در نخستین همایش قطعه‌سازان زنجیره تأمین کرمان موتور، مدیرعامل شرکت کادک با تأکید بر اهمیت بهبود مستمر در روند تولید، به چالش‌ها و برنامه‌های آتی این شرکت برای ارتقاء کیفیت قطعات پرداخت. وی همچنین سیاست‌های جدید کادک را در خصوص همکاری با قطعه‌سازان، قیمت‌گذاری و استفاده از تکنولوژی‌های نوین برای سال‌های آینده مطرح کرد.

در نخستین همایش قطعه‌سازان زنجیره تأمین کرمان موتور، علی بهرامی، مدیرعامل شرکت کادک، ضمن اشاره به سیاست‌های اصلی این شرکت، تأکید کرد که هدف کادک بهبود مستمر کیفیت تولید است. وی گفت: “ما به دنبال جلوگیری از تکرار هرگونه اشکال در کیفیت قطعات توسط تأمین‌کنندگان خود هستیم و این هدف را از طریق نظارت دقیق و همکاری مستمر محقق خواهیم کرد.”

بهرامی با اشاره به اینکه کادک با ۱۴۳ تأمین‌کننده قطعه در ۱۷ استان کشور همکاری دارد، افزود: “این شرکت بیش از ۲ هزار شماره فنی قطعات برای کرمان موتور را در کشور تولید می‌کند.”

وی در ادامه بیان کرد: “یکی از اولویت‌های اصلی کرمان موتور، تأمین قطعات از یک منبع مشخص است. ما در تولید هر قطعه نیاز به بیش از یک شریک تجاری نخواهیم داشت، مگر در شرایطی خاص که محدودیت‌ها ما را به جستجوی منابع دیگر وادار کند.”

 

رویکرد جدید کادک در قراردادها

مدیرعامل کادک درخصوص قراردادهای این شرکت با قطعه‌سازان توضیح داد که به‌دلیل خصوصی بودن هر دو طرف، شرایط قراردادها با توجه به انتظارات منطقی و بدون ایجاد بار حقوقی و قضایی پیش می‌رود. وی افزود: “ما هیچ قرارداد حقوقی و قضایی با زنجیره تأمین نداریم و همه مسائل با مذاکره و توافقات دوجانبه حل‌وفصل شده است.”

 

حرکت به سمت توسعه فناوری‌های روز

بهرامی یکی از چالش‌های اصلی در صنعت قطعه‌سازی را عدم تطبیق برخی شرکت‌ها با تکنولوژی‌های جدید دانست و گفت: “بسیاری از قطعه‌سازان هنوز مشغول تولید قطعات قدیمی مانند پراید و پژو هستند. ما نیاز داریم که به سمت تولید قطعات با تکنولوژی‌های پیشرفته و روز دنیا حرکت کنیم تا بتوانیم در بازار رقابتی باقی بمانیم.”

 

تدوین استراتژی تیرینگ برای قطعه‌سازان

وی همچنین از برنامه کادک برای تدوین اساسنامه تیرینگ قطعه‌سازان در سال آینده خبر داد و گفت: “برای بهینه‌سازی زنجیره تأمین، باید به سمت تیرینگ شدن حرکت کنیم. در این راستا، کادک اقدام به تدوین استراتژی تیرینگ خواهد کرد که در سال آینده عملیاتی می‌شود.”

 

چالش قیمت‌گذاری قطعات

بهرامی یکی دیگر از چالش‌های صنعت قطعه‌سازی را قیمت‌گذاری قطعات داخلی دانست و توضیح داد: “قیمت بسیاری از قطعات تولیدی داخلی بین ۴۰ تا ۴۵ درصد بیشتر از قطعات خارجی است. در حال حاضر، ۳۰ تا ۴۰ درصد از قطعات نیاز به بازنگری در قیمت‌گذاری دارند تا به رقابت‌پذیری بیشتری دست یابیم.”

 

لزوم توجه به شاخص‌های کلیدی در آینده

مدیرعامل کادک همچنین به هفت شاخص کلیدی برای آینده صنعت قطعه‌سازی اشاره کرد و گفت: “در سال ۲۰۲۵، باید به مواردی همچون هوش مصنوعی، تحلیل داده‌ها، مزیت رقابتی، مدیریت ریسک، تغییر استانداردهای زیست‌محیطی و منابع انسانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.”

 

خاتمه و نگاه به آینده

بهرامی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی برای بهبود شرایط زندگی مردم، خاطرنشان کرد: “از تیم کادک و تمامی تأمین‌کنندگان انتظار داریم که با برنامه‌ریزی و تلاش مستمر، گامی مؤثر در بهبود وضعیت خودروهای ایرانی و رضایت مردم بردارند.”

source

توسط khodrocamp.ir