تجهیز یک خودروی کلاسیک اسپرت به موتور برقی، احتمالا شبیه به تبدیل شمشیر سامورایی به کارد کرهخوری است یعنی چیزی که وظیفه خود را انجام میدهد، اما مطمئنا خشونت و هیجان سابق را به همراه ندارد.
اما تبدیل خودروهای اشرافی همچون رولزرویس کورنیش یا سیلور شدو به مدلهای برقی، شاید اختلال چندانی در هویت آنها ایجاد نکند. اینجاست که شرکتی مانند Evice (با تلفظ ای وِس) میتواند مهارت خود را به رخ بکشد.
نخستین نمونه آزمایشی از شرکت ای وِس، براساس رولزرویس سیلور شدو شکل گرفته و با نام XP1 معرفی شده است. این خودرو همچون محصولات آینده ای وِس براساس ساختار 800 ولتی با طراحی اختصاصی این شرکت شکل گرفته است.
XP1 به دو موتور برقی و مجموعه باتری 77 کیلووات ساعت مجهز شده است و 400 اسببخار قدرت در اختیار دارد. بنابر اعلام ای وِس، برد حرکتی این خودرو به 200 مایل یا 320 کیلومتر میرسد.
ای وِس همچنین از تجهیز این خودرو به تعلیق فعال و ترمزهای تقویت شده خبر داده است، که به ادعای این شرکت، عملکردی نزدیک به خودروهای مدرن دارد.
ای وِس تنها به نصب موتور برقی و تقویت شاسی اکتفا نکرده است، چراکه در کابین XP1 میتوان تجهیزات رفاهی همچون صندلیها با تنظیم برقی، گرمکن و سردکن، تهویه مطبوع مدرن، سیستم صوتی جدید با نمایشگر و پشتیبانی از اپل کارپلی بیسیم و همچنین دوربین عقب را مشاهده کرد.
آقای متیو پیرسون مدیرعامل شرکت ای وِس، ماموریت این شرکت را برقراری تعادل میان حفظ ارزشهای تاریخی و نوآوری میداند. به اعتقاد وی، دو محصولات جدید ای وِس که براساس رولزرویس کورنیش و سیلور شدو شکل گرفته است، شکوه جاودانی این خودروهای متعلق به 60 سال پیش را با عملکرد و قابلیت اطمینان بیشتر همراه میکند.
بنابر اعلام ای وِس، تحویل خودروهای دستپرورده این شرکت به مشتریان از بهار 2026 آغاز خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source