فورد Escort RS ؛ بازگشت یک افسانه

فورد Escort RS
فورد Escort RS

فورد در اوایل دهه ۲۰۰۰ مدل اکسپورت را حذف کرد تا جا برای مدل فوکوس باز کند. این نام افسانه‌ای در دهه گذشته به طرز غافلگیرکننده‌ای برای یک سدان که در چین تولید و فروخته می‌شد بازگشت، اما این بازگشت کوتاه‌مدت بود زیرا این نام سال گذشته بازنشسته شد.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

اکنون این نام دوباره برای خودرویی بسیار هیجان‌انگیز بازگشته است، اما این بار فورد تنها به‌طور جزئی در این پروژه دخالت دارد. شما درباره restomods شنیده‌اید، اما این یکی نیست، در عوض، Escort RS یک continumod است.

با blessing لوگوی آبی، شرکت بریتانیایی Boreham Motorworks، فورد Escort را با عملکرد بالا و تیونینگ خود دوباره تولید می کند.

از آن‌جا که این شرکت خاص به طور رسمی از برند فورد مجوز دارد، با تولید این مدل قصد دارد Escort RS را از نظر فنی به یک مدل افسانه ای تبدیل کند. این مدل ادامه‌دهنده داستانی است که بیش از نیم قرن پیش با Escort RS1600 در سال ۱۹۷۰ آغاز شد.

Escort RS جدید با حفظ خطوط تمیز نسل قبلی خود، به پدربزرگ خود احترام می‌گذارد و در عین حال سخت‌افزار کابین علاوه بر ظاهر کلاسیک، به طور ویژه ای تزیین شده است تا حس اسپرت بودن را القا کند. موتور استاندارد کنار گذاشته شده و به جای آن یک موتور بزرگ‌تر ۲.۱ لیتری با ۲۹۶ اسب بخار قدرت قرار گرفته است. این موتور تا ۱۰,۰۰۰ دور در دقیقه دَوران می کند و قدرت را از طریق یک گیربکس دستی پنج‌سرعته به چرخ ها منتقل می‌کند.

مدل پایه به جای آن از یک موتور ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۸۲ اسب بخار استفاده می‌کند که از طریق یک گیربکس دستی چهارسرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. اگرچه این قدرت به نظر کم می‌رسد، اما شرکت Boreham Motorworks هدف خود را برای وزن خالص فقط ۱,۷۶۳ پوند (۸۰۰ کیلوگرم) تعیین کرده است. برای مقایسه، حتا سبک‌ترین مدل ND میاتا، یعنی نسخه ویژه ژاپن 990S، به میزان ۴۲۰ پوند (۱۹۱ کیلوگرم) سنگین‌تر از این است.

هر دو موتور به سیستم تزریق سوخت انژکتوری مجهز هستند و موتور قوی‌تر همچنین دارای کنترل الکترونیکی دریچه گاز است. مانند روزهای گذشته، هیچ‌گونه سیستم کمکی، از جمله ترمز ضد قفل، فرمان برقی، کنترل کشش و سیلندر ترمز وجود ندارد. شما چهار ترمز دیسکی در هر چهار گوشه خواهید داشت. رینگ های ۱۵ اینچی چهارپره به خوبی حس کلاسیک بودن خودرو را القا می کنند، درست مانند باقی بدنه. همچنین رینگ های منیزیمی  نیز به‌صورت اختیاری موجود هستند.

فضای داخلی شامل یک جفت صندلی bucket و یک قفس رول کامل برای افزایش استحکام است. شرکت Boreham Motorworks کابین را با آلکانترا و چرم تزیین کرده است. همچنین یک کمربند چهارنقطه‌ای اختیاری و یک بخش مخصوص ساخته‌شده از کربن در عقب برای نگهداری کلاه‌های مسابقه‌ای ارائه می‌دهد. این خودرو دارای سیستم تهویه مطبوع، یک سیستم اطلاعاتی کوچک، دکمه‌های anodized شده و تجهیزات سوییچ جدید است.

قیمت این خودرو شما را بیش‌تر متعجب خواهد کرد، زیرا قیمت این خودرو از ۲۹۵,۰۰۰ پوند آغاز می‌شود، که حدود ۳۷۵,۰۰۰ دلار با نرخ‌های کنونی است. این خودرو ۵۰ سال پس از تولید آخرین نسخه ویژه Mk1 Escort RS، یعنی RS2000 در سال ۱۹۷۴، معرفی شده و تولید کانتینومود Boreham Motorworks به ۱۵۰ واحد محدود شده است و با گارانتی دو ساله یا ۲۰,۰۰۰ مایل عرضه می‌شود. رونمایی عمومی در تابستان آینده خواهد بود و تولید در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود.

source

توسط khodrocamp.ir