به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، ماریان بوچک، مدیرعامل استارتاپ اسلواکیایی شرکت اینوبت باید برای تأمین سرمایه مورد نیاز کمپانی سخت تلاش میکرد تا اینکه سال گذشته پنجمین تولید کننده بزرگ باتری چین یعنی گوتیون، 25٪ سهام اینوبت را خرید. گوتیون همچنین یک سرمایه‌ گذاری مشترک با اینوبت برای ساخت کارخانه‌ های بزرگ اروپایی تشکیل داد.

لاسی میدگلی، تحلیل‌گر تحقیقاتی در بانک سرمایه‌گذاری «پانمور لیبروم» گفت که سرمایه‌ گذاران به دنبال شرکای استراتژیک مطمئن و قابل اعتماد هستند، قبل از اینکه به سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ های باتری بپردازند. در سال 2023، گوتیون به شکل تئوری در حدود 150 گیگاوات ساعت ظرفیت باتری داشت که برای تولید باتری های 1.5 تا 2 میلیون خودرو کافی بود.

با وجود مشکلات صنعت باتری اروپا، هنوز نشانه‌ های امیدوار کننده‌ای وجود دارد. مثلاً سقوط نورث‌ولت اروپایی‌ها را به‌طور کامل از تلاش باز نداشته است، اما مسیر پیش رو احتمالاً شامل مشارکت گسترده با چین خواهد بود. این مدل همکاری ممکن است به استاندارد تبدیل شود و پیشرفت‌ های مهمی در بخش باتری‌ خودرو های برقی ایجاد کند.

روند مشارکت با چینی‌ ها در صنعت نمایان است. با قدرت مالی و تخصیص قابل توجه پول، شرکت‌ های چینی مانند گوتیون برای موفقیت پروژه‌ های اروپایی ضروری هستند. این واقعیت بازتاب‌ دهنده روند گسترده‌تر همکاری جهانی در فناوری و صنعت است.

در مجموع باید گفت اگرچه آینده باتری‌ های صنعت خودرو اروپا به شدت با سرمایه‌گذاری و تخصص چینی ها گره خورده است اما تلاش‌ های مشترک شرکت های اروپایی هنوز هم می‌توانند پیشرفت‌ های قابل توجهی را در این بخش به ارمغان بیاورند و راه را برای یک صنعت پایدار و رقابتی هموار کند.

 

source

توسط khodrocamp.ir