موتورسیکلت هشت سیلندر برند سوئو ؛ تلاش چینی ها برای رقابت با هوندا

موتورسیکلت هشت سیلندر سوئو
موتورسیکلت هشت سیلندر سوئو

موتورسیکلت الهام‌گرفته از هوندا رون، دومین موتورسیکلت با پیشرانه هشت سیلندر تخت برند سوئو است.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

اوایل امسال، شرکت خودروسازی چینی گریت وال موتورز با جفتی از موتورسیکلت‌های بزرگ و تورینگ که توسط اولین پیشرانه هشت سیلندر تخت در جهان، که به‌طور خاص برای موتورسیکلت‌ها طراحی شده است، وارد عرصه موتورسیکلت سازی شد. حالا موتورسیکلت دیگری که از همین پیشرانه استفاده می‌کند در حال انجام آزمایش‌های نهایی در آلمان مشاهده شده و به وضوح یک موتورسیکلت کروز با الهام از مدل‌های هوندا رون و F6C است.

گریت وال موتورز یک زیر برند موتورسیکلت به نام سوئو ایجاد کرده است که به‌طور خاص برای ورود به دنیای موتورسیکلت‌سازی طراحی شده است و دو محصول اول این شرکت، موتورسیکلت‌های S2000ST و S2000GL با الهام از گلدوینگ بودند. مدل اول فقط دارای جعبه‌های کناری مانند گلدوینگ استاندارد است و مدل دوم دارای صندلی مسافر به سبک صندلی‌های راحتی و جعبه بالایی مشابه گلدوینگ تور است. در حالی‌که، این می‌تواند به‌عنوان یک نمونه دیگر از کپی‌برداری چین از طراحی‌های موجود دیده شود، پیام عمیق‌تری در آن نهفته است: «گلدوینگ یک مدل پرچم‌دار از بزرگ‌ترین شرکت موتورسیکلت‌سازی جهان است و مدل‌های S2000 با این هدف تولید می شوند که یک قدم جلوتر از هوندا بردارند، یک نمونه از این تلاش ها استفاده از پیشرانه هشت سیلندر به جای شش سیلندر است. هشت دنده به همراه دنده‌عقب در یک انتقال نیمه‌خودکار با کلاچ دوگانه به جای هفت دنده از هوندا؛ قدرت بیش‌تر، ظرفیت بیش‌تر، تکنولوژی بیش‌تر و البته وزن بیش‌تر.

نسخه کروزر سوئو، پیشرانه مدل‌های موجود S2000 را قرض گرفته است. این پیشرانه ۱۵۲ اسب بخار از ۱,۹۹۹ سی‌سی، هشت سیلندر و ۳۲ سوپاپ تولید می‌کند که حدود ۲۷ اسب بخار بیش‌تر از پیشرانه شش سیلندر ۱,۸۳۳ سی‌سی گلدوینگ هوندا است. این موتور در شاسی‌ قرار دارد که همچنین طراحی هوندا را تقلید می‌کند. همچنین برند سوئو تغییرات چشم‌گیری در سیستم تعلیق و طراحی ایجاد کرده است تا پیشرانه تورینگ را به یک کروز تبدیل کند.

در پشت چرخ جلوی این کروز، جفت رادیاتور repositioned که به صورت عمودی نصب شده است و به طور مستقیم با جریان هوا روبه‌رو هستند، وظیفه خنک کاری موتور هشت سیلندر را برعهده دارند. مخزن سوخت شکل سنتی‌تری دارد که یادآور هوندا رون است و به نظر می‌رسد همین موتورسیکلت الهام‌بخش صندلی ضخیم ‌پددار و اگزوزهای دوگانه بزرگ با خروجی‌های برش‌خورده باشد. در حالی‌که، گل‌گیر عقب به طراحی جدیدتر هوندا F6C شباهت دارد.

رینگ ها و ترمزهای برمبو به‌طور مستقیم از مدل‌های S2000 منتقل شده‌اند، اما این مدل کروز فاقد صفحه‌نمایش لمسی بزرگ ۱۲.۳ اینچی S2000 است. به جای آن، یک نمایشگر دایره‌ای با پس‌زمینه کروم وجود دارد، اما مانند S2000 دارای یک دکمه انتخاب چرخشی در بالای مخزن برای کنترل عملکردهای مختلف است. نبود اهرم کلاچ تأیید می‌کند که این موتورسیکلت دارای همان انتقال نیمه‌خودکار با کلاچ دوگانه و هشت دنده است. مانند مدل‌های دیگر، هچنین تمام سیستم های برقی و الکترونیکی این مدل از برند بوش استفاده شده است.

بسیاری از مردم جهان بر این باورند که موتورسیکلت‌های ساخته شده در چین ارزان هستند، اما وضعیت در مورد موتورسیکلت‌های سوئو این‌طور نیست. در بازار داخلی، مدل‌های S2000 از معادل ۳۰,۰۰۰ دلار برای نسخه پایه ST تا ۴۰,۰۰۰ دلار برای نسخه Founder Edition از S2000GL کاملاً مجهز متغیر هستند، در حالی که نسخه استاندارد GL با قیمت ۳۳,۰۰۰ دلار در وسط این دو قرار دارد. این قیمت کم‌تر از گلدوینگ در همان بازار است. هوندا برای مشتریان چینی بین ۴۷,۰۰۰ تا ۵۵,۰۰۰ دلار هزینه دارد، اما این تفاوت به هزینه‌های واردات و مالیات‌هایی برمی‌گردد که باعث می‌شود موتورها در آن‌جا دو برابر قیمت بازار ایالات متحده آمریکا باشند.

source

توسط khodrocamp.ir