بوهمرلند ۶۰۰ ؛ حراج طولانی ترین موتورسیکلت جهان

بوهمرلند ۶۰۰
بوهمرلند ۶۰۰

یک موتورسیکلت کلاسیک نادر به حراج گذاشته شده است. این موتورسیکلت، بوهمرلند ۶۰۰ سی‌سی است که طولانی‌ترین موتورسیکلت تولیدی در جهان به شمار می‌رود و ۳.۱ متر طول دارد. تقریباً ۷۰۰ دستگاه از آن ساخته شده که در دهه‌های ۲۰ و ۳۰ در چکسلواکی تولید شده‌اند، اما تنها حدود سی دستگاه از آن‌ها امروز باقی مانده است.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

چکسلواکی در توسعه صنعت موتورسیکلت اروپا از اوایل قرن بیستم نقش مهمی ایفا کرد و مسئول بسیاری از طراحی‌های نوآورانه بود. به‌واقع، شرکت چکی لورین و کلمان یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که در سال ۱۹۰۵ موتورسیکلت چهار سیلندر را معرفی کرد.

یکی از موتورسیکلت‌های مشهور چکسلواکی، بوهمرلند است که از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۳۹ تولید می‌شد. بوهمرلند، که توسط آلبین لیبیش طراحی شده است، از یک موتور تک سیلندر با سیستم خنک‌کننده هوا و چهارزمانه با قطر/کورس ۸۰x۱۲۰ میلی‌متر با ظرفیت ۶۰۳ سی‌سی بهره می‌برد. در حالی که، پیشرانه آن یک نسخه معمولی بود، اما اجزای پیشرفته بدنه بوهمرلند به هیچ وجه معمولی نبودند و شامل یک شاسی لوله‌ای دوگانه بلند، چرخ‌دنده جلو با فنرهای کوئل و برای اولین بار در یک موتورسیکلت، دارای رینگ های آلیاژی ریخته‌گری شده بودند که تا دهه ۱۹۷۰ به‌طور گسترده‌ای پذیرفته نشدند.

مدل‌های مختلفی با طول‌های متفاوت فاصله محور ساخته شدند که مشهورترین آن‌ها مدل سه‌نفره لانگ‌تورین است که به دلیل داشتن طولانی‌ترین فاصله محور بین موتورسیکلت‌های تولیدی معروف است. تمام بوهمرلندها از موتور ۶۰۳ سی‌سی چهار زمانه لیبیش بهره می‌بردند، به جز یک مدل دوزمانه ۳۴۸ سی‌سی که در سال ۱۹۳۸ قبل از توقف تولید به دلیل شروع جنگ معرفی شد. تا آن زمان، کارخانه لیبیش در شونلینه در سودتنلند حدود ۳۰۰۰ موتورسیکلت از انواع مختلف تولید کرده بود. برآورد می‌شود که تنها حدود ۳۰ دستگاه بوهمرلند در سراسر جهان وجود دارد.

این نسخه از بوهمرلند که به حراج گذاشته شده است، در سال ۲۰۰۶ توسط مالک قبلی خریداری شده و یک بازسازی بر روی آن صورت گرفته است. به وضوح، بوهمرلند برای مدت طولانی استفاده نشده و ممکن است پیش از آن‌که دوباره استفاده شود، به بازسازی دقیق یا بازسازی گسترده‌تری نیاز داشته باشد.

ویژگی‌های قابل توجه این موتورسیکلت خاص شامل جعبه‌دنده استورمی آرچر، کاربراتور بینگ، مجموعه‌ روشنایی و بوق و یک جعبه بار فیبرشیشه‌ای در عقب است. همراه با موتورسیکلت، پرونده‌ای قابل توجه از مستندات آلمانی شامل مکاتبات، مدارک TüV و مدارک ثبت‌نام موجود است. هر مدل بوهمرلند به طور کامل، از جمله موتور، توسط یک سازنده ساخته شده بود که آن را به یک نمونه منحصر به فرد و غیرقابل تقلید تبدیل می‌کند، کارشناس، داویده ماریلی می‌گوید: «این حراج فرصتی نادر برای به دست آوردن یک قطعه زنده از تاریخ موتورسیکلت‌سواری را ارائه می‌دهد.»

ویژگی‌های منحصربه فرد بوهمرلند ۶۰۰

بوهمرلند به دلیل شاسی لوله‌ای بسیار بلند و رینگ های آلومینیومی خود متمایز است، قطعه ای که امروز به طور گسترده در موتورسیکلت‌ها استفاده می‌شود، اما برای آن زمان نوآورانه بود. همچنین رنگ قرمز و زرد آن بسیار زنده و غیرمتعارف بود.

این موتورسیکلت کاملاً کاربردی و دارای پلاک معتبر است که به آن اجازه می‌دهد در اکثر کشورهای اروپایی به طور قانونی تردد کند. همچنین مالکیت فعلی آن متعلق به یک کسب‌وکار خانوادگی از کلکسیونرها در شمال ایتالیاست.

حراج این بوهمرلند در کاتاویکی در حال برگزاری‌ست و در روز یکشنبه، ۲۹ دسامبر ۲۰۲۴، به پایان می‌رسد، زمانی که این نمونه بسیار نادر به فروش خواهد رسید. کارشناسان کاتاویکی ارزش آن را بیش از ۸۰،۰۰۰ یورو تخمین می‌زنند. اخیراً، یک مدل غیرکارکرده در حراج به قیمت ۵۳،۰۰۰ پوند فروخته شده است.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال
تلگرام
و
اینستاگرام
اسب بخار دنبال کنید.

source

توسط khodrocamp.ir