقعاً توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. طراحی آن با فلاپ‌های مشکی و نوک‌تیز جلو، جلوه‌ای جذاب و خاص به آن بخشیده است. چراغ‌های بزرگ این موتورسیکلت نیز با جذابیت اسپرت خود ترکیب خوبی دارند.

با نگاه به عقب، جزئیات بیشتری از فلاپ‌های نقره‌ای و مشکی بر روی بدنه به چشم می‌خورد. طراحی این مدل ساده نیست و خطوط شکسته زیبایی در آن وجود دارد که به آن ظاهری عضلانی‌تر می‌دهد.

موتور تک سیلندر، آب خنک ۴۰۰ سی‌سی PowerMotion این اسکوتر قادر به تولید ۳۶ اسب بخار در ۸۱۵۰ دور در دقیقه و ۳۸.۱ نیوتن‌متر گشتاور در ۵۴۰۰ دور در دقیقه است. حداکثر سرعت این مدل حدود ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است و باک سوخت آن ظرفیتی در حدود ۱۳.۵ لیتر دارد.

وزن پژو XP400 حدود ۲۳۱ کیلوگرم است که حتی از برخی موتورها با پیشرانه‌های بزرگ‌تر نیز سنگین‌تر به نظر می‌رسد. با این حال، پیشرانه ۴۰۰ سی‌سی آن توان کافی دارد و به راحتی این اسکوتر نسبتاً بزرگ را به حرکت درمی‌آورد.

source

توسط khodrocamp.ir