به نقل از یک منبع آگاه:
تولید سیتروئن C۳-XR در سایپا کاشان شروع شد
عصر خودرو- شرکت سایپا-سیتروئن که سال های ابتدایی دهه ۹۰ به عنوان جوینت-ونچر بین ایران و فرانسه برای تولید سیتروئن C۳ و چند محصول دیگر فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از شروع تحریم ها فعالیت به حالت تعویق درآمد. اکنون بعد از گذشت نزدیک به یک دهه، خبرهایی شنیده می شود که خط تولید این شرکت برای مونتاژ نسخه XR دوباره به راه افتاده است.
به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از منابع آگاه سایت سایپا کاشان که به کارخانه سایپا-سیتروئن معروف است تولید آزمایشی خودرو C3-XR را آغاز کرده است.
این خودرو قبل تر با نام سییلک در گروه سایپا معرفی شده بود اما در آخرین نمایشگاهی که سایپا حضور داشت اعلام شد که نام محصول قرار است همان C3-XR باشد.
بر اساس برنامه ای که در طرح تجاری توافق شده توسعه همکاریهای سایپا و سیتروئن آمده بود، شرکت سایپاسیتروئن ابتدا با عرضه خودرو هاچبک C3 و با قوای محرکه 1.6 توربو، جایگاه منحصر به فرد خود در بازار خودرو ایران را، ایجاد می نمود و سپس با عرضه دو مدل کراس اوور و صندوقدار مبتنی بر همین پلتفرم(سکو) و با ایجاد تنوع در قوای محرکه، حضور خود در بازار خودرو ایران را تثبیت و تقویت می نمود.
لذا بر اساس این شرایط جدید، دومین محصول برنامه ریزی شده قبلی در توسعه سبد محصولات حاصل از سرمایه گذاری مشترک، به زودی وارد بازار ایران خواهد شد.
خودروی دوم برنامه ریزی شده برای عرضه در بازار ایران همان خودرو C3- XR است که مدل کراس اوور از خانواده محصولات مبتنی بر پلتفرم C3 است.
لازم به ذکر است که خودروهای کراس اوور کلاس B، از جمله خودروهای مورد نیاز بازار ایران و دارای تقاضای بالا است و مدلهای متنوع از این خودرو با سطح آپشن های(امتیازات) متفاوت به تدریج به بازار عرضه خواهد شد.
لازم به ذکر است که با توجه به گذشت زمان از عرضه این محصول مطابق با برنامه اولیه توافق شده در سرمایه گذاری مشترک، این خودرو در ظاهر بیرونی(نمای جلو و عقب) و همچنین تریم داخل و قوای محرکه، به روزآوری شده است.
با توجه به برنامه ریزی های انجام شده قبلی در شرکت سایپاسیتروئن و تلاش های صورت پذیرفته اخیر، هم اکنون خطوط تولید(شامل خط بدنه، رنگ و مونتاژ) این خودرو، آماده بهره برداری است.
با توجه به روابط ایجاد شده قبلی با تامین کنندگان داخلی و توسعه این روابط در شرایط فعلی، این خودرو با تیراژ اقتصادی و ابتدا با ساخت داخل 20 درصد، وارد بازار شده و به تدریج ساخت داخل آن تا 50 درصد افزایش خواهد یافت و به عنوان یکی از محصولات اصلی شرکت سایپاسیتروئن در بازار ایران خواهد بود.
هنوز اطلاعات دقیقی از سوی خود شرکت به صورت مستقیم اعلام نشده است.
source