با شروع سال جدید میلادی، بسیاری از خودروهای مدل 2025 راهی بازار شدهاند، همچنین تعدادی از مدلهای شناخته شده به تاریخ خواهند پیوست.
جگوار، بهعنوان بخشی از برنامه تحول به سمت الکتریکیسازی، تصمیم گرفته تا خط تولید کنونی خود را متوقف کند. نیسان نیز با رویکردی جدید، تولید خودروهای کمفروش خود را پایان میدهد. در همین حال، مازراتی نیز با خداحافظی از برخی مدلهای لوکس قدیمی، مسیر تازهای در پیش گرفته است.
در این قسمت به خودروهای اینفینیتی q50، لامبورگینی هوراکان، جیب Gladiator و برخی از خودروهای خانواده جگوار و مازراتی می پردازیم.
اینفینیتی Q50
اینفینیتی در حال اصلاح خط تولید خود است. پس از Q60 کوپه، تولید سدان قدیمی Q50 پس از مدل 2024 متوقف خواهد شد. اینفینیتی تایید کرد که این آخرین سال برای تنها سدان باقیمانده این خودروساز لوکس است و برند در مقابل «روی محبوبترین بخشهای خودروهای لوکس مانند کراس اوورها و شاسیبلندها تمرکز خواهد کرد».
جگوار E-Pace
جگوار خط تولید خود را به یک خودرو برای سال 2025 کاهش میدهد: F-Pace. پس از آن، هر جگوار جدید الکتریکی خواهد شد. اولین وسیله نقلیه در این خط تولید کاملاً جدید برقی، تایپ 00 در اوایل امسال معرفی شد و پیشنمایشی برای هر جگوار جدیدی در آینده است. E-Pace که در سال 2017 عرضه شد، هرگز فروش بزرگی برای این برند نبود، بنابراین پایان آن چندان غیرمنتظره نیست.
جگوار F-Type
آخرین جگوار F-Type اوایل این ماه از خط تولید خارج شد و E-Type را با رنگ سبز زیبای Giola بر روی چرم ویندزور مورد توجه قرار داد. با 10 سال زنده ماندن و چندین بار بروزرسانی، خودروی اسپرت محبوب جگوار رسما از بین رفت زیرا این شرکت طی چند سال آینده به سمت برقیسازی حرکت میکند.
جگوار I-Pace
I-Pace الکتریکی را به خاطر دارید؟ درست است، شما هنوز هم میتوانید تا سال 2024 یکی از آنها را بخرید. تولید مدل برقی درست در این ماه و قبل از اینکه جگوار به طور انحصاری به انرژی الکتریکی روی آورد، به پایان رسید. از نظر فنی، Type 00 جایگزین I-Pace خواهد شد.
جگوار XE
جگوار XE یک سدان کامپکت لوکس دست کم گرفته شده بود. در حالی که هرگز به اندازه بی ام و سری 3 و یا به اندازه مدلهای مرسدس-AMG محبوب نبود، XE چند گزینه موتور جالب و برخی ویژگیهای عالی داشت. جگوار حتی XE Project 8 را تولید کرد، یک سدان دوست داشتنی عملکرد محور با پیشرانه 5.0 لیتری V-8 و قدرت 592 اسب بخار.
جگوارXF
بزرگترین سدان جگوار تا اواسط سال 2024 باقی ماند. اما مانند باقی اعضای خط تولید، این خودرو نیز در بحبوحه تغییر این نام تجاری به سمت الکتریکی شدن متوقف شد. آخرین نسل XF دارای انواع تریم و پیکربندی موتور، از جمله چهار سیلندر پایه تا یک V-6 سوپرشارژر و حتی برای مدت کوتاهی، 5.0 لیتری V-8.
جیپ Gladiator دستی
نگران نباشید، نام جیپ گلادیاتور برای سال 2025 باقی مانده است اما جیپ گزینه Stick را برای پیکاپ آفرود متوقف کرده، به این معنی که به جای آن باید به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته بسنده کنید.
لامبورگینی هوراکان
مازراتی ghibli
مازراتی لوانته
مازراتی Quattroporte
source