آریزو 8 پرو معرفی شد؛ فیس لیفت نسخه ی موجود در ایران

کمپانی چری به تازگی نسخه فیس لیفت آریزو ۸ را با نام کامل آریزو ۸ پرو معرفی کرده که در ادامه به آن می پردازیم.
چینی ها برای باقی ماندن در رقابت جهانی و کسب سهم بیشتر، همواره در تلاش هستند و این تلاش را خصوصا در بین خودروسازان چینی به خوبی می توان دید. کمپانی چری نیز از این قاعده مستثنی نیست و امروز شاهد آنیم که این خودروساز با سرعت هرچه بیشتر نسخه جدید یا به عبارتی نسخه فیس لیفت محصولات خود شامل تیگو ۷، تیگو ۸، تیگو ۹ و آریزو ۸ را معرفی کرده است. در این محتوا به سراغ جدید ترین فیس لیفت چری یعنی آریزو ۸ پرو آمده ایم تا ببینیم چه در چنته دارد و تا چه میزان تغییرات داشته است.
ظاهر خودرو؛ مشابه با نسخه فالوین


آریزو ۸ را فارغ از برند می بایست یکی از خوشتراش ترین سدان های چینی قلمداد کرد که از زمان رونمایی اولیه تاکنون نیز کمترین میزان تغییرات را به خود دیده است. چری چندی پیش بود که نسخه ای از آریزو ۸ را تحت عنوان فالوین A8 عرضه کرد و حالا تا حدود زیادی همان تغییرات را با عنوان آریزو ۸ پرو نیز عرضه کرده است.
در بخش دماغه این خودرو، جلوپنجره، چراغ ها و سپر کاملاً تغییر کرده است و به سبک تیگو ۸ پلاس مدل ۲۰۲۴ طراحی شده اند. باید گفت نمای جلوی این خودرو نسبت به قبل هماهنگ تر و بهروزتر جلوه می کند و البته تا حد بسیار زیادی نیز یادآور سدان های آئودی به خصوص A6 شده است.
در بخش انتهایی نیز فیزیک و گرافیک چراغ های عقب تغییر کرده اند و شکل و شمایل بسیار ظریف تر و پخته تری به خود گرفته اند. به طور کلی باید گفت ظاهر آریزو ۸ اگرچه از ابتدا نیز بسیار خوب بود اما در نسخه جدید کاملا به پختگی لازم رسیده و بلوغ یک سدان سایز متوسط لوکس را بسیار خوب به نمایش می گذارد.
کابین و امکانات


هر قدر در بخش ظاهری تغییرات ملایم صورت پذیرفته است، به همان نسبت داخل چری آریزو ۸ پرو کاملاً دگرگون شده و تقریبا هیچ اثری از آریزو ۸ قبلی نیست. مانیتور و کلاستر یکپارچه جای خود را سبک جدید داده اند و حالا یک کلاستر کوچک در پشت فرمان و یک مانیتور غول آسا و شناور در مرکز داشبورد تعبیه شده است. شیفتر گیربکس نیز مشابه محصولات اکسید یا همان اکستریم خودمان به پشت فرمان انتقال یافته و در پنل میانی دو صندلی صرفاً شارژر وایرلس، برخی کلیدهای کنترلی و کاپ هولدر درپوش دار، تعبیه شده است.
از جمله امکانات ایمنی و رفاهی آریزو ۸ پرو، می توان به مواردی همچون فرمان برقی، رینگ های ۱۸ اینچی، ده عدد کیسه هوا (کیسه هوای ردیف جلو ۲ عدد، کیسه هوای زانویی راننده و سرنشین جلو ۲ عدد، کیسه هوای کناری ردیف جلو ۲ عدد، کیسه هوای کناری ردیف عقب ۲ عدد، کیسه هوای پرده ای ۲ عدد)، دوربین ثبت وقایع، ایزوفیکس، سیستم ضد سرقت موتور و بدنه، دوربین ۳۶۰ درجه با کیفیت HD، دوربین و سنسور پارک عقب، سنسور پارک جلو، سنسور باران، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری بوش ۹.۳، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم رانندگی خودکار ADAS، دی لایت، کروز کنترل، چراغ مشایعت، خروجی اگزوز چهارگانه، اپل کارپلی و اندروید اتو، ۱۲ اسپیکر، فرمان برقی مجهز به گرمکن، ترمز پارک برقی و اتوهلد، صندلی راننده ۶ حرکته برقی به همراه حافظه سه حالته، صندلی سرنشین چهارجهت برقی، گرمکن صندلی های ردیف جلو و عقب، سردکن صندلی های جلو، مجهز به کول باکس و هات باکس، سیستم کنترل صوتی، سیستم تهویه دوگانه، سیستم کنترل کیفیت هوای کابین، نورپردازی کابین، ورود و استارت بدون کلید، آینه های کناری برقی مجهز به گرمکن و حافظه، آینه وسط الکتروکرومیک و… اشاره کرد.
مشخصات فنی

چری آریزو ۸ پرو به پیشرانه ۲ لیتر توربو TGDi (پیشرانه تیگو ۸ پرومکس) مجهز است. پیشرانه ۲ لیتری توربو در این خودرو توان تولید نهایت قدرت ۲۵۴ اسب بخار و نهایت گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه تَر به چرخ های جلو خواهد رسید. تعلیق جلوی آریزو ۸ از نوع مک فرسون و عقب آن مولتی لینک است. وزن خودرو ۱۵۳۹ کیلوگرم و شتاب صفر تا صد آن در کاتالوگ شرکت، ۷.۶ ثانیه ذکر شده است. لازم به ذکر است که این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی ۱۹۷ اسبی نیز می تواند به سفارش مشتریان، تجهیز شود.
آریزو 8 پرو
source