پنج مدل از ارزان ترین موتورسیکلت های چینی در جهان
روزی روزگاری دیدن خودروها و موتورسیکلتهای ساخت چین ما را به شدت عصبی میکرد. این عمدتاً به دلیل طراحیهای کاملاً کپیشده از مدل های معتبر اروپایی و آمریکایی بود، اما امروز اوضاع بسیار متفاوت است.
در واقع، موتورسیکلتهای فوقالعاده با ارزش از برندهای CFMoto و QJMotor، وارد رقابت با برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی شده اند. در حقیقت، قدرتمندترین موتورسیکلت اسپرت و کروزری ۱۰,۰۰۰ دلاری، قدرتمندترین کروزری ۵,۰۰۰ دلاری و حتا مقرونبهصرفهترین باگر در آمریکا همگی از چین میآیند.
به همین بهانه با ما همراه باشید تا با پنج مدل از مقرون به صرفه ترین و ارزان ترین موتورسیکلت های چینی بیشتر آشنا شوید.
Moto Morini Calibro 700 Bagger
قیمت: ۶.۷۰۰ دلار
Calibro 700 یک موتورسیکلت برجسته و قدرتمند کلاس کروزر در بازارهای جهانی با قیمت زیر ۸,۰۰۰ دلار است. در حالی که نسخه پایه آن از قیمت ذکرشده، قیمت پایین تری دارد، ما میخواهیم توجه شما را به برادر مجهز و آماده سفر آن یعنی مدل، Calibro 700 bagger معطوف کنیم. این موتورسیکلت تمام ویژگیها و امکانات Calibro cruiser را به همراه اجزای اضافی از جمله یک شیلد با طراحی خاص و دو باکس سفری دارد. این سبدها به طور کلی فضایی معادل ۱.۴۱۲ فوت مکعب برای ذخیرهسازی فراهم میکنند. به طور کلی، این یک موتورسیکلت چینی با طراحی چشمنواز است که همچنین عنوان مقرونبهصرفهترین باگر در آمریکا را به خود اختصاص داده است.
پیشرانه Calibro 700 از نوع موازی دوقلو و خنکشونده با آب است و حجم آن ۶۹۳ سیسی. این موتورسیکلت قدرتی معادل ۶۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۶۸ نیوتن متر دارد. علاوه بر این، گیربکس آن ۶ سرعته است و وزن خالص آن ۲۰۰ کیلوگرم است.
CFMoto Ibex 450
قیمت: ۶.۴۹۹ دلار
این موتورسیکلت کلاس ادونچر آماده برای صحرا، از همان موتوری بهره میبرد که در CFMoto 450SS مناسب پیست استفاده میشود. این خود به تنهایی نشاندهنده توانایی موتور موازی دو سیلندر CFMoto است. زیرساختهای مستحکم این موتورسیکلت شامل یک شاسی لولهای از جنس کرومولی است که با سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس KYB جلو و یک مونوشاک در عقب ترکیب شده است. رینگ های جلو ۲۱ اینچ و رینگ های عقب ۱۸ اینچ آن با لاستیکهای بدون تیوب و مناسب آفرود پوشیده شدهاند. از نظر فناوری، این موتورسیکلت دارای یک نمایشگر خمیده ۵ اینچی TFT با قابلیت بهروزرسانی OTA است. این ویژگیها باعث میشود که KTM 390 Adventure از نظر قیمت و قابلیتها یک رقیب جدی و ارزان تر داشته باشد.
پیشرانه این موتورسیکلت از نوع دو سیلندر و خنکشونده با آب است و حجم آن ۴۴۹ سیسی. این موتورسیکلت قدرتی معادل ۴۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۴۳ نیوتن متر دارد. همچنین، گیربکس آن ۶ سرعته است و وزن خشک آن ۱۷۵ کیلوگرم است.
CFMoto 450CL-C
قیمت: ۵.۷۹۹ دلار
CFMoto 450CL-C از همان موتوری بهره میبرد که در Ibex 450 مناسب صحرا استفاده میشود، هر چند در وضعیت تنظیم متفاوت و با قدرت کمتری بر روی این مدل عرضه شده است. از نظر ظاهری، این موتورسیکلت یک کروز با طراحی نئو-رترو است که دارای سیستم تعلیق بزرگ و لاستیکهای حجیم است تا جذابیت عضلانی آن را افزایش دهد. طراحی آن مینیمالیستی است و تنها عناصر هنری در باک سوخت محدود شدهاند. نورپردازی LED در تمامی قسمتها به آن ظاهری تیز و مدرن میدهد. این مدل یک صفحه نمایش TFT گرد ۳.۶ اینچی دارد.
پیشرانه CFMoto 450CL-C از نوع موازی دوسیلندر و آب خنک است و حجم آن ۴۴۹ سیسی. این موتورسیکلت قدرتی معادل ۴۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۴۰ نیوتن متر دارد. همچنین، گیربکس آن ۶ سرعته است و وزن خالص آن ۱۵۴ کیلوگرم است.
CFMoto 450SS
قیمت: ۵.۶۹۹ دلار
این موتورسیکلت دارای ظاهری فوقالعاده و قیمتی مقرونبهصرفه برای مبتدیان است. CFMoto 450SS ویژگیهای برتری را با این قیمت ارائه میدهد. طراحی تیز آن شامل عناصر آیرودینامیکی یکپارچه ای است که به بهبود جریان هوا و عملکرد موتور کمک میکند. در قلب این موتورسیکلت، یک موتور دوسیلندر موازی بسیار هیجانانگیز قرار دارد که ۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
تنها رقیب این موتورسیکلت، Kawasaki Ninja 500 است که با قدرت ۵۱ اسب بخار از آن پیشی میگیرد. این موتورسیکلت همچنین با ویژگیهای جذابی مانند سیستم اسلیپر کلاچ و کنترل کشش مجهز شده است. همچنین این مدل یک صفحه نمایش لمسی ۵ اینچی TFT با قابلیت اتصال بلوتوث بهصورت استاندارد دارد.
پیشرانه CFMoto 450SS، دارای حجم ۴۴۹ سیسی است. این موتورسیکلت قدرتی معادل ۵۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۸ نیوتن متر دارد. همچنین، گیربکس آن ۶ سرعته است و وزن خالص آن ۱۶۷ کیلوگرم است.
QJMotor SRV300
قیمت: ۴.۹۹۹ دلار
QJMotor SRV300 یک کروز V-Twin مقرونبهصرفه است و قویترین موتورسیکلت در نوع خود با قیمت زیر ۵۰۰۰ دلار است. در قلب این مدل کروزر، یک پیشرانه ۲۹۶ سیسی آب خنک قرار دارد که بیش از ۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. بنابراین، تجربهای نزدیک به یک کروز قدیمی در مقیاس کوچک را ارائه میدهد و حتا شبیه به یک هارلی دیویدسون اسپورتستر آیرون ۸۸۳ کوچک شده به نظر میرسد. طراحی SRV300 درخشان است و بام سوخت بیضی، صندلی یکپارچه و سیستم اگزوز دو به دو از زیبایی های طراحی آن به شمار می رود.
پیشرانه QJMotor SRV300 از نوع V-Twin و خنکشونده با مایع است و حجم آن ۲۹۶ سیسی است. این موتورسیکلت قدرتی معادل ۳۰.۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۶ نیوتن متر دارد. همچنین، گیربکس آن ۶ سرعته است و وزن خشک آن ۱۶۲ کیلوگرم است.
Calibro 700 ارزان ترین موتورسیکلت ها ارزان ترین موتورسیکلت های چینی
source