معرفی کانسپت رنو فیلانته رکورد 2025

این بار، فرانسوی‌ها با یک ابتکار منحصر به فرد ما را شگفت‌زده کردند. بعد از معرفی سوپرکار زیبا و سبک آلپاین با موتور هیدروژنی V-6، اکنون شرکت مادر آن، رنو، محصولی بسیار عجیب و غریب‌تر به نام “فیلانته رکورد ۲۰۲۵” معرفی کرده است.

این خودرو آزمایشی و فوق‌العاده کارآمد، به طور اختصاصی برای به نمایش گذاشتن کارایی و بهره‌وری انرژی طراحی شده است. فیلانته رکورد ۲۰۲۵، که یک خودروی تک‌نشین الکتریکی (EV) است، با یک باتری ۸۷ کیلووات ساعتی (kWh) به دنبال ثبت رکوردهایی در زمینه مصرف انرژی و مسافت طی شده می‌باشد.

این خودرو که انگار از آینده به ما رسیده، به نوعی ادای احترام به سه خودروی کلاسیک رنو است که برای شکستن رکوردهای سرعت طراحی شده بودند. برای مثال، چراغ‌های گرد آن به مدل ۴۰ CV des Records از دهه ۱۹۲۰ میلادی شباهت دارد، در حالی که چرخ‌ها که به سمت خارج بدنه قرار دارند، به مدل ۱۹۳۴ Nervasport des Records اشاره دارند. همچنین، قوس‌های بدنه از خودروی توربین گازی ۱۹۵۶ Etoile Filante الهام گرفته شده‌اند.

ابعاد و وزن خودرو

فیلانته رکورد ۲۰۲۵ یک خودرو به شدت بزرگ به نظر می‌رسد، اما با ابعاد زیر نه تنها سبک است، بلکه طراحی آن نیز بهینه شده است:

  • طول:۵,۱۲۰ میلیمتر (۲۰۱.۵ اینچ)
  • عرض:۱,۷۱۰ میلیمتر (۶۷.۳ اینچ)
  • ارتفاع:۱,۱۹۰ میلیمتر (۴۶.۸ اینچ)
  • وزن کل:۱,۰۰۰ کیلوگرم (۲,۲۰۴ پوند)

با این حال، باتری به تنهایی ۶۰۰ کیلوگرم (۱,۳۲۲ پوند) وزن دارد. این مسئله در خودروهای الکتریکی عادی است، به خصوص با توجه به اندازه باتری. به عنوان یک نکته، باتری بسیار بزرگ GMC هامر EV با ظرفیت ۲۰۵ کیلووات ساعت، وزنی بالغ بر ۱,۲۷۸ کیلوگرم (۲,۸۱۸ پوند) دارد که تقریباً به اندازه یک خودروی کوچک اروپایی است.

طراحی بدنه

بدنه فیلانته رکورد ۲۰۲۵ دقیقاً با هدف افزایش کارایی آیرودینامیکی و افزایش مسافت طراحی شده است. مهندسان رنو با استفاده از یک ترکیب منحصر به فرد از آلومینیوم، کربن و آلیاژهای فولادی، شاسی این خودرو را با وزن ۴۰۰ کیلوگرم (۸۸۲ پوند) ساخته‌اند، که این امر به سادگی منحصر به فرد است.

مزایای طراحی

  • استفاده از آلومینیوم با استحکام بالا:این آلیاژ به گونه‌ای طراحی شده است که برای پرینت سه بعدی (۳D Printing) مناسب باشد.
  • کاهش وزن با استفاده از هوش مصنوعی:نرم‌افزار شبیه‌سازی سمتی برای شناسایی نواحی اضافه و حذف مواد غیرضروری مورد استفاده قرار گرفته است.
  • ادغام سلول‌های باتری:باتری بدون ماژول‌های میانی در بدنه قرار داده شده است.

رنو اعلام کرده است که تایرها (لاستیک‌ها) تا ۲۰ درصد بر روی مسافت طی شده توسط یک خودروی الکتریکی تأثیر می‌گذارند. بنابراین، فیلانته رکورد از تایرهای اختصاصی میشلن با ابعاد ۱۹ اینچ استفاده می‌کند که به کاهش اتلاف انرژی و بهبود سطح تماس کمک می‌کند.

رکوردهای جدید در انتظار

در حال حاضر، مرسدس با خودروی مفهومی Vision EQXX توانسته است مسافتی معادل ۱۳.۵ کیلومتر را با هر کیلووات ساعت انرژی طی کند. اما خودرو جدید رنو با طراحی رادیکال خود، احتمالاً به راحتی می‌تواند رکوردهای مرسدس را بشکند.

فیلانته رکورد ۲۰۲۵ نه تنها یک خودرو است، بلکه یک بیانگر آینده‌ای سبز و پایدار در صنعت خودروسازی به شمار می‌آید.

منبع ترجمه: motor1

source

توسط khodrocamp.ir