پنج مدل از بهترین موتورسیکلت های اسپرت جهان برای سال 2025

بهترین موتورسیکلت های اسپرت ۲۰۲۵
بهترین موتورسیکلت های اسپرت ۲۰۲۵

اگرچه بازار موتورسیکلت‌های اسپرت از اوج خود در اواخر دهه ۱۹۸۰ تا اوایل ۲۰۰۰ به شدت افت کرده است، اما در حال بازگشت است.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

برای سال‌ها، محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های اسپرت حجم متوسط، موتورسیکلت‌های چهار سیلندر خطی ۵۹۹ سی‌سی ژاپنی بودند، در حالی که، چند موتور V-twin و سه‌سیلندر خطی اروپایی به تدریج به این جمع اضافه شدند. سوپربایک‌ها معمولاً بین ۷۵۰ تا ۱۰۰۰ سی‌سی چهار سیلندر خطی بودند، یا انواع مختلفی از V-twin و بعدها V-4 با حجم‌های مختلف، بسته به این‌که قانون‌گذاران چگونه سعی داشتند رقابت را متعادل کنند. البته، با توجه به این‌که همیشه مسابقه در ذهن مهندسان بوده است، این موتورسیکلت‌ها به شدت متمرکز و همچنین گران‌تر شدند. بسیاری از این موتورسیکلت ها آن‌قدر از واقعیت‌های سواری در خیابان دور شدند که مصرف‌کنندگان به دنبال گزینه‌های دیگری رفتند.

در حالی که هنوز تعدادی از موتورسیکلت‌های محبوب در این محدوده‌ها قرار دارند، مصرف‌کنندگان اکنون می‌توانند از این واقعیت خوشحال شوند که نسل جدیدی از موتورسیکلت‌های اسپرت در سال‌های اخیر وارد بازار شده‌اند. تمرکز جدید بر قابلیت رانندگی و کاربردی بودن است، بدون این‌که واقعیت این موضوع فراموش شود که موتورسیکلت‌های اسپرت باید دارای عملکرد و سرگرمی باشند.

یاماها YZF-R9 مدل ۲۰۲۵

بهترین موتورسیکلت های اسپرت ۲۰۲۵
بهترین موتورسیکلت های اسپرت ۲۰۲۵

برای عاشقان موتورسیکلت‌های اسپرت، این موتور یکی از هیجان‌انگیزترین مدل‌هایی است که در مدت زمان نسبتاً طولانی در ژاپن تولید شده است. در حالی که، یاماها YZF-R1 به عنوان پرچم‌دار موتورسیکلت‌های اسپرت این شرکت ادامه می‌دهد، متأسفانه R6 در سال ۲۰۲۰ کنار گذاشته شد و در حالی که، R6 نمونه‌ای کامل از موتورسیکلت‌هایی است که تمام تمرکز خود را بر روی مسابقه گذاشته و به رفتار در خیابان توجهی نداشته است، R9 وعده می‌دهد که به طور قابل توجهی متعادل‌تر خواهد بود.

توان خروجی یاماها MT-09 ، ۱۰۷.۲ اسب بخار در ۹،۹۵۰ دور در دقیقه و ۸۵ نیوتن متر گشتاور در ۷،۰۵۰ دور در دقیقه است. شاسی دارای فریم متفاوتی نسبت به MT است و هندسه‌ای تهاجمی‌تر دارد، در حالی که، تعلیق کاملاً قابل تنظیم KYB و ترمزهای Brembo Stylema از نقاط قوت آن هستند. همچنین مجموعه کاملی از کمک‌های الکترونیکی برای راننده به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

آپریلیا Tuono 660 Factory مدل ۲۰۲۵

بهترین موتورسیکلت های اسپرت ۲۰۲۵
بهترین موتورسیکلت های اسپرت ۲۰۲۵

آپریلیا Tuono 660 Factory نمونه‌ای کامل از نسل جدید موتورسیکلت‌های اسپرت است که در اولویت‌های طراحی خود به سواری در دنیای واقعی توجه ویژه‌ای دارد. این موتورسیکلت با موتور ۶۵۹ سی‌سی دو سیلندر موازی آپریلیا تغذیه می‌شود که بر روی گشتاور و قابلیت رانندگی برای سواری شهری تأکید دارد. خروجی ادعایی آن ۱۰۵ اسب بخار است که ۵ اسب بخار بیش‌تر از مدل قبلی است.

به‌روزرسانی‌های شاسی شامل ارتقا به سیستم تعلیق ۴۳ میلی‌متری Öhlins NIX 30 و شوک STX 46 است که هر دو کاملاً قابل تنظیم هستند. ترمزهای Brembo و وزن ادعایی ۱۸۰ کیلوگرم، این موتورسیکلت را به یک مدل پرسرعت و با عملکرد بالا تبدیل می‌کند. طراحی به‌روزشده، پنل زیرین موتورسیکلت قبلی را کنار گذاشته و آن را به یک موتورسیکلت نیکد واقعی نزدیک‌تر کرده است.

کانسپت سوپرشارژ V3 هوندا

بهترین موتورسیکلت های اسپرت ۲۰۲۵
بهترین موتورسیکلت های اسپرت ۲۰۲۵

هنوز به طور رسمی مشخص نیست که این کانسپت از برند هوندا تولید خواهد شد یا خیر. موتور V-3 دارای دو سیلندر مایل به جلو و سیلندر سوم است که به سمت عقب در یک زاویه ۷۵ درجه قرار دارد. منابع ادعا می‌کنند که حجم موتور حدود ۸۵۰ سی‌سی است. این چیدمان موتور را به طور طبیعی جالب می‌کند، اما قدرت اضافی از یک سوپرشارژر برقی که درست بالای مجموعه سیلندرهای جلو قرار دارد، حاصل می‌شود.

مزیت یک واحد برقی این است که به سرعت موتور برای تولید فشار وابسته نیست، به این معنی که می‌تواند برای کمک به ایجاد گشتاور در دورهای پایین بچرخد و همچنین از تأخیرهایی که موتورسیکلت‌های توربوی نسل‌های اولیه دچار آن بودند، جلوگیری کند.

دوکاتی Streetfighter V2 مدل ۲۰۲۵

بهترین موتورسیکلت های اسپرت ۲۰۲۵
بهترین موتورسیکلت های اسپرت ۲۰۲۵

برای سال ۲۰۲۵، دوکاتی نه‌تنها یک موتور جدید با حجم ۸۹۰ سی‌سی و V-twin 90 درجه با سوپاپ‌های کنترل‌شده با فنر به جای سیستم سنتی desmodromic تولید کرده است، بلکه این موتور جدید را بر روی Streetfighter جدید نصب کرده است.

این موتور ادعا می‌کند که ۱۲۰ اسب بخار در ۱۰،۷۵۰ دور در دقیقه و ۹۲ نیوتن متر گشتاور در ۸،۲۵۰ دور در دقیقه تولید می‌کند و در موتورسیکلتی قرار دارد که وزن آن بدون سوخت فقط ۱۷۷ کیلوگرم است.

سیستم ترمز توسط ترمزهای M50 Monoblock برمبو در جلو تأمین می‌شود، در حالی که تعلیق کاملاً قابل تنظیم در مدل پایه ترکیبی از Marzocchi/KYB است یا در مدل S تماماً از Öhlins استفاده شده است. همچنین برای کسانی که به دنبال موتورسیکلت نیکد نیستند، Panigale V2 جدید خواهر اسپرت Streetfighter است.

ام وی آگوستا F3 Competizione مدل ۲۰۲۵

بهترین موتورسیکلت های اسپرت ۲۰۲۵
بهترین موتورسیکلت های اسپرت ۲۰۲۵

از نظر بصری، MV Agusta F3 Competizione به شدت با سبک و طراحی ایتالیایی خود جذاب است. رنگ و جزییات ظریف اما شیک این موتورسیکلت، آن را بلافاصله مطلوب می‌کند، اما با نگاهی عمیق‌تر به جزییات و مشخصات آن باعث می‌شود که ما به شدت تحت تأثیر قرار بگیریم.

موتور این موتورسیکلت یک موتور سه‌سیلندر خطی ۷۹۸ سی‌سی است که MV ادعا می‌کند با سیستم اگزوز تیتانیومی Akrapovič و ECU کیت مسابقه، ۱۶۰ اسب بخار در ۱۳،۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند.

source

توسط khodrocamp.ir