هوندا 0 Saloon و 0 SUV ؛ آینده‌ای با طراحی خیره‌کننده و فناوری پیشرفته

هوندا 0 Saloon و 0 SUV
هوندا ۰ Saloon و ۰ SUV

هوندا در نمایشگاه CES 2025 با دو خودروی الکتریکی ۰ Saloon و ۰ SUV، که به تولید نزدیک شده‌اند، بازگشته است. این خودروها با طراحی جذاب و فناوری‌های نوین قرار است در سال ۲۰۲۶ روانه بازار شوند.


تیگو 8


تیگو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، یک سال پس از رونمایی مفهومی از خودروهای الکتریکی 0 Saloon و Space Hub Minivan در نمایشگاه CES، هوندا در CES 2025 با نسخه‌های نزدیک به تولید این خودروها بازگشته است.

این بار، نمونه‌ای تقریباً تولیدی از سدان الکتریکی ۰ Saloon و اولین نمایش عمومی از ۰ SUV ارائه شده‌اند. برخلاف بسیاری از مفاهیم دور از دسترس، این دو خودرو در مسیر تولید واقعی قرار دارند.

زمان عرضه و محل تولید

هر دو مدل سدان و شاسی‌بلند در کارخانه اختصاصی خودروهای الکتریکی هوندا در اوهایو تولید خواهند شد. شاسی‌بلند ۰ SUV در اوایل سال ۲۰۲۶ در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد و سدان ۰ Saloon کمی بعد در همان سال روانه بازار می‌شود.

هوندا برنامه‌هایی برای عرضه این خودروها در بازارهای بین‌المللی، از جمله ژاپن و اروپا، دارد، اما جزییات این طرح‌ها هنوز اعلام نشده است.

هوندا ۰ SUV؛ کراس‌اووری باشخصیت

مدل کراس‌اوور میان‌سایز ۰ SUV بر پایه طراحی مفهومی Space Hub Minivan سال گذشته ساخته شده است، اما این بار با ظاهری شبیه کراس‌اوور که بیش‌تر به واقعیت نزدیک است. طراحی مدرن این خودرو شامل شیشه جلوی شیب‌دار، چراغ‌های پیکسلی الهام‌گرفته از مدل‌هایی مانند هیوندای Ioniq و نشان نورانی هوندا می‌شود.

هرچند طراحی عقب خودرو با چراغ‌های U‌شکل و پنجره کوچک ممکن است نظرات متفاوتی را برانگیزد، اما سقف دورنگ و ستون‌های D حجیم جلوه خاصی به خودرو داده‌اند. کابین این خودرو نیز با فناوری پیشرفته، از جمله نمایشگرهای متعدد و دوربین‌های کناری به‌جای آینه‌های سنتی، طراحی شده است.

هوندا ۰ Saloon؛ سدان اسپرت با چهره‌ای آینده‌نگرانه

مدل ۰ Saloon ظاهر مفهومی خود را با طراحی گوه‌ای حفظ کرده، اما تغییراتی برای تولید نهایی در آن اعمال شده است.

درهای گالوینگ مفهومی جای خود را به درهای سنتی داده‌اند، اما جلوی خودرو با الهام از لامبورگینی گالاردو طراحی شده است. چراغ‌های کشویی جلو که حس و حالی رترو و در عین‌حال آینده‌نگرانه دارند، به جذابیت بصری خودرو افزوده‌اند.

در نمای کناری، پنجره‌ها که به سمت ستون‌های D حجیم و دوربین‌های کناری صعود می‌کنند، زیبایی خاصی به خودرو داده‌اند. در عقب خودرو، طراحی چراغ‌های تخم‌مرغی‌ و حذف شیشه عقب، حس مدرن بودن را تقویت کرده است.

هوندا 0 Saloon و 0 SUV
هوندا ۰ Saloon و ۰ SUV

درون کابین، 0 Saloon طراحی خود را با SUV به اشتراک می‌گذارد، از جمله نمایشگرهای سرتاسری و فرمان یوغ که امکان چرخش برای راحتی ورود و خروج از خودرو را فراهم می‌کند. طراحی داخلی با نورپردازی LED، روکش سفید، و سبکی مینیمالیستی، حس و حالی مشابه خودروهای تسلا ارائه می‌دهد.

فناوری‌های پیشرفته

هر دو مدل سری ۰ از سیستم فرمان الکترونیکی (Steer-by-Wire) هوندا بهره می‌برند که فرمان، تعلیق و ترمز را یکپارچه می‌کند.

این خودروها همچنین از پلتفرم مشترک با خودروی الکتریکی سونی بهره می‌برند که وزن باتری را کاهش داده و با نرم‌افزار مدیریت باتری هوشمند، برد را به بیش از ۴۳۸ کیلومتر می‌رساند.

سیستم عامل ASIMO OS، نام‌گذاری‌شده براساس ربات مشهور هوندا، مغز اصلی این خودروهاست که دستیار راننده، سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی و به‌روزرسانی‌های OTA را مدیریت می‌کند. این خودروها همچنین با سطح ۳ خودران، شامل قابلیت «چشم‌پوشی» در ترافیک بزرگراهی (در صورت مجاز بودن قوانین)، عرضه خواهند شد.

زیرساخت‌های شارژ و مدیریت هوشمند انرژی

هوندا با همکاری هشت خودروساز دیگر برنامه دارد ۳۰ هزار ایستگاه شارژ جدید را تا سال ۲۰۳۰ راه‌اندازی کند. هر دو مدل سری ۰ از استاندارد شارژ آمریکای شمالی (NACS) استفاده می‌کنند که دسترسی به بیش از ۱۰۰ هزار ایستگاه شارژ در ایالات متحده آمریکا را فراهم می‌کند.

این خودروها همچنین دارای قابلیت‌های شارژ هوشمند هستند؛ به این صورت که می‌توانند در ساعات کم‌مصرف شارژ شوند و در زمان اوج مصرف، انرژی مازاد خود را به شبکه برق بازگردانند، که این ویژگی می‌تواند به صرفه‌جویی اقتصادی کمک کند.

هوندا با سری ۰، شامل سدان Saloon و شاسی‌بلند SUV، استانداردهای جدیدی در طراحی، فناوری و کارایی خودروهای الکتریکی معرفی کرده است. این خودروها نه‌تنها چشم‌اندازی از آینده را ارائه می‌دهند، بلکه در مسیر تولید واقعی قرار دارند و از سال ۲۰۲۶ وارد بازار خواهند شد.

source

توسط khodrocamp.ir