دوکاتی استریت فایتر V2 مدل 2025 ، یکی از بهترین مدل ها در کلاس نیکد

دوکاتی استریت فایتر V2 مدل 2025
دوکاتی استریت فایتر V2 مدل ۲۰۲۵

مدل‌های جدید دوکاتی استریت فایتر V2 و V2 S مدل ۲۰۲۵ در کنار پانگالیه V2 و V2 S جدید در نمایشگاه EICMA معرفی شدند.


تیگو 8 پلاگین


تیگو 8 پلاگین

 دیدن نسخه جدید دوکاتی استریت فایتر جدید چندان تعجب‌آور نیست، اما کمی تعجب‌آور است که این مدل‌ها همزمان با هم معرفی شده‌اند. معمولاً دوکاتی به این مدل‌ها زمان جدایی می‌دهد و آن‌ها را به‌صورت جداگانه عرضه می‌کند.

به هر حال، استریت فایتر V2 دقیقاً همان چیزی است که از آن انتظار دارید؛ یک پانگالیه V2 بدون فلاپ های یک موتورسیکلت اسپرت. همان‌طور که پانگالیه V2 جدید، سبک‌ترین پانگالیه تولیدشده تا امروز است، این استریت فایتر V2 جدید نیز سبک‌ترین استریت فایتر تاکنون و تقریباً ۱۸ کیلوگرم سبک‌تر از مدل قبلی خود است. این کاهش وزن به‌طور عمده به موتور جدید ۸۹۰ سی‌سی V2 مربوط می‌شود، اما همچنین به اجزای اطراف آن نیز بستگی دارد.

طراحی دوکاتی استریت فایتر V2 مدل ۲۰۲۵

یک نگاه به استریت فایتر جدید کافی است تا آن را با هیچ چیز دیگری اشتباه نگیرید. با وجود این‌که این یک موتور جدید است، زبان طراحی استریت فایتر به‌خوبی حفظ شده است. در نمای کناری، زیبایی‌شناسی موتور بیش‌تر مکانیکی به نظر می‌رسد، زیرا تقریباً تمامی موتور قابل مشاهده است. بدنه‌ای که باقی مانده به شدت به سمت جلو متمایل است و با چراغ جلو کوچک و تیز LED کامل و چراغ روز تزیین شده است.

نمای عقب موتور تقریباً تغییراتی نسبت به پانگالیه V2 ندارد، زیرا چیز زیادی برای نمایش باقی نمانده است. از نظر بصری، این طراحی یک زیبایی‌شناسی روان را از چراغ جلو به مخزن سوخت، از طریق صندلی و تا دم موتور حفظ می‌کند. چراغ عقب کامل LED به دو قسمت تقسیم شده است، اما نکته‌ اصلی توجه در قسمت عقب موتور، بازگشت دو اگزوز زیر دم است. دوکاتی می‌گوید این یک اشاره به گذشته سوپربایک‌های دوکاتی است.

شاسی اصلی استریت فایتر همانند پانگالیه است، به این معنا که از یک ساختار فریم یکپارچه آلومینیومی ریخته‌گری‌شده در جلو استفاده می‌کند که همچنین به عنوان جعبه هوا عمل می‌کند و موتور به عنوان عنصر اصلی استرس‌دار در آن قرار دارد. این شاسی به‌طور مستقیم به سیلندر عمودی متصل شده است. زیرسازه عقب، که آن هم از آلومینیوم ریخته‌گری شده، به‌طور مستقیم از آن و در انتها به موتور متصل می‌شود. مانند پانگالیه V4، انعطاف جانبی یکی از اجزای کلیدی در طراحی شاسی بوده است. بازوی دوطرفه (سوییچ آرم) با الهام از طراحی سوییچ آرم متقارن توخالی پانگالیه V4 ساخته شده و دارای دیواره‌های نازک برای بهینه‌سازی انعطاف، ثبات و حس راننده است.

مانند پانگالیه V2 و V2 S، دو مدل استریت فایتر عمدتاً از نظر تعلیق متفاوت هستند. استریت فایتر V2 دارای یک سیستم تعلیق مارزوکی، شوک عقب کایابا و دمپر فرمان ساکس است، در حالی که استریت فایتر V2 S به راننده خود یک سیستم تعلیق NIX30 اوه‌لینز و شوک عقب مشابه ارائه می‌دهد، علاوه بر باتری لیتیوم-یونی برای کاهش وزن.

رینگ های جدید ریخته‌گری‌شده دارای طراحی شش‌پر Y در سه گروه جداگانه هستند. آن‌ها با لاستیک‌های پیرلی دیابلو روسو IV (۱۲۰/۷۰ جلو و ۱۹۰/۵۵ عقب) مجهز شده‌اند که ترکیبی از هندلینگ و سطح تماس بالا را ارائه می‌دهند. ترمزها توسط برمبو تأمین می‌شوند، که در جلو شامل دو دیسک ۳۲۰ میلی‌متری و کالیپرهای M50 مونوبلاک است.

شما همان مجموعه الکترونیکی را در استریت فایتر V2 خواهید یافت که در پانگالیه وجود دارد، که شامل ABS کنترل کشش دوکاتی، کنترل وِیلی دوکاتی، کنترل ترمز موتور و سیستم جدید دوکاتی Quick Shift 2.0 است، همان سیستمی که در پانگالیه V4 استفاده می‌شود و به‌طور استاندارد در هر دو نسخه موجود است. همچنین چهار حالت رانندگی (مسابقه، اسپرت، جاده و بارانی) و نمایشگر ۵ اینچی TFT با رابط کاربری مبتنی بر اینفومود از پانگالیه V4 جدید وجود دارد. سه نمای نمایش جاده، جاده پرو و پیست طراحی شده‌اند تا به راننده اجازه دهند بیش‌تر بر روی رانندگی تمرکز کند، با برجسته‌سازی اطلاعات مرتبط برای هر حالت و کم‌ترین شلوغی ممکن، در حالی که هنوز نمایش کاملی ارائه می‌دهند. برای مثال، نشانگر دور موتور همچنین به عنوان نشانگر تعویض دنده عمل می‌کند و در محدوده ایده‌آل برای تعویض دنده سبز روشن می‌شود و هنگام نزدیک شدن به محدودکننده دور یا در آن قرمز می‌شود.

دوکاتی استریت فایتر V2 مدل 2025
دوکاتی استریت فایتر V2 مدل ۲۰۲۵

استریت فایتر V2 جدید چندین لوازم جانبی دارد که عملکرد آن را در پیست افزایش می‌دهد یا آن را برای استفاده در جاده‌ها چندمنظوره‌تر می‌کند. با اگزوز مسابقه‌ای، که برای استفاده در پیست اختصاص دارد، می‌توانید حداکثر قدرت را به ۱۲۶ اسب بخار افزایش دهید و وزن موتور را ۵ کیلوگرم کاهش دهید. همچنین سیستم زمان‌سنج خودکار Lap Timer Pro با استفاده از Track Infomode، زمان‌های دور، زمان‌های تقسیم و بهبودهای عملکرد راننده را به‌صورت زنده نمایش می‌دهد. کسانی که می‌خواهند از استریت فایتر V2 در جاده‌ها لذت ببرند، می‌توانند کروز کنترل، سیستم ناوبری، درگاه شارژ USB یا حسگر فشار تایر TPMS را نصب کنند.

استریت فایتر V2 جدید در دو نسخه در فصل دوم سال ۲۰۲۵ به نمایندگی‌ها خواهد رسید و تنها در رنگ قرمز دوکاتی عرضه می‌شود. استریت فایتر V2 در پیکربندی دو سرنشین ارائه خواهد شد، در حالی که، استریت فایتر V2 S در پیکربندی تک سرنشین با کیت مسافر به‌عنوان لوازم جانبی در دسترس خواهد بود. قیمت استریت فایتر V2 استاندارد از ۱۴,۹۹۵ دلار شروع می‌شود، در حالی که، نسخه S هزینه‌ای معادل ۱۷,۹۹۵ دلار خواهد داشت.

source

توسط khodrocamp.ir