مرسدس بنز C63 چهار سیلندر، طرفدار ندارد
کمپانی مرسدس به تازگی اعلام کرده است که مرسدس C63 چهار سیلندر، طرفدار ندارد.
از بین رفتن پیشرانه های حجیم ۶ و ۸ سیلندر و جایگزینی آن ها با نمونه های کم حجم ۳ و ۴ سیلندر و نیز نمونه های برقی، بی تردید یکی از رنج آور ترین اتفاقات برای افراد ماشین باز تلقی می شود. در همین راستا رئیس بخش AMG در مصاحبه ای به تازگی گفته است حذف نسخه V8 از مرسدس C63 سبب از دست رفتن بخشی از مشتریان شده و درواقع نسخه چهار سیلندر C63، طرفدار ندارد!
حذف نسخه ۸ سیلندر
در سال ۲۰۲۲، کمپانی مرسدس تصمیم گرفت در نسل جدید C63 AMG، نسخه V8 توئین توربوی اعجوبه را با یک قلب تپنده چهار سیلندر هیبریدی جایگزین نماید. هرچند این پیشرانه به لحاظ توان و تکنولوژی حتی نسبت به نسخه ۸ سیلندر جایگاه بالاتری دارد اما برای افرادی که به دنبال خرید C63 با قوا و غرش نسخه ۸ سیلندر بودند، قطعا یک نمونه چهار سیلندر هیبریدی نمی توانست آن جذابیت لازم را داشته باشد.
دلیل نارضایتی از C63 چهار سیلندر
بی تردید خروجی پیشرانه چهار سیلندر C63 یک شاهکار مهندسی به حساب می آید اما خبرنگاران و مشتریان، این پیشرانه را عاری از هیجان وصف ناپذیر نمونه هشت سیلندر توصیف کرده و از اضافه وزن ناشی از باتری های سیستم هیبریدی خودرو نیز ابراز نارضایتی کرده اند.
البته شایان ذکر است که متاسفانه یا خوشبختانه، با وجود این اعترافات، مدیران مرسدس و AMG تاکید کرده اند که C63 همچنان چهار سیلندر باقی خواهد ماند.
مشخصات فنی C63 S
مرسدس C63 S به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر و یک موتور برقی روی محور عقب مجهز است. خروجی ترکیبی این مجموعه برابر است با ۶۸۰ اسب بخار و ۱۰۲۰ نیوتن متر گشتاور. یک گیربکس ۹ سرعته اتومات AMG SPEEDSHIFT MCT نیز نیروی تولیدی را به هر چهار چرخ این خودرو می رساند. مصرف سوخت ترکیبی این مدل هم ۶.۹ لیتر در صد کیلومتر است. تنها ۳.۴ ثانیه زمان لازم است تا این سدان زیبا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.
مرسدس بنز مرسدس بنز C63
source