درحقیقت فولکس‌واگن، آرتون را برای تصاحب بیشتر بازار سدان‌های اسپرت به‌بازار عرضه کرده که حدود پنج سال است توانسته در بازار اتحادیه‌اروپا، آمریکای شمالی و خاورمیانه جزو پرفروش‌ترین محصول این خودروساز آلمانی باشد.

استایل زیبا و البته هیجان‌انگیز

آرتون بر پایه و پلت‌فرم MQB فولکس‌واگن شکل گرفته است. این خودرو با توجه به‌نوع طراحی بدنه و فرمت کمانی یا خمیده سقف، حس کوپه را القا می‌کند. به‌تازگی کمپانی فولکس‌واگن از نسخه پرفورمنسی و اسپرت آرتون با پسوند R رونمایی کرد. این سدان کوپه آلمانی به‌لطف خطوط اتوکشیده و تیز روی بدنه، کاراکتری خاص و نافذ دارد. درواقع آرتون R با فیس‌لیفت جزئی نیز مواجه شده است. از مهم‌ترین تغییرات ظاهری می‌توان به، به‌روزرسانی گرافیک چراغ‌های جلو و تغییراتی در سپر جلو اشاره کرد. در ادامه این تغییرات در نمای عقب نیز شاهد به‌روزرسانی گرافیک چراغ‌های عقب، سپر و مجموعه دیفیوزر و سراگزوزها هستیم. آرتون R در بازار ایالات‌متحده جزو یکی از خودروهای موفق این بازار است.

فضای داخلی مدرن و باکیفیت

با ورود به‌کابین آرتون شاهد طراحی مینیمال، درعین حال هوشمندانه و اسپرت هستیم. نمایشگر 10.25 اینچی با قابلیت اتصال به اپل کارپلی و اندروید اتو در کنسول میانی و کلاستر 10 اینچی، فضای مدرن و خلوتی را فراهم آورده است. صندلی اسپرت، غربیلک‌فرمان اسپرت با نشان R و دو پدال شیفتر بزرگ پشت فرمان، رانندگی با این خودرو را اسپرت و هیجان‌انگیز می‌کند. درعین حال غربیلک‌فرمان این خودرو و پدال‌های شیفتر پشت آن، مشابه فولکس‌واگن R است. استفاده از متریال آلکانترا و قطعات دکوراتیو کرومی از دیگر جاذبه‌های آرتون R هستند. فهرست بلندبالایی از سیستم‌هایی چون کروزکنترل هوشمند، سیستم پیشگیری از برخورد جلو، پارک اتوماتیک، سیستم کمکی رانندگی، دوربین 360 درجه، سیستم پایش نقاط کور، سیستم شناسایی عابرپیاده منطبق بر ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار انحراف از مسیر و… در این سدان تعبیه شده است.

مشخصات فنی

قلب تپنده آرتون را یک موتور 4 سیلندر به‌حجم 1984 سی‌سی TSI تشکیل می‌دهد. این پیشرانه مجهز به‌سیستم توربوشارژ و پاشش سوخت مستقیم است که حداکثر 320 اسب‌بخار قدرت را بین 5350 تا 6500 آرپی‌ام (دور در دقیقه) تولید می‌کند.

همچنین حداکثر گشتاور این موتور 420 نیوتون‌متر در 2000 تا 5350 آرپی‌ام است. این قدرت و گشتاور بالا به‌کمک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک DSG به‌چهار چرخ منتقل می‌شود. باتوجه به این‌که آرتون R سدان اسپرت است، سیستم چهارچرخ‌محرک فورموشن آن مطابق بر مدیریت گشتاور، قدرت را بین چهار چرخ توزیع می‌کند.

همچنین سیستم کنترل تطبیقی شاسی به‌منظور کنترل سیستم تعلیق تعبیه شده است. این سیستم با هماهنگی با سیستم کنترل دینامیکی، سیستم کنترل کشش و فرمان الکتریکی می‌تواند پایداری خودرو را درسطح بالایی نگه دارد. پنج حالت مختلف رانندگی کامفورت (راحتی)، اسپرت، اسپرت‌پلاس، ریس (مسابقه‌ای) و منحصربه‌فرد در این خودرو تعبیه شده است.

با انتخاب حالت اسپرت پلاس و ریس (مسابقه‌ای) میزان ارتفاع خودرو تا حدود 25 میلی‌متر کاهش می‌یابد. این کاهش ارتفاع به‌سختی فنربندی و درنهایت پایداری بالای خودرو منتهی می‌شود. از دیگر ویژگی‌های خاص آرتون R سیستم کنترل پایداری الکترونیکی منحصربه‌فرد است.

این سیستم نسبت به‌نسخه‌های استانداردی که در خودروهای روز تعبیه شده‌، متفاوت است. این سیستم باتوجه به‌هماهنگی با سیستم تعلیق فعال منجر به‌کنترل دامپرها (کمک‌فنرها) شده و در نهایت پایداری خودرو را مدیریت می‌کند. از سوی دیگر تایرهای 45/245 با رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی روی این خودرو نصب شده است.

سایز رینگ متناسب با استایل بدنه و سیستم تعلیق است و همین مساله سبب شده است کیفیت سواری کاهش پیدا نکند. در زمینه ایمنی نیز سیستم ترمز خودرو مجهز به‌دیسک‌های سرامیکی و لنت‌های سرامیکی هستند.

کمپانی فولکس‌واگن نسخه قدرتمند از آرتون را که با پسوند R شناخته می‌شود، با قیمت 43 هزار و 570 دلار به‌بازار آمریکای‌شمالی عرضه کرده است. همچنین آرتون از سال 2023 میلادی راهی بازار نشده و تولید آن متوقف شده است.

source

توسط khodrocamp.ir