پرفروش ترین برندهای موتورسیکلت جهان در سال 2024

هوندا GB350S 2025
هوندا GB350S 2025

فهرست برندهای موتورسیکلت پرفروش جهان در سال ۲۰۲۴ تحت سلطه هوندا است. در بین ۱۰ برند برتر، سه تولیدکننده ژاپنی، سه تولیدکننده هندی و چهار تولیدکننده چینی وجود دارند. همچنین برند Yadea به‌عنوان بهترین تولیدکننده متخصص در زمینه موتورسیکلت‌های برقی شناخته می‌شود.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

در طول نه ماه اول سال ۲۰۲۴، صنعت جهانی موتورسیکلت (شامل موتورسیکلت‌های سبک، اسکوتر و آندربون)، رشد قابل توجهی معادل +۵.۷% را تجربه کرد و بیش از ۴۹.۴ میلیون فروش داشت و پیش‌بینی می‌شود رکورد جدیدی را ثبت کند. لطفاً توجه داشته باشید که داده‌ها فقط شامل موتورسیکلت‌های دو و سه‌چرخ در دسته‌های اسکوتر، آندربون، موتورسیکلت‌های سبک و موتورسیکلت‌های معمولی است.

با نگاهی به داده‌های فروش ترکیبی در ۹۲ کشوری، که این ارزیابی از داده های آن ها صورت گرفته است، رتبه‌بندی ۱۰ برند برتر تغییرات کمی نسبت به سال گذشته دارد که در آن دو سازنده چینی رشد قابل توجهی در بخش فروش نسبت به سال گذشته پیدا کرده اند.

اما از بالاترین رتبه شروع کنیم، رهبر بازار، همان‌طور که در ۵۰ سال گذشته بوده، هوندا است. با سهم بازار نزدیک به ۳۰%، این برند تسلط مطلقی بر صنعت دارد. امسال هوندا رشد ۷.۹% را تجربه کرده و به ۱۴.۹ میلیون فروش رسیده است، با بازارهای رو به رشد سریع مانند بوسنی (+۱۲۷.۹%)، اوکراین (+۱۲۶.۱%) و ترکیه (+۹۸.۳%).

در جایگاه دوم، برند هندی Hero Motor قرار دارد که با ۴.۵ میلیون فروش در نه ماه اول (+۸.۰%) رتبه خود را ثبت کرده است. بازارهای سریع‌الرشد برای Hero شامل کاستاریکا (+۱۲۷.۳%)، آفریقای جنوبی (+۴۶.۵%) و کنیا (+۲۶.۱%) است.

یاماها در جایگاه سوم با ۳.۶ میلیون فروش (+۶.۵%) قرار دارد و در مغولستان (+۴۲۵۰%)، ایسلند (+۲۲۵%) و آلبانی (+۱۰۰%) به شدت رشد کرده است.

برند Yadea، متخصص موتورسیکلت‌های برقی، در جایگاه چهارم با ۳.۱ میلیون فروش (-۱.۹%) قرار دارد و بازارهای رو به رشد سریع آن شامل مالزی، مقدونیه و مولداوی است.

TVS Motor در جایگاه پنجم با ۲.۸ میلیون فروش (+۱۵.۳%) قرار دارد و کشورهایی که امسال برند تی وی اس در آن ها رشد کرده است، شامل اوکراین (+۷۳۳%)، ترکیه (+۹۱.۳%) و نیکاراگوئه (+۶۸.۳%) هستند.

باجاج در جایگاه ششم با ۲.۲۵ میلیون فروش (+۱۲%) قرار دارد و عملکرد قدرتمند آن در بازار هند یکی از عوامل رشد آمار فروش این برند است، همچنین امسال در کشورهایی مانند برزیل (+۱۱۷.۴%)، تایلند (+۵۶.۴%) و لتونی (+۵۰%) توانسته است از نظر فروش محصولات رشد خوبی را به ثبت برساند.

هاوجو در جایگاه هفتم با ۱.۴۶ میلیون فروش (-۵.۱%) قرار دارد و در کشورهای کلمبیا (+۵۰۰%)، کنیا (+۴۲۷%) و پاراگوئه (+۵۴.۲%) به سرعت در حال رشد است.

سوزوکی در جایگاه هشتم با ۱.۳ میلیون فروش (+۷.۱%) قرار دارد و بازارهای سریع‌الرشد آن شامل اوکراین (+۳۷۰۰%)، آلبانی (+۱۱۰۰%) و بوسنی (+۳۰۰%) است.

لونسین در جایگاه نهم (بدون احتساب واژه) با ۹۶۴,۵۷۲ فروش در نه ماه اول قرار دارد و در اسراییل (+۲۹۰۰%)، جمهوری چک (+۳۶۲%) و پاناما (+۹۰.۸%) به سرعت در حال رشد است.

زونگشن با ۹۵۵,۱۷۶ فروش (+۱.۳%) در جایگاه دهم قرار دارد و بازارهای سریع‌الرشد آن شامل آلبانی (+۳۳۳%)، مغولستان (+۱۷۰%) و فرانسه (+۱۰۵%) است.

source

توسط khodrocamp.ir