واحد خودروی برقی JAC Yiwei همکاری جدیدی را با شرکت CATL برای توسعه مدل‌های جدید بر اساس پلتفرم اسکیت‌بورد CIIC امضا کرد.

شرکت JAC Yiwei، واحد خودروی برقی گروه خودروسازی آنهویی جیانگ‌هوآی (JAC)، در توافقی تازه با شرکت باتری‌سازی CATL قصد دارد مدل‌های جدیدی را بر پایه پلتفرم اسکیت‌بورد CIIC این شرکت توسعه دهد. این توافق‌نامه در تاریخ ۳ ژانویه در نینگده، استان فوجیان، که مقر CATL است، با حضور ژیانگ زینگچو، رئیس و مدیرعامل JAC، و رابین زنگ، رئیس و مدیرعامل CATL به امضا رسید.

این توافق‌نامه به عنوان تعمیق همکاری استراتژیک قبلی که در ۶ ژانویه ۲۰۲۴ میان این دو شرکت به امضا رسیده بود، محسوب می‌شود. در توافق قبلی، دو طرف توافق کرده بودند که مدل‌های جدید خود را بر اساس پلتفرم CIIC (پلتفرم یکپارچه و هوشمند CATL) توسعه دهند

در این همکاری، JAC Yiwei و CATL به‌ویژه بر روی اولویت‌بندی استفاده از پلتفرم CIIC-S برای برنامه خودروی سواری انرژی‌های نوین (NEV) تمرکز خواهند کرد. این برنامه شامل مدل‌های مجهز به قابلیت تعویض باتری، خودروهای برقی باتری‌دار (BEV)، و خودروهای برقی با محدوده افزوده (EREV) خواهد بود.

علاوه بر این، دو شرکت در زمینه تحقیق و توسعه مشترک فناوری‌های پیشرفته شاسی هوشمند نیز همکاری خواهند داشت که شامل مدیریت حرارتی، بسته‌های باتری و معماری‌های الکتریکی و الکترونیکی (EE) است.

تکنولوژی CIIC امکان توسعه موازی و جداسازی اجزای بدنه بالا و پایین را فراهم می‌کند که به کاهش زمان توسعه خودرو کمک می‌کند.

شرکت Neta Auto در ماه اوت اعلام کرد که مدل Neta S Shooting Brake، اولین مدلی خواهد بود که بر اساس پلتفرم اسکیت‌بورد CIIC شرکت CATL ساخته می‌شود. با این حال، این شرکت در حال حاضر با مشکلات مالی روبرو است و فعالیت‌های داخلی آن با چالش‌هایی مواجه است.

در تاریخ ۲۴ دسامبر، CATL از شاسی Bedrock، یک نسخه برجسته از CIIC، رونمایی کرد که اولین خودروسازی که این شاسی را به کار خواهد گرفت، شرکت Avatr Technology، یکی از زیرمجموعه‌های چانگان خودرو، خواهد بود.

source

توسط khodrocamp.ir