به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این خودروساز و شرکت‌های گروه آن حدود 1.6 میلیارد دلار بدهی دارند که سال آینده سررسید می‌شوند که نسبت به سال 2024 اندکی کاهش یافته است، اما این رقم در سال بعد به حدود 5.6 میلیارد دلار خواهد رسید که بیشترین آمار در داده‌های بلومبرگ به سال 1996 باز می‌گردد.

بازپرداخت اوراق قرضه در حالی اتفاق می‌افتد که هزینه‌های بیمه بدهی شرکت به بالاترین حد خود رسیده است که آخرین بار در مارس 2023 به اوج رسیده و بازدهی داشته است. حق بیمه اوراق قرضه ین و دلاری به بالاترین سطح در سال جاری افزایش یافته است.

سهام نیسان به شدت نوسان کرده است، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور نیز خطر افزایش تعرفه‌های آمریکا برای صادرکنندگان را افزایش می‌دهد.

نیسان بیشترین وام را نسبت به درآمد خود در میان خودروسازان ژاپنی دارد. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده بلومبرگ، نسبت بدهی به درآمد آن قبل از بهره، مالیات و استهلاک، هشت بود. این در مقایسه با 4.9 برای تویوتا موتور، 4.7 برای هوندا موتور و میانگین 3.3 برای شرکت‌های موجود در شاخص نیکی است.

نگرانی‌ها این است که در ایالات‌متحده، یکی از بازارهای اصلی نیسان، این خودروساز با مشکلاتی مواجه است زیرا رئیس‌جمهور منتخب ترامپ اعلام کرد که می‌خواهد با اعمال تعرفه‌های بالاتر از 200 درصد بر خودروهای وارداتی از مکزیک، خودروسازانی که در مکزیک خودرو می‌سازند سرکوب کند. این کشور پایگاه تولید و بازار کلیدی نیسان است و ترامپ تهدید کرده است که تعرفه‌ها را بر کشورهای دیگر نیز افزایش خواهد داد.

یکی از نگرانی‌ها این است که بخش خودروسازی این شرکت در دوره آوریل تا سپتامبر از نظر جریان نقدی که می‌تواند آزادانه برای سرمایه‌گذاری یا افزایش بازده سهامداران استفاده شود، با کسری مواجه شد.

source

توسط khodrocamp.ir