ایران خودرو با برگزاری یک برنامه تست درایو در محوطه کارخانه، رسما از مدل جدید هایما S7 با نام هایما S7  پرو رونمایی کرد!
هایما S7، یک کراس‌اوور متوسط ساخت کمپانی هایمای چین است که برای نخستین بار در سال 2010 در نمایشگاه خودروی چین با نام هایما 7 معرفی شد. این خودرو در سال 2011 به هایما S7 تغییر نام داد و در سال 2013 تغییرات جزئی در طراحی آن اعمال شد.

01.webp

ایران خودرو در سال 1394، در میان رونق بازار شاسی‌ بلندهای چینی، نسخه اولیه هایما S7 اتوماتیک را عرضه کرد. اما به دلیل شتاب پایین و عملکرد نه‌چندان مناسب، در رقابت با رقبایی مانند تیگو 5 و جک S5 نتوانست موفقیت چشمگیری کسب کند.

در سال 1396، نسخه توربو هایما S7 با پیشرانه‌ ای به‌ روزتر وارد بازار شد و توانست فروش بهتری را تجربه کند. در سال 1400، ایران خودرو مدل S7 پلاس را معرفی کرد. این نسخه بیشتر شامل به‌روزرسانی‌هایی در کابین و امکانات خودرو بود و تغییرات ظاهری آن محدود بود.

اکنون اما ایران خودرو از نسخه هایما S7 پرو رونمایی کرد و اعلام کرد که هایما S7 پرو جایگزین نسخه پلاس شده و با ویژگی‌های جدیدتر به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی هایما s7 پرو

پیشرانه هایما s7 پرو در مقابل نسخه های قبلی حجم کمتری دارد. s7 پرو از یک پیشرانه 1.5لیتری TGDI که می تواند 175 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور تولید کند؛ این پیشرانه با 5 اسب بخار و 50 نیوتن متر گشتاور توان بیشتری نسبت به نسخه پلاس دارد و می تواند مصرف سوخت پایین تری با توجه به حجم موتور کمتر داشته باشد. این خروجی پیشرانه با یک گیربکس 6 سرعته AT به محور جلو منتقل می شود.

10.webp

هایما s7 پرو با وزن 1545 کیلوگرمی می تواند مصرف سوخت ترکیبی 7.76 لیتر را به ثبت برساند. همچنین ظرفیت باک این خودرو 61 لیتر است.

هایما S7 پرو مانند نسل های قبلی در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب از تعلیق مولتی لینک بهره مند است همچنین در هر چهار چرخ از ترمز دیسکی با سیستم های ترمز ضد قفل(ABS) و توزیع الکتریکی نیروی ترمز(EBD) عرضه می شود.

امکانات رفاهی هایما s7 پرو

ایران خودرو پیش از این هایما S7 پلاس را با امکاناتی نظیر سامانه کنترل فشار باد تایرها(TPMS)، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی راننده برقی و گرمکن صندلی های جلو، آینه های تاشو برقی گرمکن دار، کروز کنترل، سانروف برقی، سنسور نور و باران، دوربین دنده عقب و 360 درجه، استارت دکمه‌ای، کامپیوتر سفری و… عرضه می کرد، اکنون اما هایما S7 پرو علاوه بر آپشن های قبلی، به صندلی برقی شاگرد، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، تریم داخلی چرم و جیر و ترمز پارک برقی، اتوهلد و یستم راهنمای تعویض دنده (GSI) مجهز شده است.

08.webp

امکانات ایمنی هایما S7پرو

هایما S7 پرو همانند مدل قبلی در بخش ایمنی به 4 کیسه هوا برای سرنشینان جلو و جانبی‌های جلو مجهز شده، اما جای خالی ایربگ پرده‌ای همچنان احساس می‌شود. علاوه بر این، از امکاناتی مانند سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش و سیستم کنترل پایداری الکتریکی برخوردار است.

طراحی ظاهری هایما اس7 پرو
هایما S7 پرو از نظر طراحی ظاهری شباهت بسیاری به مدل S7 پلاس دارد و تغییرات آن عمدتاً به تفاوت‌های جزئی محدود می‌شود. تغییرات تنها به طراحی جدید رینگ‌ها و رنگ قرمز کالیپرها خلاصه شده است.06.webpدر نمای پشتی نیز تنها تغییری که مشاهده می‌شود، اضافه شدن نشان TGDI و مدل خودرو(s7 pro) روی درب صندوق است.

03.webp

طراحی داخلی هایما s7 پرو

در داخل کابین از همان طراحی همیشگی استفاده شده، تقریبا همه چیز شبیه به هایما S7 پلاس است و تنها تفاوت نیز در بخش تریم داخلی دیده می شود. جنس استفاده شده در تریم داخلی این خودرو از چرم مصنوعی و جیر است که در مقایسه با نسخه های قبلی حس بهتری به سرنشینان می بخشد.

07.webp

قیمت ورقبا هایما S7 پلاس
ایران‌خودرو هنوز قیمت رسمی هایما S7 پرو را اعلام نکرده، اما پیش‌بینی می‌شود این خودرو حدود 100 تا 200 میلیون تومان گران‌ تر از نسخه پلاس باشد. از رقبای هم‌ نسل این خودرو می‌توان به جک S5 جدید اشاره کرد که از سال 1399 روانه بازار شد. همچنین کراس‌ اوورهایی مانند دیگنیتی پرایم و فیدلیتی پرایم نیز به‌ عنوان رقبای جدید هایما S7 پرو محسوب می‌ شوند. هایما s7 پرو با توجه به سابقه موفق هایما S7 توربو و پلاس در بازار ایران، احتمال می‌ رود که این خودرو نیز بتواند جایگاه خوبی در میان خریداران پیدا کند.

04.webp

source

توسط khodrocamp.ir