با بودجه ۲ میلیارد تومان؛ انتخاب یک سدان خانوادگی مطمئن 

نیسان تینا
نیسان تینا

خودروهای سدان خانوادگی همیشه میان مردم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به دلیل فضای مناسب برای خانواده ها و مناسب بودن برای رانندگی در شهر و جاده محبوب هستند. در این محتوا به سراغ این دسته از خودروها با بودجه حدودی ۲ میلیارد رفته‌ایم.


تیگو 8


تیگو 8

سدان های خانوادگی همیشه جزو پرطرفدارترین کلاس خودرویی در بیشتر بازارهای جهانی است. در ایران هم این دسته همیشه در راس توجهات بوده و اکنون علاوه بر محصولات داخلی، میزبان طیف وسیعی از خودروهای مونتاژی است. 

سدان های خانوادگی به دلیل فضای جادار کابین و البته در بسیاری موارد، استهلاک وایین همیشه محبوب بوده‌اند. این خودروها برای خانواده ها خصوصا برای مسافرت یکی از گزینه های عالی و قابل اعتماد هستند. 

در این محتوا به سراغ سدان های خانوادگی در محدوده ۲ میلیارد تومان بازار رفته تا ببینیم چه گزینه های صفر کیلومتر یا کارکرده‌ای از میان تمام گزینه های موجود ارزش خرید دارد. بنابراین تمام خودروهای ذکر شده در این مقاله از میان نسخه های موجود در بازار انتخاب شده که ارزش خرید بیشتری نسبت به باقی موارد دارند. 

سراتو مونتاژی

سراتو مونتاژی یکی از خودروهای خانوادگی مناسب در بازار کشورمان است که در اصل در لیست خودروهای این محتوا جزو کم قیمت ترین هاست. خودرویی که بازار بسیار خوبی داشته و به دلایل مختلفی همچنان میان مردم محبوب است. 

کابین کیا سراتو آپشنال
کابین کیا سراتو آپشنال

سراتو سایپایی یا همان سراتو مونتاژ در این محدوده قیمتی در فول ترین حالت ممکن خودش بوده که به سراتو آپشنال هم معروف است. این محصول کره‌ای مونتاژ سایپا از نظر چهره بسیار ساده و قدیمی بوده و از مدل ۹۶ تا ۹۸ شمسی در بازار وجود دارد. 

از جمله دلایلی که خرید این مدل سراتو را توجیه می‌کند استهلاک پایین، در دسترس بودن مکانیک و خدمات، ایمنی خوب و هماهنگی قابل قبول موتور و گیربکس است. اما می توان با این محدوده بودجه‌ای هم به گزینه های بهتر فکر کرد که حداقل مدل های بالاتری داشته و از نظر چهره و آپشن های مختلف برتری های بسیاری نسبت به سراتو مونتاژی دارد. 

مزایا ایمنی بالا
استهلاک پایین
سواری مناسب
معایب طراحی قدیمی
ترمز عقب کاسه‌ای
کیفیت ساخت متوسط

رنو سفران

سفران از جمله محصولاتی از رنو در کشورمان است که به دلیل عرضه محدود واقعا به آنچه که لیاقت داشت نرسید. رنو سفران در ایران با تیپ های مختلفی به بازار عرضه شده که تیپ ۲.۵ لیتر LE آن قوی ترین، فول ترین و البته گران ترین تیپ محسوب می شود. 

سفران با اینکه طراحی نسبتا ساده‌ای داشته اما همچنان جذاب و زیباست. علاوه بر این از نظر ابعادی یک سدان خانوادگی بزرگ محسوب شده که در کابین آن فضای بسیار خوب در کنار متریال با کیفیت و طراحی خوب حکم فرماست. 

سفران به دلیل اینکه رنو و نیسان با هم همکاری داشته و دارند با نیسان تینا در واقع هم رده بوده و بسیاری از قسمت های فنی با تینا یکی است. رنو سفران ۲.۵ PE موتور شش سیلندر پر قدرتی داشته که در ترکیب با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک تجربه سواری بسیار خوبی دارد. 

سفران از نظر بازار به همان دلیل محدودیت واردات اصلا شرایط خوبی نداشته و اگر به دنبال خرید خودرویی هستید که پس از مدت کوتاهی آن را عوض کنید پس سفران گزینه چندان مناسبی نیست. اما در طرف مقابل برای استفاده بلند مدت می‌توان روی آن حساب باز کرد و آن را یک گزینه مطمئن برای خانواده ها دانست. 

مزایا موتور قوی در نسخه ۶ سیلندر
فضای بزرگ کابین
ایمنی خوب
سواری مناسب
استهلاک معقول
معایب واردات محدود
خدمات پس از فروش ضعیف
بازار خرید و فروش بد

سوناتا YF

سوناتا از آن دست خودروهایی است که در ایران بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و به دلیل کیفیت ساخت بالا همچنان یکی از گزینه های اصلی برای خرید محسوب می شود. مدل های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ این سدان سایز متوسط کره‌ای که در واقع نسل YF این خودرو محسوب می شود اکنون در این بازه قیمتی حضور دارد. 

هیوندای سوناتا YF

سوناتا YF از نظر چهره و طراحی ظاهری همچنان به نسبت بسیاری از خودروهای هم رده‌اش جذاب و زیباست. داخل کابین این خودرو هم فضای قابل قبولی وجود دارد و برای خانواده های کم جمعیت یک گزینه خود با سواری قابل قبول و استهلاک منطقی است. 

سوناتا YF امکانات قابل قبول و خوبی هم داشته و در کنار تمام این موارد، هماهنگی موتور و گیربکس بسیار خوبی دارد. از طرفی این خودروی سدان کره‌ای بازار خوبی هم داشته و اگر پس از خرید آن بنا به هر علتی قصد فروشش را داشتید چندان اذیت نخواهید شد. 

مزایا طراحی قابل قبول
امکانات خوب
ایمنی بالا
کیفیت ساخت خوب
معایب قیمت قطعات بالا
دید محدود کابین

نیسان تینا 

تینا ادامه دهنده راه ماکسیما بود و پس از کنار رفتن ماکسیما محبوب توسط پارس خودرو وارد بازار کشورمان شد. محصولی که اگر درگیر مشکلات تحریم و محدودیت تولید نشده بود قطعا می توانست راه ماکسیما را ادامه دهد. 

نیسان تینا
نیسان تینا

نیسان تینا همچنان اگر به دنبال خرید یک خودروی قدرتمند، کم استهلاک و البته بزرگ با بودجه‌ای زیر ۲ میلیارد بوده که واقعا ارزش خرید دارد. پارس خودرو نیسان تینا را با دو تیپ XL و XV روانه بازار کرد که تیپ XV نمونه فول و XL نمونه نیمه فول این سدان ژاپنی محسوب می شود. 

تینا از مدل ۲۰۰۹ در بازار وجود دارد تا مدل ۲۰۱۳ و هیچ تفاوتی در این مدل ها وجود ندارد. این خودروی سدان جادار برای خانواده ها گزینه بسیار خوب و جادار و قابل اطمینان بوده که از نظر استهلاک و رانندگی کاملا نشان می دهد که با یک خودروی ژاپنی سر و کار دارید. 

مزایا امکانات خوب در نسخه فول
موتور قدرتمند
کابین بزرگ و جادار
استهلاک مناسب
ایمنی خوب
سواری نرم
معایب عرضه محدود
خدمات پس از فروش
بازار خرید و فروش

کی ام سی J7

کی ام سی J7 یکی از خودروی صفر کیلومتر خانوادگی در این محدوده قیمتی البته زیر دو میلیارد تومان بوده که مطابق انتظار چینی است و کرمان موتور مونتاژ و عرضه‌اش را بر عهده دارد. این محصول از سال ۱۴۰۱ وارد بازار کشورمان شد و به دلایل زیادی همچون طراحی بروز، امکانات خوب و خدمات پس از فروش مناسب بسیار مورد توجه قرار گرفت. 

کابین کی ام سی J7‌
کابین کی ام سی J7‌

کی ام سی J7 به درد افرادی می خورد که قصد خرید خودروی کارکرده را نداشته و همچنین خودرویی می خواهند که از نظر آپشن و امکانات هم خودروی دست پری باشد. این محصول در واقع متعلق به برند سهول بوده که یکی از زیرمجموعه های مشترک میان جک و فولکس واگن آلمان است. 

کی ام سی J7 کرمان موتور واقعا سواری و شتاب بالایی داشته اما از طرفی کابین آن هم جادار است و یک خانواده می تواند روی آن حساب باز کند. البته که به دلیل توربو بودن پیشرانه کمی استهلاک بالاتری داشته و برای نگهداری آن باید وسواس بیشتری به خرج دهید. 

مزایا امکانات زیاد
طراحی بروز
خدمات پس از فروش خوب
فضای خوب کابین
هماهنگی بالای موتور و گیربکس
معایب حساسیت به کیفیت بنزین
کیفیت مونتاژ متوسط

فونیکس آریزو ۶ پرو

فونیکس آریزو ۶ پرو یک خودرو سدان محصول برند بزرگ چری چین بوده که در اصل یک نسخه فیس لیفت برای چری آریزو ۶ محسوب می‌ شود. این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ میلادی در چین رونمایی گردید و تنها چند ماه بعد پایش به ایران و سایر بازارهای هدف چری باز شد.

تست و بررسی فونیکس آریزو 6 پرو
تست و بررسی فونیکس آریزو ۶ پرو

فونیکس آریزو ۶ پرو در بخش طراحی ظاهری با توجه به اینکه تنها فیس لیفتی مینور از آریزو ۶ به حساب آمده و تغییرات جزئی را تجربه کرده اما این تغییرات در واقع برای آن پیشرفت محسوب می شود. در بخش کابین، این محصول نسبت به نسل قبلی خود تغییراتی کم اما کاربردی را تجربه کرده است. با ورود به کابین این محصول فونیکس اولین موردی که به چشم می‌ خورد استفاده از خطوط قرمز رنگ در بخش های مختلف داشبورد و رودری هاست که باعث می شود برخلاف نمای بیرونی حس یک خودروی اسپرت به سرنشینان القا شود.

آریزو ۶ پرو در بخش فنی به همان پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ چری که در برخی دیگر از محصولات روز آن نیز وجود دارد مجهز شده که توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT با شبیه سازی ۹ سرعت به چرخ های جلو منتقل می شود.

مزایا سواری خوب
امکانات زیاد
طراحی قابل قبول
مصرف سوخت مناسب
خدمات پس از فروش بالا
معایب حساس به کیفیت بنزین
جعبه دنده CVT
کیفیت مونتاژ معمولی

source

توسط khodrocamp.ir