کدام واردکننده تویوتا بهترین خدمات پس از فروش را ارائه می دهد؟
سوال اصلی خریداران تویوتا های وارداتی این است که کدام شرکت واردکننده بهترین خدمات پس از فروش را به مشتریانش ارائه میدهد و خریداران بدون دردسر و نگرانی میتوانند از خودروی خود استفاده کنند.
تویوتا تنها برندی در دور جدید واردات خودرو است که مدعیان و متولیان زیادی برای عرضه دارد و هر کدام از آنها نیز محصولات تقریباً مشابهی را در سامانه یکپارچه و بازار عرضه کردهاند. باتوجهبه این قضیه تعداد زیادی از لوین، کرولا و کرولا کراس وارد بازار شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. به همین دلیل سؤال مهمی برای خریداران محصولات وارداتی جدید تویوتا به وجود آمده که کدام یک از شرکتهای واردکننده بهترین خدمات پس از فروش را به مشتریانش ارائه میکند و صاحبان تویوتاهای وارداتی کدام شرکت تقریباً بدون دردسر میتوانند از خودروهای خود استفاده کنند؟
کدام واردکننده تویوتا بهترین خدمات را ارائه میدهد؟
در پاسخ به این سؤال باید گفت که شرکت آریاک کار با در اختیار داشتن بیش از ۴۰ نمایندگی فعال در سطح کشور، موفق شده تا بهعنوان بهترین واردکننده تویوتا در امر ارائه خدمات پس از فروش و تأمین قطعات شناخته شود.
این شرکت تا کنون تویوتا لوین، کرولا و کرولا کراس را در سامانه یکپارچه عرضه کرده و همگی آنها را نیز به دست مشتریان و خریدارانش رسانده است.
البته لازم به ذکر است که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر ساله طی مراسمی برترین شرکتهای ارائهدهنده خدمات پس از فروش در سطح کشور را معرفی میکند تا مردم با بهترین شرکتهای فعال در این زمینه آشنا شوند و خودروهای خود را با اطمینان خاطر بیشتری به دست نمایندگیها و تعمیرگاههای معتبر بسپارند.
ازاینرو هر ساله بازرسی مربوطه توسط ISQI صورت میگیرد و تمامی فعالان و متخصصان این حوزه تحت بازرسی قرار میگیرند تا رتبهبندی آنها مشخص شود.
طی این مراسم که امسال در هتل المپیک برگزار شد، ISQI، آریاک کار را که با شرکت ماهان صنعت پارس یا نمایندگی مرکزی ایرتویا قرارداد بسته است، به عنوان بهترین شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش در سطح کشور معرفی کرد.
در نتیجه میتوان گفت که آریاک کار بهترین واردکننده تویوتا در ارائه خدمات پس از فروش و تأمین قطعات محسوب میشود.
بیشتر بخوانید
تعمیرگاه مرکزی ماهان صنعت پارس، برترین ارائه دهنده خدمات پس از فروش ایران شد
تویوتاهای وارداتی آریاک کار آماده تحویل به مشتریان
کرولا کراس های شرکت آریاک کار از گمرک ترخیص شد
تحویل اولین کراس اوور تویوتا در دور جدید واردات
پارامترهای ارزیابی خدمات پس از فروش
برای تشخیص این که کدام شرکت بهترین خدمات پس از فروش را به مشتریانش ارائه میدهد باید پارامترهای زیر را ارزیابی کنیم و مورد بررسی قرار دهیم تا مشخص شود که چرا و به چه دلیل یک واردکننده بهعنوان بهترین ارائهدهنده خدمات پس از فروش به خریداران تویوتا شناخته میشود.
تعداد نمایندگی فعال و گستردگی خدمات در کشور
در پاسخ به این سؤال باید گفت شرکتی که اولازهمه تعداد عاملیتهای فعال بیشتری در سطح کشور دارد میتواند خدمات گستردهتری را به مشتریانش ارائه دهد و به همین دلیل خریداران تویوتاهای وارداتی آن شرکت قادر هستند تا در اکثر شهرهای ایران از خدمات پس از فروش برای خودروی خود بهرهمند شوند.
تامین قطعات یدکی
نکته دیگر مربوط به بحث تأمین قطعات یدکی میشود؛ زیرا این روزها حتا بسیاری از مونتاژکاران داخلی نیز نمیتوانند قطعات یدکی خودروهای خود را برای ارائه خدمات پس از فروش تأمین کنند و به همین دلیل تهیه و آمادهسازی قطعه برای وارداتیها نیز کار سختی است. باتوجهبه به این موضوع و شرایط موجود، شرکتی که به کمک شبکه خدمات پس از فروش خود، توانایی تأمین قطعه برای خودروهای وارداتیاش را داشته باشد میتواند جزو برترینها قرار گیرد.
تجربه تعمیرکاران و کارمندان
در سالهای اخیر شرکتها و افراد زیادی وارد عرصه تعمیر و ارائه خدمات پس از فروش خودروها و برندهای مختلف شدهاند که البته تعداد زیادی از آنها تجربه کافی را در این زمینه ندارند و به همین دلیل مشتریان از عملکرد آنها راضی نیستند. به همین دلیل برای یک شرکت واردکننده بسیار مهم است که خدماتش توسط افراد مجرب و پرسنل حرفهای صورت گیرد تا مشتری با خیالی راحت خودرویش را به نمایندگی بسپارد و از بابت کیفیت ارائه خدمات نگران نباشد.
پاسخگویی و رضایت مشتری
از دیگر نکاتی که سیستم خدماترسانی یک شرکت باید رعایت کند جلب رضایت مشتری و پاسخگویی به مراجعین است. بهعنوانمثال درنظرگرفتن گارانتی برای کوچکترین خدمات مانند سرویسهای دورهای موجب میشود تا صاحب خودرو اعتمادش به مجموعه بیشتر شود و در صورت بروز مشکل، بدون نگرانی مجدداً به آن عاملیت مراجعه کند. در این راستا شرکت ارائهدهنده خدمات پس از فروش نیز موظف به پاسخگویی و جبران خسارت است.
در نهایت باید گفت که تمام این پارامترها توسط ISQI (شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران) مورد بازرسی قرار میگیرد و در نهایت هر ساله یک مجموعه بهعنوان بهترین ارائهدهنده خدمات پس از فروش معرفی میشود. ازاینرو طبق آخرین رتبهبندی صورتگرفته، ماهان صنعت پارس (نمایندگی مرکزی ایرتویا) بهعنوان ارائهدهنده خدمات پس از فروش شرکت آریاک کار با در اختیار داشتن بیش از ۴۰ شعبه فعال در سطح کشور، موفق شده تا مقام اول را در رتبهبندی اخیر ISQI کسب کند.
بهاینترتیب میتوان گفت که آریاک کار بهعنوان یکی از هوشمندترین واردکنندگان تویوتا توانسته از ظرفیتها و زیرساختهای ایرتویا بهرهمند شود و خدمات پس از فروش بسیار خوبی و مناسبی را به مشتریان تویوتاهای وارداتی خود ارائه دهد.
در پاسخ به این سؤال باید گفت که شرکت آریاک کار با در اختیار داشتن بیش از ۴۰ نمایندگی فعال در سطح کشور، موفق شده تا بهعنوان بهترین واردکننده تویوتا در امر ارائه خدمات پس از فروش و تأمین قطعات شناخته شود.
آریاک کار ایرتویا تویوتا ماهان صنعت پارس مهام خودرو
source