با شروع سال جدید میلادی، بسیاری از خودروهای مدل 2025 راهی بازار شده‌اند، همچنین تعدادی از مدل‌های شناخته‌ شده به تاریخ خواهند پیوست.

جگوار، به‌عنوان بخشی از برنامه تحول به سمت الکتریکی‌سازی، تصمیم گرفته تا خط تولید کنونی خود را متوقف کند. نیسان نیز با رویکردی جدید، تولید خودروهای کم‌فروش خود را پایان می‌دهد. در همین حال، مازراتی نیز با خداحافظی از برخی مدل‌های لوکس قدیمی، مسیر تازه‌ای در پیش گرفته است.

در این قسمت به خودروهای اینفینیتی q50، لامبورگینی هوراکان، جیب Gladiator و برخی از خودروهای خانواده جگوار و مازراتی می پردازیم.

اینفینیتی Q50

اینفینیتی Q50.webp

اینفینیتی در حال اصلاح خط تولید خود است. پس از Q60 کوپه، تولید سدان قدیمی Q50 پس از مدل 2024 متوقف خواهد شد. اینفینیتی تایید کرد که این آخرین سال برای تنها سدان باقی‌مانده این خودروساز لوکس است و برند در مقابل «روی محبوب‌ترین بخش‌های خودروهای لوکس مانند کراس اوورها و شاسی‌بلندها تمرکز خواهد کرد».

 

جگوار E-Pace

جگوار E-Pace.webp

جگوار خط تولید خود را به یک خودرو برای سال 2025 کاهش می‌دهد: F-Pace. پس از آن، هر جگوار جدید الکتریکی خواهد شد. اولین وسیله نقلیه در این خط تولید کاملاً جدید برقی، تایپ 00  در اوایل امسال معرفی شد و پیش‌نمایشی برای هر جگوار جدیدی در آینده است. E-Pace که در سال 2017 عرضه شد، هرگز فروش بزرگی برای این برند نبود، بنابراین پایان آن چندان غیرمنتظره نیست.

 

جگوار F-Type

جگوار F-Type.webp

آخرین جگوار F-Type اوایل این ماه از خط تولید خارج شد و E-Type را با رنگ سبز زیبای Giola بر روی چرم ویندزور مورد توجه قرار داد. با 10 سال زنده ماندن و چندین بار بروزرسانی، خودروی اسپرت محبوب جگوار رسما از بین رفت زیرا این شرکت طی چند سال آینده به سمت برقی‌سازی حرکت می‌کند.

 

جگوار I-Pace

جگوار I-Pace.webp

I-Pace الکتریکی را به خاطر دارید؟ درست است، شما هنوز هم می‌توانید تا سال 2024 یکی از آن‌ها را بخرید. تولید مدل برقی درست در این ماه و قبل از اینکه جگوار به طور انحصاری به انرژی الکتریکی روی آورد، به پایان رسید. از نظر فنی، Type 00 جایگزین I-Pace خواهد شد.

 

جگوار XE

جگوار XE.webp

جگوار XE یک سدان کامپکت لوکس دست کم گرفته شده بود. در حالی که هرگز به اندازه بی ام و سری 3 و یا به اندازه مدل‌های مرسدس-AMG محبوب نبود، XE چند گزینه موتور جالب و برخی ویژگی‌های عالی داشت. جگوار حتی XE Project 8 را تولید کرد، یک سدان دوست داشتنی عملکرد محور با پیشرانه 5.0 لیتری V-8 و قدرت 592 اسب بخار.

 

جگوارXF

جگوارXF.webp

بزرگترین سدان جگوار تا اواسط سال 2024 باقی ماند. اما مانند باقی اعضای خط تولید، این خودرو نیز در بحبوحه تغییر این نام تجاری به سمت الکتریکی شدن متوقف شد. آخرین نسل XF دارای انواع تریم و پیکربندی موتور، از جمله چهار سیلندر پایه تا یک V-6 سوپرشارژر و حتی برای مدت کوتاهی، 5.0 لیتری V-8.

 

جیپ Gladiator دستی

جیپ Gladiator.webp

نگران نباشید، نام جیپ گلادیاتور برای سال 2025 باقی مانده است اما جیپ گزینه Stick را برای پیکاپ آفرود متوقف کرده، به این معنی که به جای آن باید به گیربکس اتوماتیک هشت سرعته بسنده کنید.

 

لامبورگینی هوراکان

لامبورگینی هوراکان.webp
لامبورگینی هوراکان مرده است، زنده باد Temerario جدید. خودروی اسپرت دوست داشتنی لامبورگینی یک دوره تولید موفق 10 ساله داشت و به پرفروش‌ترین خودروی اسپرت این برند در تمام دوران تبدیل شد. لامبورگینی با کمک هوراکان با فروش بیش از 10000 خودرو در سال 2023 به رکوردهایی دست یافت که بهترین سال فروش این برند در تاریخش است.

 

مازراتی ghibli 

مازراتی ghibli .webpپس از 11 سال حضور در بازار، تولید این نسل از مازراتی گیبلی برای سال 2025 متوقف خواهد شد. همانطور که مازراتی بیشتر به سمت برقی شدن حرکت می‌کند، ممکن است در آینده گیبلی قدیمی جایگزین شود، شاید با یک پیشرانه الکتریکی یا هیبریدی.

 

مازراتی لوانته

مازراتی لوانته.webp
مازراتی خط تولید خود را فقط به خودروی اسپرت MC20، شاسی بلند جمع و جور Grecale و البته GranTurismo جدید کاهش می‌دهد. اما این بدان معناست که یکی از پرفروش‌ترین های برند یعنی شاسی بلند لوانته به سال 2025 نخواهد رسید. تولید رسماً در مارس 2024 به پایان رسیده!

 

مازراتی Quattroporte

مازراتی Quattroporte.webp
مانند لوانته، مازراتی تولید کواتروپورته را پس از مدل سال 2024 پایان می‌دهد. این سدان پرفورمنس پس از 10 سال در نسل فعلی خود خط تولید را ترک می‌کند و آخرین مازراتی با موتور V-8 معروف Quattroporte است.

source

توسط khodrocamp.ir