نام بلتا در محصولات تویوتا معمولاً یادآور نسخه سدان یاریس نسل قبل است، اما سدانی که برای واردات به ایران در نظر گرفته شده، در واقع نسخه بازنشانیشده (ریبج) سوزوکی سیاز محسوب میشود. تویوتا و سوزوکی سالهاست که در بازارهای در حال توسعه همکاری عمیقی دارند و محصولات یکدیگر را با نامهای متفاوت عرضه میکنند. این استراتژی که بر پایه شناخت و نفوذ برندها در بازارهای مختلف بنا شده، نقش مهمی در افزایش فروش دارد.
در همین راستا، تویوتا بلتا همان سوزوکی سیاز است که برای بازارهایی مانند آفریقا و کشورهایی نظیر مصر توسعه یافته و در آنجا به فروش میرسد. با رسیدن این خودرو به گمرک ایران، بهزودی شاهد عرضه آن در سامانه واردات خودرو خواهیم بود. پیشبینی میشود استقبال از این خودرو به مراتب بیشتر از سوزوکی سیاز باشد، چراکه بازار ایران مانند بسیاری از بازارهای هدف، تمایل ویژهای به برند تویوتا دارد و نشان تویوتا میتواند تأثیر مثبتی بر میزان فروش داشته باشد.
بر اساس شنیدهها، این خودروها متعلق به شرکت توسعه ارتباطات هما (هما تلکام) هستند.
source