هوندا ADV350 مدل 2025 ؛ اسکوتر ادونچری جذاب ژاپنی

هوندا ADV350 مدل 2025
هوندا ADV350 مدل ۲۰۲۵

موتورسیکلت های جدید معمولاً یک مسیر قابل پیش بینی را در نمودارهای فروش دنبال می‌کنند، با اوج‌گیری فروش بلافاصله پس از معرفی و سپس کاهش فروش به مرور زمان، زیرا مشتریان به سمت گزینه‌های جدیدتر و بهتر می‌روند، اما هوندا ADV350 این قاعده را شکسته و به تدریج در طول سال‌ها محبوب‌تر شده است.


تیگو 8


تیگو 8

بنابراین، اگرچه به‌روزرسانی‌های این موتورسیکلت برای سال ۲۰۲۵ جزئی و ظریف هستند، اما اهمیت زیادی دارند، زیرا ADV350 از یک بازیگر کوچک در خط تولید هوندا به نقش اصلی تبدیل شده است، از زمان معرفی‌اش در سال ۲۰۲۲ تا امروز طرف‌داران بسیاری جذب خود کرده است. در سال اول، مشتریان بریتانیایی ۲۱۲ دستگاه از این اسکوتر ادونچری غیرمعمول را خریداری کردند. این تعداد در سال ۲۰۲۳ نزدیک به سه برابر شد و به ۶۰۴ رسید، و در سال گذشته نیز فروش دوباره افزایش یافت، فروش در سه ماهه اول به تنهایی بیش‌تر از کل سال ۲۰۲۲ بود، با ۲۲۶ دستگاه، و این موفقیت در سه ماهه دوم نیز ادامه یافت، به طوری که ADV350 در مسیر تبدیل شدن به یکی از پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های هوندا قرار دارد و به طور قابل توجهی از Forza 350، که از آن مشتق شده، بیش‌تر فروش داشته و حتا فروش CB750 Hornet با قیمت مناسب را نیز پشت سر گذاشته است.

قیمت هوندا ADV350 مدل ۲۰۲۵

در نگاه اول، قیمت ۷۲۰۰ دلاری هوندا ADV350 ممکن است برای یک اسکوتر تک‌سیلندر ۳۳۰ سی‌سی زیاد به نظر برسد، اما این اسکوتر ادونچری یک مدل بسیار لوکس و با امکانات رفاهی بالاست.

مدل ۲۰۲۵ در چهار رنگ ارائه می‌شود، که سه تا از آن‌ها نسبتاً ملایم هستند؛ خاکستری، مشکی مرواریدی یا مشکی مات، در حالی که یکی از آن‌ها رنگ زنده‌ای به نام «قرمز هایپر» است که بهتر شکل‌های بدنه زاویه‌دار را به نمایش می‌گذارد.

موتور و عملکرد هوندا ADV350 مدل ۲۰۲۵

اگر به مشخصات فنی نگاه کنید، ممکن است تغییر خاصی بین نسخه اصلی ADV350 و مدل ۲۰۲۵ مشاهده نکنید؛ جوهره آن بدون تغییر باقی مانده است، با یک موتور ۳۳۰ سی‌سی SOHC تک‌سیلندر که از Forza 350 به این مدل منتقل شده، ۲۸.۸ اسب بخار در ۷۵۰۰ دور در دقیقه و ۳۲ نیوتن متر گشتاور در ۵۲۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند.

اما مانند هر چیز دیگری در بازار در سال ۲۰۲۵، ADV350 باید با جدیدترین قوانین انتشار یورو ۵+ مطابقت داشته باشد، از جمله الزامات برای طول عمر کاتالیزورهای اگزوز و نظارت بر عملکرد آن‌ها. برای برآورده کردن این نیازها، هوندا تغییراتی در اجزای داخلی صداگیر ایجاد کرده و کاتالیزور را نیز اصلاح کرده است، به طوری که یک سنسور اکسیژن اضافی در اگزوز اضافه شده تا عملکرد آن را زیر نظر داشته باشد و ECU برای سازگاری با سیستم جدید دوباره برنامه‌ریزی شده است.

همان‌طور که انتظار می‌رود، سیستم انتقال قدرت یا گیربکس از نوع CVT با تسمه معمولی است و نه سیستم دستی دوکلاچه خودکار و عجیب و غریب مدل X-ADV، با کلاچ گریز از مرکز. همچنین کنترل کشش ساده و قابل تغییر براساس مقایسه سرعت چرخ جلو و عقب وجود دارد.

هندلینگ و تعلیق هوندا ADV350 مدل ۲۰۲۵

شاسی ساخته شده از فولاد لوله‌ای از مدل قبلی به ارث رسیده است، به همراه سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس ۳۷ میلی‌متری در جلو که اکنون به رنگ مشکی درآمده‌اند به جای رنگ برنزی.

اما شاسی نمونه ۲۰۲۵ با اضافه شدن شوک‌های جدید در عقب بهبود یافته است. این سیستم تعلیق دوگانه مانند گذشته باقی مانده است، اما این سیستم تعلیق از راه دور اکنون قابل تنظیم برای پیش‌تنیدگی است. شوک‌های جدید با پوشش طلایی در مخازن خود، به‌روزرسانی را بهتر به نمایش می‌گذارند. فاصله محوری هنوز ۱۵۲۰ میلی‌متر و وزن آن همچنان ۱۸۶ کیلوگرم است.

رینگ های اسپرت با طراحی ضربدری، که مختص ADV350 هستند، نیز مشابه مدل قبلی هستند و اندازه آن‌ها در جلو ۱۵ اینچ و در عقب ۱۴ اینچ است، با تایرهای ۱۲۰/۷۰ و ۱۴۰/۷۰ به ترتیب. ترمزها توسط نیسین تأمین می‌شوند، با یک کالیپر ساده ۲ پیستونه در هر طرف که دیسک جلو ۲۵۶ میلی‌متری و دیسک عقب ۲۴۰ میلی‌متری را می‌فشارد. سیستم ترمز ضد قفل (ABS) وجود دارد.

تجهیزات هوندا ADV350 مدل ۲۰۲۵

در این بخش، بهبودهای قابل توجهی برای ADV350 جدید وجود دارد. قابل توجه‌ترین تفاوت، اضافه شدن یک صفحه نمایش رنگی TFT پنج اینچی است که با یک سوییچ چهارطرفه نورپردازی شده جدید در سمت چپ کنترل می‌شود. با توجه به نوع اتصال گوشی که امروزه متداول است، این صفحه نمایش به شما اجازه می‌دهد تا به ناوبری مرحله به مرحله روی کیلومترشمار دسترسی داشته باشید، همچنین اطلاعات و کنترل موسیقی و تماس‌ها را اگر از آن با کلاه ایمنی بلوتوثی استفاده کنید، دریافت کنید. با این حال، برای انجام این کار باید از اپلیکیشن RoadSync هوندا استفاده کنید.

به‌روزرسانی‌های دیگر شامل یک چراغ برای محفظه زیر زین است. همچنین برای سال ۲۰۲۵، ADV350 از قبل برای چراغ‌های مه‌شکن اختیاری، پیش‌سیم‌کشی شده است و پایه های پروتکشن را برای نصب به صورت سفارشی تعبیه کرده، که همه این‌ها بخشی از «پکیج ماجراجویی» ۳۹۵ پوندی هوندا است.

source

توسط khodrocamp.ir