اخیرا بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده است، مشخص شد که شرایط جوی تاثیر زیادی روی باتری خودروهای برقی می‌گذارد. تولیدکنندگان به خوبی از این موضوع آگاه هستند و برای رفع این مشکل می‌کوشند. جالب است بدانید که استفاده زیاد از سیستم گرمایشی یا سرمایشی نیز تأثیر زیادی بر باتری دارد. دماهای پایین باعث کاهش کارایی باتری تا 30 درصد شده و دماهای بالای ۸۵ درجه فارنهایت هم روی عمر باتری اثر منفی می‌گذارند.

در دماهای پایین، لیتیوم-یون‌ها به کندی حرکت می‌کنند اما سیستم‌های گرم‌کننده باتری این امر را بی‌تاثیر خواهند کرد. این نوع از باتری‌ها نسبت به باتری‌های سربی مقاوم‌تر هستند، اما در دماهای بالای ۸۵ درجه فارنهایت سریع‌تر فرسوده می‌شوند. برای همین است که گرما هم روی عملکرد باتری تاثیر می‌گذارد.

در چنین شرایطی باید به حفظ دما برای افزایش عمر باتری دقت کرده و قبل از جدا کردن خودرو از شارژر، باتری را گرم کنند.  برخی از روش‌های نگهداری خودرو که در خودروهای معمولی کاربرد دارد، در خودروهای برقی نیز قابل استفاده خواهد بود.

محافظت از باتری خودروهای برقی می‌تواند منجر به ارائه دامنه بیشتر در هر بار شارژ شده و عمر بیشتری را به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید با انجام کارهای ساده‌ای مانند پارک کردن خودرو در سایه، عمر باتری را در دماهای بالای ۱۰۰ درجه فارنهایت افزایش دهید.

گرم کردن باتری قبل از جدا کردن از شارژر می‌تواند روی دامنه یا برد خودرو اثر مثبت گذاشته و کارایی آن را افزایش دهد. برخی از افراد به جای گرم کردن کل کابین از صندلی‌های گرم‌کننده استفاده می‌کنند. این امر به رانندگان کمک می‌کند تا بدون آنکه انرژی زیادی را برای گرمایش کل خودرو صرف کنند، گرم بمانند. بنابراین آب و هوا تأثیر قابل توجهی بر عملکرد و عمر باتری خودروهای برقی دارد. اما می‌توان با اقدامات مناسب به مدیریت دما اقدام کرد و کارایی و عمر باتری را افزایش داد.

source

توسط khodrocamp.ir