آرین خودرو ستاک بدون مجوز خودرو می فروشد؛ هشدار به مردم و وزارت صمت

فروش آرین خودرو ستاک
فروش آرین خودرو ستاک

آرین خودرو ستاک به تازگی فروش محصولات لیپ موتور و GAC را بدون در اختیار داشتن مجوز استاندارد و مجوز فروش از وزارت صمت آغاز کرده است.


تیگو 8


تیگو 8

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار یکی از شرکت‌هایی که در چند ماه گذشته فعالیت خود در زمینه واردات خودروهای برقی را آغاز کرده آرین خودرو ستاک است. این شرکت با در اختیار داشتن فضای لازم برای ایجاد زیرساخت‌های تولید و عرضه خودروهای برقی و هیبرید استارت کار را زده بود؛ اما مدتی بعد ورق برگشت و داستان فعالیت این شرکت برای کاهش میزان آلایندگی با فروش خودروهای پاک و کم‌مصرف کمی مشکوک شد.

موضوع کاری آرین خودرو ستاک از آن جایی پیچیده شد که تقریباً تمام شرکت‌های واردکننده خودروهای برقی موفق شدند تا مجوزهای لازم را از سازمان ملی استاندارد اخذ کنند؛ اما این شرکت نتوانست در این زمینه موفق شود. به دنبال این قضیه مجوز فروش محصولات وارداتی آرین خودرو ستاک نیز از سوی وزارت صمت صادر نشد تا عرضه لیپ موتورها و جی ای سی‌های (GAC) تمام برقی در سامانه یکپارچه ویژه خودروهای برقی صورت نگیرد. صحت عدم اعطای مجوز از سوی وزارت صمت به شرکت آرین خودرو ستاک از مهدی ضیغمی، مدیر پروژه واردات خودرو، سوال شد که ایشان نیز این موضوع را تایید کردند.

در نتیجه عدم کسب مجوزهای لازم از سوی آرین خودرو ستاک، این شرکت بر آن شد تا با حضور در نمایشگاه‌های مختلف خودرویی مانند تحول صنعت خودرو و نمایشگاه اصفهان ۱۴۰۳، نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد تا به اهداف خود در زمینه فروش نزدیک‌تر شود.

دررابطه‌با این که چرا شرکت آرین خودرو نمی‌تواند خودروی برقی بفروشد باید گفت که تا کنون نه‌تنها نمونه‌های آن مجوز استاندارد دریافت نکردند؛ بلکه حتا هیچ ثبت سفارشی نیز از سوی این شرکت صورت نگرفته و وزارت صمت با استناد به این دلایل تاکنون اجازه عرضه نداده است.

در نتیجه آماده‌شدن افکار عمومی برای خرید خودروهای جذاب لیپ موتور و جی ای سی، بخشنامه فروش مشکوکی از سوی آرین خودرو ستاک منتشر شد که در آن حتا هیچ درگاه پرداختی نیز وجود نداشت و مشتری می‌بایست مبلغ لازم برای خرید خودرو را به یک حساب به‌صورت دستی واریز می‌کرد.

حال سوال این است که آرین خودرو ستاک بر چه اساسی تصمیم گرفته تا بدون ایجاد درگاه پرداخت اقدام به فروش خودرو کند؟ نکته جالب در مورد روند فروش آرین خودرو این است که خودروسازان حدود ۱۰ سال پیش محصولات خود را با این روش به فروش می‌رساندند؛ اما در حال این رویه کاملاً منسوخ شده است.

اصل ماجرا اما مربوط به قیمت‌های اعلامی برای محصولات لیپ موتور و جی ای سی آرین خودرو ستاک است که موجب شده تا وارداتی‌های این شرکت در کنار خودروهایی با برندهای معتبر مانند آئودی Q5 ایترون، فولکس‌واگن ID.4 و ب ام و iX1 قرار گیرند. البته بهتر است بدانید که طبق قیمت‌گذاری آرین خودرو، لیپ موتوری که چینی است حتا از فولکس واگن ID.4 نیز برای خریدار گران‌تر تمام می‌شود که می‌تواند موضوع بسیار جالب و مضحکی باشد. در نظر داشته باشید که قیمت‌های اعلامی از سوی شرکت همگی علی‌الحساب‌اند و با روندی که آرین خودرو ستاک در پیش گرفته، احتمالاً بهای پرداختی نهایی لیپ موتور C01 حتا از آئودی و ب ام و نیز برای خریدار بیشتر تمام شود.

در این بخش باید عملکرد وزارت صمت را به کلی زیر سوال برد زیرا تاکنون تقریباً هیچ نظارتی بر روند عرضه خودروهای برقی توسط شرکت های واردکننده نداشته و این عدم اشراف موجب شده تا حتا برخی شرکت ها بدون داشتن هیچ گونه مجوزی از ارگان های مربوطه نیز نسبت به فروش خودرو اقدام کنند.

لازم به ذکر است تقریباً در تمامی مواردی که تخلفی از سوی شرکت واردکننده‌ای صورت گرفت، تعداد کمی از رسانه‌های خودرویی بوند که تخلفات را به مدیر پروژه واردات گزارش می‌دادند و ایشان را از اتفاقات رخ‌داده آگاه می‌کردند.

در نتیجه عدم نظارت کافی از سوی وزارت صمت نیز فقط مردم و خریداران ازهمه‌جابی‌خبر هستند که متضرر می‌شوند و سرمایه خود را از دست می‌دهند.

source

توسط khodrocamp.ir