معرفی ایندین Chieftain PowerPlus و Sport Chief RT مدل 2025
برند موتورسیکلت ایندین در سال ۲۰۲۵ با قدرتی تازهوارد میدان میشود، با ترکیبی از یک بگربر عملکردی جدید به نام Chieftain PowerPlus و یک مدل Sport Chief RT با کیفهای جانبی. این دو مدل به ترتیب با مدلهای محبوب هارلی-دیویدسون، یعنی Street Glide و Low Rider ST رقابت خواهند کرد.
بن لیندامان، مدیر محصول ایندین، گفت: «ما در حال پیشرفت برند هستیم.» او به سه رکن این پلتفرم اشاره کرد: «سبک، عملکرد و فناوری. در بخش فناوری، ایندین یک بسته جدید به نام Rider-Assist ارائه میدهد که از رادار برای هشدار به موتورسواران در مورد خودروهای موجود در نقاط کور و خطرات احتمالی ناشی از رانندههای نزدیک استفاده میکند.»
موتورسیکلت ایندین Chieftain PowerPlus مدل ۲۰۲۵
پلتفرم Chieftain ایندین از یک فیرینگ متصل به چرخ جلو استفاده میکند که مشابه مدل موفق Street Glide است. برای سال ۲۰۲۵، این پلتفرم با پلتفرم Challenger ایندین و موتور V-Twin مایع خنک آن ترکیب میشود.
به طور ساده، Chieftain PowerPlus یک Challenger است که فیرینگ متصل به چرخ جلو آن به شکلی مشابه مدل قبلی Chieftain طراحی شده است، که به طرز چشمگیری وزن بصری موتور را نسبت به Challenger حجیمتر کاهش میدهد. شاسی این موتور براساس فریم و تعلیق آلومینیومی ریختهگری شده مدل خواهرش ساخته شده است و هر دو مدل از قیمت پایه ۲۶,۴۹۹ دلار برخوردارند.
همچنین، تجهیزات پیشرفته Challenger شامل سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس کاملاً قابل تنظیم و ترمزهای رادیال چهارپیستونه برمبو با دیسکهای ۳۲۰ میلیمتری نیز مشابه هستند.
پیشرانه PowerPlus، که قدرتمندترین پیشرانه ایندین است، در یک حجم جدید ۱۱۲ اینچی در کنار موتور ۱۰۸ اینچی موجود عرضه خواهد شد. حجم ۱۱۲ اینچی PowerPlus به طور تصادفی همان حجم مورد استفاده در موتورهای مسابقهای “King Of The Baggers” ایندین است که برای بردن قهرمانیهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ به کار رفته است. با داشتن چهار سوپاپ در هر سیلندر، PowerPlus 108 ادعا می کند که ۱۲۲ اسب بخار و ۱۷۳ نیوتن متر گشتاور در ۳,۸۰۰ دور در دقیقه تولید میکند. افزایش قطر سیلندر از ۱۰۸ میلیمتر به ۱۱۰ میلیمتر حجم ۱۱۲ اینچی (۱,۸۳۴ سیسی) را به ارمغان میآورد و توان را به ۱۲۶ اسب بخار و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور در دور کمی پایینتر ۳,۶۰۰ rpm افزایش میدهد. هیچ تغییر داخلی دیگری در موتور وجود ندارد، فقط کالیبراسیونهای تنظیمی متفاوت است. حجم ۱۱۲ اینچی گزینهای برای مدلهای Dark Horse و Limited Chieftains و Challengers است که قیمتها را به ۳۰,۴۹۹ دلار میرساند.
برای قابلیتهای بیشتر در سفر و حفاظت بهتر در برابر آب و هوا، میتوانید به Roadmaster PowerPlus ارتقا دهید که یک Chieftain با یک صندوق عقب و پنلهای کناری فیرینگ است که ۳۵ گالن فضای ذخیرهسازی را فراهم میکند.
هر دو مدل Roadmaster و Pursuit به سیستم پیشتنظیم الکترونیکی عقب مجهز هستند که به موتورسواران این امکان را میدهد تا تنظیمات را برای بارهای مختلف از طریق نمایشگر ۷ اینچی تنظیم کنند. قیمت ابتدایی Roadmaster PowerPlus نیز با Pursuit برابر، یعنی ۳۱,۹۹۹ دلار است.
برای سال ۲۰۲۵، مجموعه PowerPlus با معرفی یک بسته جدید Rider-Assist از فناوریهای نوآورانه برای افزایش آگاهی و ایمنی موتورسواران رونمایی می کند. این بسته شامل یک سیستم مبتنی بر رادار است که درباره خودروهای موجود در نقاط کور هشدار میدهد، هشداردهنده نزدیک شدن به خودرو در جلو (tailgater alert) و هشدار تصادف از عقب که به طور خودکار چراغهای عقب را برای هشدار به رانندگان پشتسر که ممکن است در خطر تصادف با موتورسیکلت باشند، چشمک میزند.
بسته Rider-Assist به طور استاندارد بر روی موتورها با پیشرانه PowerPlus 112 موجود است و همچنین شامل کنترل نگهدارنده در سراشیبی و یک سیستم ترمز ترکیبی. این سیستمها به فناوری SmartLean موجود در پلتفرم و همچنین کنترل کشش حساس به لنگر و ABS در گوشهها افزوده میشوند.
ایندین Sport Chief RT مدل ۲۰۲۵
ایندین با Sport Chief RT به رقابت مستقیم با هارلی-دیویدسون در زمینه کروزهای پرقدرت و سبک کلاسی میپردازد. هارلی با مدل Low Rider S این ژانر را آغاز کرد و اخیراً با افزودن یک دیفلیکتر کوچک بالای چراغ جلو، آن را توسعه داد. ایندین در سال ۲۰۲۳ با Sport Chief که دارای یک فیرینگ کوچک و شیشه جلوی کوچک بود، به این موضوع پاسخ داد.
مدتی بعد، هارلی مدل Low Rider ST را معرفی کرد که دارای فیرینگ بزرگتر و اضافه شدن کیفهای جانبی سخت است. سبک جوانپسند و قابلیتهای سفر جادهای LRST، آن را به محبوبترین مدل هارلی تبدیل کرد.
ایندین بدون معطلی مدل Sport Chief RT را رونمایی کرد و اذعان داشت که این مدل جدید به موفقیت LRST هارلی واکنش نشان میدهد. اضافه شدن کیفهای سخت باعث میشود که مقایسهها اجتنابناپذیر باشد.
کیفهای RT به نظر میرسد که از کیفهای باریک هارلی وسیعترند، اما همچنین از جلو به عقب بسیار کوتاهتر هستند. ایندین ادعا میکند که ظرفیت کیفها «بیش از ۱۰» گالن است، در حالی که، هارلی میگوید کیفهایش مجموعاً ۱۴.۲ گالن ظرفیت دارند. ایندین به طراحی درهای بالای کیفهایش به عنوان یک مزیت نسبت به طراحی جانبی LRST اشاره میکند. هیچیک از طراحیها عملکرد جداسازی سریع را ارائه نمیدهند.
یکی دیگر از ویژگیهای متمایز RT نسبت به Sport Chief معمولی، اضافه شدن یک سیستم صوتی است. واحد PowerBand بلوتوثی ۹۰ واتی، جفتی از توییترها و بلندگوهای میانه ۲.۵ اینچی را تغذیه میکند و یک سابووفر ۴.۵ اینچی آن را پشتیبانی میکند.
این سیستم از طریق پنل نمایشگر لمسی ۴ اینچی کنترل میشود و دارای یک اکولایزر پنج باند است که توییترها و بلندگوها را در حین حرکت متوازن میکند. RT همچنین دارای صندلی دونفره تقویتشده، کنترلهای پای جلو و پنلهای جانبی هماهنگ با رنگ است که بسته را کامل میکند.
مانند همه مدل های Chiefs، موتور Thunderstroke ایندین ضربان قلب Sport Chief را تأمین میکند که در شکل قویتر ۱۱۶ اینچی عرضه میشود. ادعا میشود که این موتور در ۲,۹۰۰ دور در دقیقه ۱۶۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که بهبود خوبی نسبت به ۱۴۶ نیوتن متر Thunderstroke ۱۱۱ در ۳,۲۰۰ دور در دقیقه است.
خریداران با حساسیت به قیمت که به Sport Chief علاقهمندند میتوانند از مزیت قیمت ایندین بهرهمند شوند. Sport Chief RT در رنگ Black Smoke با قیمت ۲۲,۴۹۹ دلار قابل خرید است که به ۲۲,۹۹۹ دلار در رنگهای Heavy Metal یا Sunset Red Smoke افزایش مییابد. قیمت پایه Harley Low Rider ST در سال ۲۰۲۴ برابر با ۲۳,۳۹۹ دلار بود، اما کیت صوتی طراحیشده برای این موتور یک افزودنی ۱,۱۴۹.۹۵ دلاری بود.
ایندین ایندین Chieftain PowerPlus مدل 2025 ایندین Sport Chief RT مدل 2025
source