همچون بسیاری از خودروسازان دیگر، رنو هم به استفاده از اسامی محصولات قدیمی خود روی آورده است. رنو 5 مدتی پیش وارد بازار شد، درحالیکه رنو 4 هم از اواخر سال 2025 عرضه خواهد شد. این شرکت قصد دارد توئینگو را نیز در سال 2026 به زندگی بازگرداند.
اکنون رنو قصد دارد سه خودروی تجاری جدید با موتور برقی را با اسامی محصولات قدیم خود یعنی استافت (Estafette)، گوئِلِت (Goelette) و ترافیک (Trafic)، نامگذاری کند.
قرارگیری لقب E-Tech در کنار نام این سه خودروی تجاری، از نصب موتور برقی در آنها خبر میدهد. این سه خودرو که توسط شرکت مشترک رنو با ولوو و گروه CMA CGM یعنی Flexis طراحی شدهاند، در تاسیسات Sandouville رنو در فرانسه تولید و از سال 2026 عرضه خواهند شد.
بد نیست بدانید که در طول سالهای آینده، هریک از شرکتهای رنو و ولوو 300 میلیون یورو در Flexis سرمایهگذاری خواهند کرد. این رقم برای گروه CMA CGM، به 120 میلیون یورو میرسد.

رنو استافت – Renault Estafette
رنو استافت یک خودروی ون بود که در فاصله دهه 60 تا 80 میلادی در فرانسه، الجزیره، رومانی و مکزیک تولید شد. البته طرح آیندهنگر نسل جدید، شباهت چندانی به طراحی کسلکننده مدل قدیمی ندارد. این خودرو با طراحی زاویهدار نمای جلو، به درهای کشویی در بخش کناری و در کرکرهای عقب مجهز شده است. رکابهای جانبی برقی در طرفین و عقب، دسترسی به فضای بار را آسانتر میکند.
طول، عرض و ارتفاع بدنه رنو استافت به ترتیب 5.26، 1.91 و 2.6 متر اعلام شده است، بنابراین حتی راننده با قد 190 سانتیمتر هم برای حرکت بین کابین و محفظه بار با مشکل مواجه نخواهد شد. همانطور که از یک خودروی تجاری انتظار داریم، شیشههای جلو و جانبی رنو استافت هم ابعاد بزرگی دارد.

رنو گوئلت – Renault Goelette
رنو گوئلت هم در فاصله زمانی دهه 60 تا 80 میلادی در فرانسه و بلغارستان تولید میشد. رنو قصد دارد نسل جدید گوئِلِت را در سه فرم شاسی بدون اتاق، با محفظه بار و کمپرسی، عرضه کند. البته بخش انتهایی بدنه این خودرو میتواند بسته به نیاز کاربر، تغییر کند. رکابهای جانبی نیز قابل سفارش خواهد بود. عرض کم ستون A به وسعت دید راننده یاری میرساند.

رنو ترافیک – Renault Trafic
برخلاف دو مدل قبلی، تولید رنو ترافیک هرگز با وقفه مواجه نشده است. این خودرو از سال 1980 تاکنون در سه نسل و به تعداد بیش از 2 و نیم میلیون دستگاه به فروش رسیده است.
نمای جلوی رنو ترافیک با شباهت به گوئلت و استافت، طرحی مدرن از یک خودروی ون را به نمایش میگذارد. به لطف ارتفاع 1.9 متری بدنه، به نظر نمیرسد که این خودرو با پارکینگهای زیرزمینی اروپا مشکل خاصی داشته باشد.
علاوه بر قطعات محافظ پلاستیکی در بخش پایینی بدنه، باید به طراحی سپر عقب رنو ترافیک اشاره کرد که به منظور بهبود آیرودینامیک انجام شده است.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source