معرفی ب ام و F 900 R و F 900 XR مدل 2025
دو مدل بهروزرسانیشده توسط ب ام و برای سال ۲۰۲۵ معرفی شدهاند، که شامل مدل F 900 R رودستر و مدل F 900 XR می شود.
هر دو این مدلهای میانوزن بخشی از خانواده دو سیلندر موازی ب ام و هستند که از موتور ۸۹۵ سیسی استفاده میکنند و همان موتوری است که قدرت F 900 GS و F 900 GS Adventure را نیز تأمین میکند.
اگرچه بهروزرسانیها تکاملی هستند و این مدلها برای سال ۲۰۲۰ بهطور کامل بازطراحی شده بودند، اما تغییراتی در شاسی، بستههای الکترونیکی، طراحی و تنظیمات موتور وجود دارد که باعث میشود هر دو مدل با استاندارد Euro 5+ سازگار باشند.
موتور و کمکهای موتورسیکلت F 900 R و F 900 XR در سال ۲۰۲۵
اگرچه تغییرات محدود به رعایت مقررات Euro 5+ است، در اینجا خلاصهای از موتور دو سیلندر موازی که هر دو مدل را تأمین میکند، آورده شده است. این پیشرانه دو سیلندر مایع خنک ۸۹۵ سی سی حج دارد. این موتور دارای دو میللنگ فوقانی و چهار سوپاپ در هر سیلندر است و از ترتیب آتش ۲۷۰/۴۵۰ درجه بهره میبرد که نه تنها صدای منحصر به فردی تولید میکند بلکه کمک به ایجاد کشش خوب نیز میکند. خروجی اعلامشده همچنان ۱۰۵ اسب بخار در ۸,۵۰۰ دور در دقیقه با ۹۲ نیوتن متر گشتاور حداکثر در ۶,۵۰۰ دور در دقیقه است. یک جفت شفت تعادل به حفظ نرمی موتور کمک میکند. یک اگزوز اسپرت آپراویچ بهعنوان گزینهای برای خرید در دسترس است.
هر دو مدل دارای گیربکس شش سرعته و سیستم انتقال نهایی با زنجیر هستند، و قدرت موتور توسط کلاچ ضد لغزش و ضد پرش مدیریت میشود. از ویژگیهای جدید سال ۲۰۲۵ میتوان به اضافه شدن کنترل گشتاور ترمز موتور MSR ب ام و بهطور استاندارد اشاره کرد. این کنترل الکترونیکی به کلاچ لغزشی کمک میکند تا در هنگام کاهش دنده در دورهای بالا، ترمز موتور را کاهش دهد.
ویژگیهای الکترونیکی مشترک بین این دو مدل شامل دو حالت رانندگی استاندارد (جاده و بارانی) است. در حالی که، حالتهای رانندگی اختیاری Pro یک حالت دینامیک اضافی را بهعنوان بخشی از بسته پریمیوم اضافه میکند. کنترل کشش دینامیک و ABS Pro BMW Motorrad بهعنوان استاندارد گنجانده شدهاند، همچنین کنترل ترمز دینامیک نیز وجود دارد که با سرکوب ورودی گاز در حین کاهش سرعت، به بهبود ترمز کمک میکند.
هر دو مدل F 900 R و F 900 XR از یک سیستم تعلیق بهروزشده بهرهمند هستند که کمک فنر تلسکوپی معکوس با قطر ۴۳ میلیمتر است و امکاناتی برای تنظیم پیشبار، فشردگی و تنظیمات بازگشت دارد. مدل 900 R دارای ۵.۳ اینچ حرکت جلوست، در حالی که، مدل ۹۰۰ XR دارای ۶.۷ اینچ حرکت جلوست. در قسمت عقب هر مدل یک مونوشاک با قابلیت تنظیم پیشبار و بازگشت وجود دارد. همچنین، سیستم تعلیق دینامیک ESA بهعنوان یک گزینه مستقل با قیمت ۴۴۵ دلار قابل اضافه کردن است که تنظیمات الکترونیکی نیمهفعال و تنظیم پیشبار الکترونیکی را ارائه میدهد.
تغییر دیگر که بهطور فوری به بهبود عملکرد کمک میکند، چرخهای جدید آلومینیومی ریختهگری شده است که از مدل S 1000 R قرض گرفته شدهاند. این چرخها اکنون هر کدام ۳.۹ پوند سبکتر از واحدهای قبلی هستند که موجب کاهش جرم غیرمعلق و چرخشی میشود و عملکرد، ترمزگیری و شتابگیری را بهبود میبخشد. اندازه چرخها در جلو ۳.۵ در ۱۷ اینچ و در عقب ۵.۵ در ۱۷ اینچ است و به ترتیب با تایرهای ۱۲۰/۷۰-۱۷ و ۱۸۰/۵۵-۱۷ نصب شدهاند.
بهروزرسانیهای اضافی F 900 R و F 900 XR در سال ۲۰۲۵
چندین بهروزرسانی قابل توجه دیگر نیز برای هر دو مدل انجام شده است، از جمله باتریهای جدید که ۱.۷ پوند سبکتر هستند. در قسمت عقب، طراحی جدید شامل چراغهای راهنماست که بهطور یکپارچه عمل میکنند و همچنین بهعنوان چراغ ترمز نیز فعالیت میکنند. در جلو (و حالا بهعنوان استاندارد) یک چراغ جلو جدید وجود دارد که دارای قابلیت Headlight Pro است. این چراغ جلو تطبیقی LEDهای اضافی را برای روشن کردن داخل پیچها در شب هنگام کج شدن روشن میکند. دیگر ویژگیهای شامل دستههای گرمکن و یک پورت شارژ USB-C هستند.
در مدل F 900 XR تغییراتی برای بهینهسازی راحتی سوارکار انجام شده است، از جمله بازطراحی شیشه جلو و اضافه شدن دستگیرههای محافظ بهصورت استاندارد. شیشه جلو ۱.۲ اینچی بالاتر بهعنوان گزینهای در بسته پریمیوم قابل اضافه شدن است.
ب ام و ب ام و F 900 R ب ام و F 900 XR
source