دوکاتی Panigale V4 Tricolore مدل 2025 ؛ سوپربایک تولید محدود ایتالیایی
در حالی که فروش کلاس سوپر بایکها شاید به اندازه گذشته نباشد، دوکاتی یکی از معدود شرکتهایی است که توانسته است، در این زمینه با تولید محصولات جذاب و پرقدرت در این کلاس بیشتر از قبل فروش داشته باشد. همچنین این شرکت در فروش مدلهای تولید محدود و شمارهگذاری شده لوکس موفق بوده است. برای سال ۲۰۲۵، دوکاتی از مدل پانیگاله V4 تریکولور رونمایی کرده است.
تم تریکولور که الهامگرفته از پرچم ایتالیاست، به سال ۱۹۸۴ و مدل پانتا 750F1 برمیگردد و سپس در سال ۱۹۸۸ با مدل ۸۵۱ دسموکواترو دنبال شد و در طول سالها فقط به مدلهای محدود اختصاص یافته است. مانند مدلهای قبلی، پانیگاله V4 تریکولور ۲۰۲۵ در یک سری تولید محدود که به ۱۰۰۰ دستگاه محدود شده است، تولید خواهد شد. علاوه بر این، برای اولین بار، این مدل همچنین شامل بهروزرسانیهایی است که عملکرد آن را در مقایسه با مدل استاندارد یعنی پانیگاله V4 S، بهبود میبخشد.
مدل تریکولور، که کاملاً مشابه با پانیگاله V4 و V4 S جدید ۲۰۲۵ است و در هفته جهانی دوکاتی در جولای رونمایی شد، از جدیدترین نسخه موتور ۱,103cc دسموسدیکی استراداله V-4 بهره میبرد که قطر و کورس آن به ترتیب ۸۱ و ۵۳.۵ میلیمتر است. با وجود تغییرات ایجادشده برای تطابق با استانداردهای آلایندگی یورو ۵+، این موتور قدرت بیشتری نسبت به مدل قبلی خود دارد. مدلهای اروپایی قدرتی معادل ۲۱۶ اسب بخار در ۱۳,۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۲۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۱,۲۵۰ دور در دقیقه تولید میکنند، که به لطف پروفایلهای تغییر یافته سوپاپ، ارتفاع سوپاپ و تغییرات در طول ورودیهای قابل تنظیم به دست آمده است. مدلهای ایالات متحده آمریکا کمی پایینتر با ۲۰۹ اسب بخار در ۱۲,۷۵۰ دور در دقیقه و ۱۲۰ نیوتن متر در ۱۱,۲۵۰ دور در دقیقه عرضه میشوند. با افزودن سیستم اگزوز آکراپویچ، قدرت به ۲۲۸ اسب بخار (مدل یورو) افزایش مییابد. برخلاف نسخههای V4 و V4 S، تریکولور به کلاچ خشک مجهز است و به جای کلاچ تر، دارای پوشش فیبرکربنی است.
در مقایسه با V4 S، بزرگترین تفاوت اضافه شدن رینگ پنجپره فیبرکربنی است. مجموعاً این رینگ ها حدود ۱ کیلوگرم نسبت به رینگ های آلومینیومی V4 S سبکتر هستند. مهمتر اینکه، این رینگ ها اینرسی چرخشی را در جلو ۱۲ درصد و در عقب ۱۹ درصد کاهش میدهند و بدین ترتیب، دینامیک هندلینگ را بهبود می بخشند. تریکولور به طور استاندارد با تایرهای پییرلی دیابلو سوپرکورس SP-V4 در اندازههای ۱۲۰/۷۰-۱۷ در جلو و ۲۰۰/۶۰-۱۷ در عقب عرضه میشود. وزن خیس موتور بدون سوخت به طور ادعایی ۱۸۷ کیلوگرم است.
مدل تریکولور همچنین به سیستم ترمز Brembo Front Brake Pro مجهز است که از جدیدترین کالیپرهای جلو T-Drive برمبو استفاده میکند و این مدل اولین مدل تولیدی در جهان است که از این کالیپرها ها بهره میبرد.
مانند V4 S، تریکولور به سیستم تعلیق الکترونیکی S-EC 3.0 جدید دوکاتی مجهز است. در جلو، از یک سیستم تعلیق تلسکوپی معکوس ۴۳ میلیمتری Öhlins NPX 23/30 با تنظیمات دمپینگ فشاری و بازگشتی استفاده شده که توسط نرمافزار حالت مبتنی بر رویداد Smart EC 3.0 کنترل میشود. همچنین، در قسمت عقب، شوک TTX 36 SEC 3.0 و بازوی تعلیق آلومینیومی متقارن نیز توسط همین سیستم کنترل میشوند.
رنگ زیبای دوکاتی تریکولور بر روی بدنه کربن فایبر اعمال شده و از یک صندلی اسپرت منحصر به فرد با روکش آلکانتارا استفاده میشود. سایر قسمتهای موتور، از جمله بسته کمکهای الکترونیکی بهکاررفته برای راننده، مشابه V4 S است، اما تریکولور بهطور استاندارد با ماژول GPS اختیاری عرضه میشود. البته چون این مدل به صورت تولید محدود عرضه می شود، دوکاتی تریکولور نیز با قیمت ۵۸,۰۰۰ دلار برای بازار ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد، که قیمت نسبتاً بالایی است.
پانیگاله V4 تریکولور دوکاتی دوکاتی Panigale V4 Tricolore دوکاتی Panigale V4 Tricolore مدل 2025 دوکاتی پانیگاله V4 تریکولور
source